וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי: היינו קרובים לעסקה, הצהרות נתניהו גרמו לחמאס להקשיח עמדות

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 14:09

לפי דיווח בניו יורק טיימס, אותו גורם האשים את רה"מ בכך שהצהרותיו, שפורסמו בשבת בשם "גורם מדיני בכיר", גרמו לארגון הטרור להקשיח את עמדותיו במסגרת העסקה לשחרור החטופים. "כעת חמאס דורש ערבויות נוספות". דבריו התפרסמו לפני שנודע כי צה"ל החל בפינוי שכונות ברפיח

בווידאו:רה"מ בנימין נתניהו על המגעים לשחרור החטופים: ישראל לא תסכים לדרישות החמאס, 5 במאי 2024/אתר רשמי

גורם ישראלי אמר הבוקר (שני) לניו יורק טיימס כי ישראל וחמאס היו קרובים לעסקה, אך הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבת - שפורסמו בשם "גורם מדיני בכיר" - גרמו לארגון להקשיח את עמדותיו. הגורם אמר כי חמאס דורש כעת ערבויות נוספות שישראל לא תיישם רק באופן חלקי את ההסכם ואז תמשיך בלחימה. דבריו של הגורם התפרסמו בארה"ב לפני שנודע כי צה"ל החל בפינוי השכונות המזרחיות בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה.

ברקע הדברים אמר בכיר בחמאס כי "המו"מ התקדם היטב והיינו קרובים להסכם. ההחלטה הישראלית להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח תעצור את המו"מ על העסקה". עוד הוסיף כי "נתניהו נתון באשליה שהאיום בפלישה לרפיח יפעיל לחץ על חמאס, אבל זה רק יביא להתמוטטות המו"מ".

בווידאו:התחלת הנעת אוכלוסיה והרחבת המרחב ההומניטרי בשכונת אלמוואסי, רפיח, 6 במאי 2024/דובר צה"ל

לשכת ראש הממשלה הגיבה לדיווח: "הטענה שרה"מ נתניהו ולא החמאס הוא זה שטרפד עסקת שחרור חטופים היא שקר מוחלט והטעייה מכוונות של הציבור. האמת הפוכה לחלוטין, החמאס הוא זה שמטרפד כל עסקה בזה שאינו זז מילימטר מדרישותיו הקיצוניות ששום ממשלה בישראל אינה יכול לקבל ובראשונה, שישראל תיסוג מעזה ותפסיק את המלחמה, מה שיאפשר מחדש לחמאס להשתלט צבאית על הרצועה ולהתארגן ל-7 באוקטובר הבאים כפי שהבטיח לעשות".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

שתי הודעות בזמן השבת

כזכור, במהלך השבת פרסם רה"מ נתניהו שתי הודעות בשם "גורם מדיני בכיר", ובהם הבהיר שצה"ל ייכנס לרפיח, בין אם תהיה עסקה לשחרור חטופים ובין אם לא. בהודעה הראשונה שפורסמה נמסר כי "ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו", אמר אותו גורם מדיני, בהודעה שפורסמה מטעמו באופן חריג יחסית בשבת בבוקר. "כפי שהחליט הדרג המדיני, צה"ל ייכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה, בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו".

לאחר כמה שעות, וברקע הביקורת שנשמעה על עיתוי הוצאת ההודעה, פורסמה הודעה נוספת סמוך לשעה 19:00 מפי אותו גורם מדיני בכיר: "הפרסומים כאילו ישראל הסכימה לסיום המלחמה כחלק מעסקת חטופים או שישראל תאפשר מתן ערבויות מצד המתווכות לסיום המלחמה - אינם נכונים", נמסר, עדיין כאמור תחת הכינוי גורם מדיני. "עד רגע זה חמאס לא ויתר על דרישתו לסיום המלחמה, ובכך הוא מסכל את האפשרות להגעה להסכם".

נתניהו: "בשואה היו מנהיגים בעולם שעמדו מנגד - אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. צילום: לעמ, עיבוד תמונה
הצהרותיו גרמו לחמאס להקשיח עמדות. רה"מ נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: לעמ

אחרי ההודעה השנייה של נתניהו, פרסמו בני משפחות חטופים הצהרה שלפיה "בעקבות שתי ההודעות של ראש הממשלה, המתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר', שלפיהן ישראל לא תסכים לסיום המלחמה בתמורה לעסקה שתחזיר את כל החטופים - תיפתח הערב בשעה 20:30 ההפגנה בשער בגין בהצהרת חירום של בני משפחות חטופים".

אתמול נתניהו הוציא הודעה רשמית, הפעם בקולו, שבה הדהד את אותם מסרים. נתניהו ציין ששחרור חטופים "בראש מעיינינו" אך נקב במחירים שישראל לא מוכנה לשלם עבור עסקה עם חמאס: "להשאיר את חמאס על כנו, לסיים את המלחמה ולהוציא את כוחות צה"ל מהרצועה".

לדבריו, "מדינת ישראל איננה יכולה לקבל זאת. איננו מוכנים לקבל מצב בו גדודי החמאס יצאו מהמחילות שלהם, ישתלטו על עזה מחדש, ישקמו את התשתיות הצבאיות שלהם, ויחזרו לאיים על אזרחי ישראל ביישובי העוטף, בערי הדרום, בכל חלקי המדינה. במקרה זה, שבעה באוקטובר הבא זה רק עניין של זמן. החמאס יוכל לממש את הבטחתו לבצע שוב ושוב ושוב את מעשי הטבח, את מעשי האונס והחטיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully