וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אישור חמאס לעסקה: תקיפה מסיבית של צה"ל במזרח רפיח

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 23:47

הירי נעשה על ידי כוחות שיריון וחיל האוויר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי קבינט המלחמה החליט "פה אחד" להמשיך לפעול ברפיח, למרות האישור לעסקה. זאת, כדי "להפעיל לחץ צבאי על חמאס לקדם את שחרור החטופים". בתוך כך, צבע אדום נשמע באזור שדרות

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח/רויטרס

צה"ל החל לתקוף הערב (שני) בארבע שכונות במזרח רפיח ובאזור מעבר העיר, במה שנראה כירי חריג בהיקפו, שנעשה על ידי כוחות שיריון וחיל האוויר. בהתאם, מדווחים פלסטינים על "חגורת אש" שיצר חיל האוויר בשכונות המזרחיות של העיר. בתוך כך, צבע אדום נשמע באזור שדרות.

בנוסף תקף צה"ל באזור מעבר רפיח. לפי הערכות, פעילי חמאס שלטו על המעבר, האזור וצירי התנועה ממנו לשאר רצועת עזה. כמו כן, הצבא שב לתקוף בחאן יונס.

הירי נעשה על רקע הודעת ארגון חמאס כי קיבל את העסקה להפסקת אש. בעקבות הודעת ארגון הטרור, מסרה לשכת רה"מ כי קבינט המלחמה החליט להמשיך בפעולה ברפיח. במקביל, משלחת ישראלית של המו"מ יצאה לקהיר.

"קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופינו ושאר מטרות המלחמה", מסרה לשכת רה"מ. "במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל".

תושבים פלסטינים לוקחים קמח ממשאית לאחר שצה"ל החל לפנות אזרחים מאיזור רפיח, 6 במאי 2024. רויטרס
תושבים מתפנים מרפיח, הבוקר/רויטרס

לדברי בכיר ישראלי, "חמאס הסכים להצעה שונה ממה שאנחנו הסכמנו עליה. השאלה היא האם הם רואים בהצעה עליה הם הסכימו, כנוסחה סופית או כבסיס למו"מ".

את האישור להצעה מסר חמאס לראש ממשלת קטאר ולראש המודיעין המצרי. בהמשך לאישור אמר דובר משרד החוץ האמריקני כי "חמאס שלח תגובה להצעה. אנחנו בוחנים את התגובה ודנים עליה עם השותפים שלנו. הפסקת אש שתביא לשחרור חטופים היא בראש סדר העדיפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully