וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח פצמ"רים כבד נורה לעבר כרם שלום; לפחות 10 נפגעים במקום

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 16:33

הרקטות התפוצצו בשטח פתוח סמוך למתקן צבאי. בתגובה, צה"ל תקף יעדי טרור ברפיח בהיקף חריג ומעבר כרם שלום נסגר. התקרית נחשבת חריגה, זאת לאחר חודשים שקטים יחסית באזור בעקבות הלחימה. גלנט: "מזהים סימנים שחמאס לא מתכוון ללכת למתווה, צריך פעולה ברפיח ובכל הרצועה"

מסוק מפנה פצועים מכרם שלום/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לפחות עשרה בני אדם נפגעו היום (ראשון) במטח של כ-20 פצצות מרגמה מעזה לעבר כרם שלום. הפצועים מקבלים טיפול רפואי במקום. לאחר התקרית, חיל האוויר וכוחות יבשה תוקפים יעדי טרור ברפיח בהיקף חריג. מצה"ל נמסר כי זוהו כעשרה שיגורים שחצו מסמוך למעבר רפיח לעבר מרחב כרם שלום. מעבר כרם שלום נסגר בשעה זו למעבר משאיות. בצה"ל מסרו כי הירי בוצע סמוך למעבר רפיח, 400-300 מטרים מאזור מחסות, וכי כמעט כל הפצועים פונו ברכב, למעט אחד שפונה במסוק. כוחות צה"ל תקפו בשטח רצועת עזה בתגובה, והשמידו את המשגרים שמהם בוצעו השיגורים.


שר הביטחון גלנט דיבר עם הלוחמים במרכז הרצועה ואמר כי "מזהים סימנים שהחמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה - המשמעות הברורה: פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר, ובמקומות נוספים בכל רחבי הרצועה". בנוסף, קיים הערכת מצב עם מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם ומפקדי החטיבות על הפעילויות המבצעיות הצפויות בימים הקרובים.

צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר שנורה מט"ח פצמ"רים למקום 05 במאי 2024. רויטרס
צוותים רפואיים בסמוך לכרם שלום לאחר שנורה מט"ח פצמ"רים למקום 05 במאי 2024/רויטרס

במקביל לירי לעוטף נשמעו אזעקות רבות באזור קריית שמונה, שם נפלו רקטות ופגעו בין היתר ישירות בבניין. נזק נגרם לרכוש. נכון לשעה זו אין דיווחים על נפגעים. מאוחר יותר חיזבאללה קיבל אחריות על הירי, וטען כי נעשה בתגובה לתקיפה של חיל האוויר במיס אל-ג'בל, שבה נהרגו כמה אזרחים.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון X שלו: "בשעה שאנחנו מאפשרים להכניס 'סיוע הומניטרי' דרך מעבר כרם שלום, מפלצות החמאס פוגעים באלו שמאפשרים לאותו סיוע לעבור. חייבים להפסיק את הביזיון ולסגור עוד היום את כל המעברים בין ישראל לרצועת עזה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: לא תקפנו בעזה וקיבלנו את השביעי באוקטובר, לא תקפנו ברפיח וקיבלנו מתקפה מדויקת. נתניהו, כנס לרפיח עכשיו!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק: "הירי על כרם שלום הוא התשובה הכי ברורה של חמאס להיסוס המתמשך על-שפת הכניסה לרפיח. זה או אנחנו, או הם. התשובה הישראלית חייבת להיות ברורה גם היא: רפיח מיד!".

חבר הכנסת משה סעדה: "בזמן שאנחנו לא פועלים ברפיח, ממתינים לתשובת מרצחי חמאס ומשפילים את עצמנו - הם מבהירים לנו היטב כמה ההשתהות שלנו היא בגדר טעות שעולה לנו בדם. הגיע הזמן למגר את חמאס בדיוק כמו שהבטחנו. רפיח עכשיו!".

חבר הכנסת דני דנון: "כל עיכוב בפעולה צבאית נחושה ברפיח, שתרסק את גדודי חמאס - עולה לנו במחירים כבדים ודוחה את שחרור החטופים. הגיע הזמן לתת את הפקודה: רפיח עכשיו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully