וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבטיח לביידן לפתוח מחדש את מעבר כרם שלום באופן מידי לכניסת סיוע

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 19:05

בשיחה בין שני המנהיגים חזר הנשיא האמריקני על עמדתו לגבי פעולה ישראלית ברפיח, לה הוא מתנגד. כמו כן עדכן את נתניהו על המאמצים של ארה"ב לקדם עסקה לשחרור חטופים ועל שיחות שמקיים ראש ה-CIA בדוחה בקטאר. השיחה התקיימה ברקע הירי לכרם שלום שהביא למותם של 4 חיילים

בווידאו: נתניהו על מבצע ברפיח, אחרי שיחתו עם ביידן ייקח קצת זמן להיערך לזה/אתר רשמי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע תחילת הפינוי של האוכלוסיה ברפיח. בשיחה הבטיח נתניהו כי מעבר כרם שלום ייפתח מחדש למעבר סיוע הומניטרי. ביידן מצידו עדכן את נתניהו על המאמצים של ארה"ב לקדם עסקה לשחרור החטופים ועל השיחות שמקיים ראש ה-CIA בדוחה בקטאר. הוא חזר על עמדתו הברורה לגבי פעולה ישראלית ברפיח.

לדברי בכיר אמריקני, במהלך שיחת הטלפון ביידן דרש שישראל תפתח מחדש באופן מידי את מעבר כרם שלום. את המעבר סגרה אתמול ישראל לאחר ההתקפה שביצע חמאס על שטח כינוס של צה"ל באזור, שבמהלכה נהרגו ארבעה חיילים. כרם שלום הוא המעבר העיקרי בין ישראל לעזה עבור משאיות סיוע הומניטרי.

לפני השיחה בין המנהיגים הדגיש בכיר בבית הלבן, כי ארה"ב הבהירה לממשלת ישראל את עמדתה לגבי פלישה קרקעית רחבה לרפיח. "אנחנו סבורים שעסקה לשחרור החטופים היא הדרך הטובה ביותר לשמור על חייהם ולהימנע מפלישה לרפיח, בה למעלה ממיליון פלסטינים מוצאים מחסה. השיחות בנושא עסקת החטופים נמשכות".

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח, 6 במאי 2024. רויטרס
פלסטינים מתפנים מאזור רפיח, הבוקר/רויטרס

בתוך כך, מסר משרד החוץ המצרי כי הם "קוראים לישראל לשמור על איפוק מירבי ולהימנע מהסלמה נוספת בנקודת הזמן הרגישה הזו במו"מ על הסכם הפסקת האש. מצרים מקיימת מגעים עם כל הצדדים כדי למצוא פתרון שימנע פיצוץ ויציאה של המצב משליטה. אנחנו מזהירים מהסכנות של מבצע צבאי ישראלי ברפיח ומההשלכות המסוכנות שלו על המצב ההומניטרי שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מבקר בעיירת גבול בטקסס, 29 בפברואר 2024. רויטרס
שוחח עם נתניהו בעקבות פינוי האוכלוסייה מרפיח. ביידן/רויטרס

מוקדם הבוקר החל צה"ל בפינוי השכונות המזרחיות ברפיח, ברקע הקשיים במו"מ לעסקת חטופים ודרישתו של חמאס לסיים את המלחמה. בעקבות ירי הרקטות והפצמ"רים ביומיים האחרונים, ומודיעין שהצטבר על כוונת חמאס לבצע פיגועים נוספים - התקבלה החלטה על הנעת אוכלוסייה מהשכונות המזרחיות של רפיח כדי למנוע מחמאס לנצל את האוכלוסייה כמגן אנושי ולשגר מתוכה רקטות ופצמ"רים על העורף הישראלי. זאת, בנוסף לתקיפות אוויריות שביצע צה"ל לאורך הלילה בלב רפיח, כשהפלסטינים דיווחו על יותר מ-10 הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully