וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופות המשוחררות מספרת על הסיוט בשבי

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 22:09

החטופות ששבו מהגיהנום שהוא שבי חמאס התייצבו מול מצלמה ושיתפו מהחוויות שעברו בכדי לשכנע את הממשלה לקדם את שחרור שאר החטופים. "אנשים יכולים למות כי הם החליטו פשוט לרצוח אותם", "ככל שהזמן עובר יש פחות אוכל, תנאי רעב", "תנאים קשים, החמצן במנהרות הולך ואוזל"

עדויות דניאל אלוני, דיצה היימן, יוכבד ליפשיץ, יפה אדר לאחר שחזרו משבי חמאס/חיים רובינשטיין דובר מטה המשפחות

בסדרת סרטונים חדשה שפרסם היום (שבת) מטה החטופים, נעמדות החטופות שחזרו משבי החמאס מול המצלמה ומספרות על התנאים הקשים בשבי. הנשים מתחננות בפני הממשלה למהר ולהוציא את כלל החטופים מעזה. "אם לא נוציא אותם עכשיו הם לא יצאו בחיים".

דניאל אלוני, ששוחררה יחד עם בתה אמיליה אלוני בת ה-6 אחרי 49 ימים מספרת: "ב-7 באוקטובר נחטפנו בברוטאליות מהבית שלנו, הבנות שלנו ראו דברים שילדים בגיל הזה, או בכל גיל בכלל לא צריכים לראות."

דניאל אלוני, חזרה משבי החמאס.. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
"אתה מרגיש שאתה רוצה להתעורר מהסרט הזה", דניאל אלוני/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים
אמיליה אלוני וסבתה. דוברות בית החולים שניידר, אתר רשמי
"מראות שילדים לא צריכים לראות", אמיליה אלוני שחזרה מהשבי בעזה/אתר רשמי, דוברות בית החולים שניידר

"סרט אימה, אתה מרגיש שאתה רוצה לצבוט את עצמך ולהתעורר מהסרט הזה", סיפרה אלוני על השבי, "אני מדברת ואני רועדת. זה היה מבעית, זה היה מפחיד. אין סדר יום, אין כלום, ישנים בוכים, כל יום נוסף שעובר הוא נצח שלא נגמר. גיסי עדיין שם, אח שלו, בת זוגתו ואח שלה, ואנשים שם בסיכון, אנשים יכולים למות כי הם החליטו פשוט לרצוח אותם"

יוכבד ליפשיץ, חזרה משבי החמאס.. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
"פחדו שאני אגרום למגיפה במנהרות", יוכבד ליפשיץ/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים

יוכבד ליפשיץ, בת 85 שוחררה משבי החמאס אחרי 17 ימים סיפרה גם היא על אותם ימים מסוייטים. "במנהרות לא ישנתי כמעט. הייתה לי בעיה עם המזון ובימים האחרונים אני חליתי. פחדו שאני אגרום למגיפה במנהרות", היא סיפרה, "כל יום הוא קריטי גם בגלל התנאים, והתנאי מחייה שם הם מאוד קשים והחמצן בתעלות הולך ואזל".

"הפחד הוא שהם ינקמו בחטופים שלנו. תמות נפשי עם פלישתים, זה מה שהם יעשו", היא ממשיכה ומתארת, "אני פוחדת כל יום, יש שם עוד חברים בני 85, ויותר צעירים שלא יעמדו בלחץ הנפשי והבריאותי. והחובה המוסרית של הממשלה הזו להחזיר אותם מיד בלי היסוס הביתה".

יפה אדר, חזרה משבי החמאס.. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
"רוצה לראות אותם עכשיו, לא כשאני אהיה בארון", יפה אדר/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים

יפה אדר, בת 85 שוחררה אחרי 49 ימים, מתחננת גם היא לשחרור כלל החטופים. "אני הייתי בתופת הזו, אני מבקשת, מתחננת, מכל מקבלי ההחלטות תוציאו את הילדים, תוציאו את כולם. זה לא קל, לא להם ולא למשפחות".

"אני קוראת מפה ואני חושבת שאני אולי אהיה פה לעוד הרבה אמהות וסבתאות שמבקשים את אותה בקשה, שחררו את הילדים, עכשיו! עכשיו אני רוצה לראות אותם. לא כשאני אהיה בארון", מסרה אדר.

רז בן עמי, חזרה משבי החמאס.. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
רז בן עמי יחד עם בתה/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים
רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס בעזה, במפגש מרגש עם בנותיה יולי, אלה ונטלי, בבית החולים איכילוב. ללא, אתר רשמי
"אם לא נוציא אותם עכשיו הם לא יצאו בחיים", רז בן עמי/אתר רשמי, ללא

רז בן עמי, בת 57, שוחררה מהשבי אחרי 54 יום, פתחה את דבריה והודתה לעם ישראל על האהבה ועל המאמץ להשבת החטופים. "אני רוצה להגיד תודה שהחזרתם אותי, תודה שאני פה, תודה שאני יכולה לחזור ולחיות את החיים שלי".

בעלה של רז ואביהן של בנותיה, אוהד בן עמי, עדיין נמצא בשבי החמאס. "אני מחכה שכל החטופים יחזרו, כולל אהבת ליבי שיחזור לבנות שלו", מסרה. בן עמי המשיכה וקראה לשחרור כלל החטופים. "האהבה שאני מקבלת פה, אין דברים כאלה. אני רוצה שהם יבואו. שיחזירו אותם כאן ועכשיו ברגע זה, את כולם. הם לא צריכים את הסבל הנוראי שם. שיחזירו אותם כמה שיותר מהר. אי אפשר להתמודד שם, חייבים להוציא את החטופים משם. אם לא נוציא אותם עכשיו הם לא יצאו בחיים", מסרה.

דיצה היימן, חזרה משבי החמאס.. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
"ככל שהזמן עובר הנזק הולך וגדל", דיצה היימן/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים

עוד סיפרה על חוויותיה גם דיצה היימן, בת ה-84 ששוחררה אחרי 53 ימים. "האוכל לא היה רב מלכתחילה, אבל ככל שעבר הזמן הוא הלך ופחת", היא סיפרה, "אלו תנאים של רעב אפשר להגיד. ככל שהזמן עובר הנזק הולך וגדל והיכולות של הגוף לשרוד את זה הולכות וקטנות. זו סכנת חיים, וזו סכנה נפשית . חייבים להוציא אותם מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully