וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הודיע שקיבל את ההצעה להפסקת אש; משלחת המו"מ תצא לקהיר מחר

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 22:56

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה, מסר את הדברים לראש ממשלת קטאר ולראש המודיעין המצרי. צוות המו"מ הישראלי בחן את תגובת הארגון, לאחריו קיים קבינט המלחמה התייעצויות. בכיר ישראלי: חמאס הסכימו להצעה שונה ממנה שהסכמנו עליה

לאחר הודעת חמאס על הפסקת אש ברפיח חוגגים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה, הודיע היום (שני) כי הארגון קיבל את הצעת המתווכים להפסקת אש בעזה. בעקבות זאת קיימו ראש הממשלה וקבינט המלחמה התייעצות טלפונית, לאחר שצוות המו"מ סיים לבחון את תגובת חמאס. לאחר מכן נמסר כי משלחת המו"מ תצא לקהיר מחר.

לדברי בכיר ישראלי, "חמאס הסכים להצעה שונה ממה שאנחנו הסכמנו עליה. השאלה היא האם הם רואים בהצעה עליה הם הסכימו, כנוסחה סופית או כבסיס למו"מ". עוד אמר, "יש פערים גדולים ומשמעותיים בין תגובת חמאס לבין המתווים הקודמים. למרות זאת, תצא משלחת עם רצון ונכונות לראות אם ניתן לצמצם את הפערים. בכל מקרה לא ניתן לחמאס למשוך זמן".

את האישור להצעה מסר חמאס לראש ממשלת קטאר ולראש המודיעין המצרי. בהמשך לאישור אמר דובר משרד החוץ האמריקני כי "חמאס שלח תגובה להצעה. אנחנו בוחנים את התגובה ודנים עליה עם השותפים שלנו. הפסקת אש שתביא לשחרור חטופים היא בראש סדר העדיפויות".

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה. רויטרס
מסר למתווכים שחמאס קיבל את ההצעה. הניה/רויטרס

על רקע הפרסומים אמר גורם ביטחוני בכיר, כי צה"ל נערך לתמרון קרקעי ברפיח, ואין כל שינוי בתוכניות בשלב זה. מעט לאחר מכן, כוחות שריון מאזור הגבול החלו בירי מסיבי לעבר מטרות באזור העיר, וכן נמשכו תקיפות נרחבות של חיל האוויר, במה שנראה כתקיפה חריגה בהיקפה.

לפי דיווח באל ערביה, גורם בחמאס אמר כי השלב הראשון בעסקה כולל 33 חטופות תמורת 800 עד אלף אסירים פלסטינים. עוד דווח כי לפי הארגון, בשלב השני יושלמו חילופי החטופים והאסירים, ובשלב השלישי יוחלפו גופות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח, 6 במאי 2024. רויטרס
"אין שינוי בתוכניות". פינוי אוכלוסיה מרפיח, הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר שוחחו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה עדכן ביידן על המאמצים של ארה"ב לקידום עסקה לשחרור חטופים ועל השיחות שמקיים ראש ה-CIA בדוחה בקטאר. זאת, תוך שחזר על עמדתו הברורה לגבי פעולה ישראלית ברפיח, על רקע פינוי האוכלוסיה בו התחילה ישראל באזור הבוקר.

מוקדם יותר היום אמר גורם ישראלי לניו יורק טיימס כי ישראל וחמאס היו קרובים לעסקה, אך הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבת גרמו לארגון להקשיח את עמדותיו. הגורם אמר כי חמאס דורש כעת ערבויות נוספות שישראל לא תיישם רק באופן חלקי את ההסכם ואז תמשיך בלחימה. דבריו של הגורם התפרסמו בארה"ב לפני שנודע כי צה"ל החל בפינוי השכונות המזרחיות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully