וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עקץ את בן גביר וסמוטריץ': "אף אחד לא צריך להגיד לי מה ואיך לעשות"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 14:20

רה"מ שיגר מסר לעבר השרים במהלך ישיבת הממשלה, ברקע הדיווחים הסותרים בהתקדמות לעסקה ואי היציאה של צה"ל למבצע ברפיח. בן גביר תקף את גלנט: "אתה והרמטכ"ל לא נותנים לצה"ל להילחם". נתניהו: "חיסול חמאס - תנאי הכרחי לקיומנו"

בווידאו:רה"מ בנימין נתניהו על המגעים לשחרור החטופים: ישראל לא תסכים לדרישות החמאס, 5 במאי 2024/אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה לביקורת שנשמעה נגדו ברקע הדיווחים הסותרים על התקדמות לעסקה ואי היציאה של צה"ל למבצע ברפיח. "אף אחד לא צריך להגיד לי מה ואיך לעשות. הדברים קורים ויקרו. אני מצפה מהשולחן הזה לאחדות", אמר בישיבת הממשלה, שבמהלכה תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את שר הביטחון יואב גלנט, וטען שהוא והרמטכ"ל לא נותנים לצה"ל להילחם.

הציטוטים מישיבת הממשלה

השר גלנט: בשבוע האחרון אני עוסק באופן אינטנסיבי ביותר בהכנת הפעולה ברפיח - כולל היום. המבצע יקרה בקרוב, אפילו בקרוב מאוד.
השרה סטרוק: אמרת שמנהלים משא ומתן רק תחת אש - עכשיו זה לא קורה.
השר גלנט: לצערי אם משהו לא קורה בקצב של התקשורת זה נקרא דשדוש - אין דשדוש, יש תקופות של לחימה עצימה יותר ועצימה פחות.
השר בן גביר: זה היה נכון לפני חודשים. אתה והרמטכ"ל לא נותנים לצה"ל להילחם.
נתניהו: אם מישהו חושב שנוותר על כוונתנו לחסל את חמאס - טועה. זה תנאי הכרחי לקיום שלנו, יש מהמורות ויש עיכובים אבל נחסל את חמאס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה.
ב7 לינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת ממשלה. ינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למגעים לשחרור החטופים: "הפרסומים המגמתיים בתקשורת גורמים נזק למשא ומתן, וגם לסבל מיותר למשפחות החטופים. בניגוד לפרסומים הללו, החמאס הוא זה שמכשיל את שחרור חטופינו".

עוד אמר נתניהו: "ישראל מוכנה לעשות הפוגה בלחימה כדי לשחרר את חטופינו. כך עשינו כששיחררנו 124 חטופים, וחזרנו להילחם - וכך אנו מוכנים לעשות גם היום. בניגוד גמור לפרסומים, כדי להגיע להסכמה נתנו לצוות המשא ומתן מנדט נרחב מאוד כדי לקדם את השחרור. עשינו זאת מתוך החובה העמוקה לחטופים ולחטופות, וכדי לשים קץ לסבל הנורא של המשפחות". לדבריו, "לאורך המשא ומתן ישראל הפגינה נכונות ללכת כברת דרך משמעותית, אבל חמאס נשאר מבוצר בעמדותיו הקיצוניות, ובראשן הדרישה לסיים את המלחמה, ולהשאיר את החמאס על כנו".

נתניהו הוסיף: "כניעה לדרישות חמאס תהיה תבוסה איומה למדינה. זה יהיה ניצחון עצום לחמאס, לאיראן, לכל ציר הרשע. זה יקרין חולשה נוראה - גם לידידינו, וגם לאויבנו. והחולשה הזאת רק תקרב את המלחמה הבאה, והיא תרחיק את הסכם השלום הבא. כי בריתות לא כורתים עם החלש והמובס, בריתות כורתים עם החזק והמנצח. לכן, ישראל לא תסכים לדרישות חמאס ותמשיך את הלחימה עד השגת כל מטרותיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבסיס חיל האוויר בתל נוף. קובי גדעון / לע״מ, אתר רשמי
"כניעה לדרישות חמאס - תבוסה למדינה". נתניהו בביקור בתל נוף, 11 באפריל 2024/אתר רשמי, קובי גדעון / לע״מ

בסוף השבוע, בכירים ישראלים אמרו שהם ממתינים לתגובה הרשמית של חמאס, וציינו שמהאינדיקציות שקיימות בידי ישראל, חמאס יסכים לביצוע השלב הראשון וההומניטרי של העסקה ללא התחייבות רשמית של ישראל לסיום המלחמה - אולם יציב תנאים קשוחים לגבי מספר החטופים שישוחררו ומספר האסירים הפלסטינים שהוא דורש בתמורה.

בכיר ישראלי ציין שתשובת חמאס צפויה להיות "כן, אבל" - כאשר ה"אבל" כולל תנאים קשוחים מאוד. לדבריו חמאס לא יסגור את הדלת להמשך המשא ומתן, אולם ימשיך להציב תנאים קשוחים. "הם מוכנים להגיע להסכם שיהיה בתנאים שקרובים לדרישותיהם עם מעט מאוד גמישות", אמר הבכיר הישראלי.

בנוסף, הבכיר הישראלי ציין שחמאס מוכן לקחת את הסיכון ולהיכנס ליישום השלב הראשון של העסקה גם ללא התחייבות ישראלית מראש לסיום המלחמה, מתוך הערכה שהמשך יישום ההסכם יוביל לכך. "השאלה המרכזית הייתה ונותרה האם ממשלת ישראל רוצה להגיע להסכם לשחרור חטופים על המחירים הכרוכים בכך", אמר הבכיר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully