וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר כרם שלום נפתח מחדש לכניסת סיוע הומניטרי לרצועה

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 9:49

המעבר נסגר לפני כמה ימים לאחר שמטח פצצות מרגמה לאזור הרגו ארבע חיילים ונפתח מחדש בהמשך לבקשת האמריקנים ובהנחיית הדרג המדיני. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הדגיש: "כלל הסיוע ההומניטרי נכנס לאחר בידוק ביטחוני מוקפד של מאבטחי רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון"

מסוק מפנה פצועים מכרם שלום/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מעבר כרם שלום נפתח הבוקר (רביעי) לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הדגיש כי "כלל הסיוע ההומניטרי נכנס לאחר בידוק ביטחוני מוקפד של מאבטחי רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון".

המעבר נסגר ביום ראשון האחרון לאחר מטח של כ-20 פצצות מרגמה לעבר האזור, שהרגו ארבע חיילים: סמ"ר טל שביט, סמ"ר עידו טסטה , סמ"ר ראובן מרק אסולין וסמל מיכאל רוזל. בנוסף לארבעת ההרוגים נפצעו עוד 3 חיילים באורח קשה ועוד תשעה באורח קל-בינוני.

בצה"ל מסרו כי הירי בוצע סמוך למעבר רפיח, 400-300 מטרים מאזור מחסות. כוחות צה"ל תקפו בשטח רצועת עזה בתגובה, והשמידו את המשגרים שמהם בוצעו השיגורים.

צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר שנורה מט"ח פצמ"רים למקום 05 במאי 2024. רויטרס
צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר מטח הפצמ"רים לאזור/רויטרס

גורמי צבא אמרו על מות החיילים כי "הכתובת היתה על הקיר". הגורמים ציינו כי "היה ברור שהם ימשיכו לממש תשתיות, ובמקביל ישגרו רקטות ופצמ"רים מתוך 'המחסות'. צריך לחדד גם בנושא הזה את תהליך הלמידה. ספגנו אש כזו גם במבצע צוק איתן". עוד העריכו שחמאס ידע שהוא יורה לעבר ריכוזי כוחות ואוכלוסייה.

עם תום אירוע הירי, צה"ל זיהה את הבורות מהם השיגור, שהיה ככל הנראה תת קרקעי, ואת החמ"ל, שבאמצעותו המחבלים תאמו את האש לעבר ישראל בתוך מבנה בית ספר. גורמי צבא מסרו כי התחקיר עדיין לא הסתיים אך צה"ל ימשיך לצמצם את הכוחות במרחב ויפיק לקחים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
טל שביט,מיכאל רוזל, עידו טסטה, ראובן מרק מורדכי אסולין. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
ההרוגים ממטח הפצמ"רים למעבר כרם שלום/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

"קיבלנו תזכורת מי הם מחבלי רפיח ומה הם יכולים לעשות לנו", אמרה לוואלה תושבת כרם שלום לאחר המתקפה מעזה לעבר הקיבוץ. "אני מצפה מהממשלה וממקבלי החלטות, הכרעה ברפיח היא חובה לא רק בשביל כרם שלום אלא בשביל כל מדינת ישראל ועוטף עזה", הוסיפה.

לדברי תושבת הקיבוץ, "כבר חודשים שלא היו אירועים ביטחוניים בכרם שלום כמו היום, המחבלים עדיין לא ירדו על הברכיים ועדיין לא מתחננים שנפסיק, יש לנו את היכולת להכריע את המלחמה וגם להחזיר את החטופים - אנחנו מסוגלים"

המעבר הוזכר רבות בחודש ינואר האחרון, כשפעילי מחאת הימין "צו 9", יחד עם בני משפחות חטופים, הגיעו למקום בגבול עם רצועת עזה בניסיון לחסום את שיירת משאיות הסיוע ההומניטרי העוברות לשטח הרצועה. לאחר תקופה, מנעו בצה"ל מאזרחים להגיע לאזור ובכך עברו המוחים לחסום את משאיות הסיוע מאזור יציאתם בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully