וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופים על פינוי האוכלוסייה ברפיח: "אין תוכנית, רק יצר נקמה"

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 13:19

משפחות החטופים תקפו את הממשלה, ברקע הפצת הכרוזים ופינוי האוכלוסייה מהשכונות המזרחיות של העיר רפיח. "שרים צמאי דם דואגים כל בוקר מחדש לטרפד כל אפשרות להוציא אותם משם", אמרה ענת אנגרסט, אמא של החייל החטוף סמ"ר מתן אנגרסט בראיון ל-103FM

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח/רויטרס

משפחות החטופים הגיבו היום (שני) להתקדמות לקראת תמרון ברפיח, ולפינוי האוכלוסייה בשכונות המזרחיות ברפיח. ענת אנגרסט, אמא של סמ"ר מתן אנגרסט שנחטף לעזה, שוחחה עם אודי סגל וגיא פלג ב־103FM על רקע הדיווחים על מגעים מתעכבים לעסקת שחרור חטופים ופעולה צבאית נוספת בעזה - הפעם כניסה קרקעית בלב העיר רפיח. ברקע הדברים אמר בכיר בחמאס: המו"מ התקדם היטב והיינו קרובים להסכם. ההחלטה הישראלית להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח תעצור את המו"מ על העסקה.

"בשלב הזה, אחרי שבעה חודשים, אני כמעט בטוחה שהפעולה שתהיה עכשיו ברפיח היא פעולה ללא תוכנית חוץ מיצר נקמה. אני כמעט בטוחה שראש הממשלה היה מקבל החלטות אחרות אם לא היה מוקף באותם שרים קיצוניים. נחזור לשמוע לצערי הותר לפרסום, ויהיו עוד הרבה קורבנות, עד שנבין שהייתה אפשרות לעצור את זה עם איזשהו הסדר מדיני", אמרה.

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח, 6 במאי 2024. רויטרס
תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח, 6 במאי 2024/רויטרס

ענת המשיכה והתרעמה: "החיילים שלחמו שם ובאים לבקר אותנו, חד משמעית אומרים שהם נלחמו שם, וכל מה שהם ראו לנגד עיניהם זה רק השבת החטופים, וכשהגיעה הזדמנות כזו זה מה שצריך לעשות, ובכל מחיר. הייתה הזדמנות כזו, ובשבת דאגו לטרפד אותה בתדרוכים כאלו ואחרים. היינו קרובים לזה, יכולנו ללכת לעסקה כוללת, יכולנו לסיים את האירוע ולהביא איזושהי נחמה למדינה, בתקופה הזו שהיא כל כך צריכה אותה, אבל יש מי שדאג שזה לא יקרה. זה אכן לא קורה".

"אני רוצה עוד לספר שיש הרבה שרים שאומרים לנו שרפיח היא סוג של הרפתקה, שאנחנו לא ממש יודעים איך נצא ממנה, אז אנחנו נכנסים לשם ולא יודעים בדיוק איך נצא - מיטוט חמאס, כמו שהבטיחו, לא יהיה", תקפה. "בתחילת המלחמה אמרו לנו שבהזדמנות הראשונה שתהיה ילכו לעסקה, אבל כרגע חמאס לא בשלים לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סמ"ר מתן אנגרסט החטוף בעזה. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
סמ"ר מתן אנגרסט החטוף בעזה/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים

בהתייחסה ליום השואה אמרה: "אבא שלי ניצול שואה, יחיד ממשפחה שלמה. מתן גדל בצל סיפורי השואה, עם סבא שגדל יתום מהורים, אבל זה שיש לנו כרגע מדינה ששומרת על אזרחיה ובעצם היום תחושת הבגידה חזקה מתמיד על ידי אותה מדינה שמתן יצא להגן עליה", אמרה ענת והבהירה: "מתן הוא חייל שבאותו הבוקר היה בלחימה, נחטף פצוע, איבד את שלושת חבריו לצוות הטנק. מוחזק שם באחריות המדינה, באחריות אותם שרים צמאי דם שדואגים כל בוקר מחדש לטרפד כל אפשרות להוציא אותו משם. חשוב שידעו גם החיילים שהולכים ללחום שם - שחס וחלילה, בתרחיש כזה, לא ברור מה סדר מה העדיפויות של המדינה יהיה".

עוד שיתפה כי "את מתן ראו המשוחררים ביום החמישים. הוא אכן פצוע, פצוע מאותם האירועים של שבעה באוקטובר. הוא היה אמור כבר להיות כאן בשיקום פיזי, נפשי, הוא עבר שם אירוע לא פשוט. במקום זה אנחנו רק מקווים כאן שיצר ההישרדות שלו מחזיק אותו בחיים כמו שאנחנו מנסים לשרוד את התקופה הזו. מדברים על חיילים ששם, על הגברים הצעירים, שהם רחוקים בכלל בסדר העדיפויות של גם אם תהיה עסקה. אני רוצה רק להדגיש, מתן לפני שהוא חייל הוא ילד, ילד שגר בבית עם עוד שלושה אחים. מתן בן 21, ציין יום הולדת בשבי".

גם עופרי ביבס לוי, אחותו של ירדן ביבס הביעה אכזבה. "בשבוע האחרון העזתי לרגע לטפח שוב קצת תקווה, שאולי אזכה לראות ירדן ועם נס גדול גם את שירי והילדים", אמרה עופרי לוואלה. "רציתי לקוות, על אף תחושת חוסר האמון בכולם ובהכל, שהפעם ביבי והקבינט יעשו הכל כדי להגיע להסכם, הרי אין שום חדש בדרישות של חמאס. שלא יכנעו ללחצים פוליטיים ויפעלו רק על פי הצו המוסרי והערכי לטובת החטופים שמופקרים כבר 200 ימים ובאופן אסטרטגי לטובת אזרחי כל המדינה".

"ושוב, התבדיתי", קבעה, "התחושה שמשחקי כח ואגו מכתיבים האם אחי יחיה או ימות, יחזור או ינמק בשבי עוד חודשים קדימה בזמן פעולה ברפיח לא נותנת מנוח. עוד ארבעה שבועות אני אמורה ללדת בן. לאיזו מדינה הוא יוולד? מה המציאות אליה יגדל? אלו השאלות שאנחנו כאזרחים, לא מקבלים עליהם מענה או לקיחת אחריות כבר שבעה חודשים. המלחמה בחמאס התחילה לפני 7 באוקטובר ותמשך עוד שנים רבות. הטבח ב-7 באוקטובר לא קרה כי אין לנו יכולת להתמודד מול האויב, אלא בגלל מחדל, עצימת עיניים ואגו. ונדמה שזה מה שגם מכתיב את הכניסה לרפיח עכשיו. הכניסה לרפיח מסכנת חיילים ואת החטופים, ושום דבר פרט לכך".

עופרי ביבס - אחותו של החטוף ירדן ביבס. טל אנגלנדר, צילום מסך
"משחקי כח ואגו מכתיבים האם אחי יחיה או ימות, יחזור או ינמק בשבי עוד חודשים קדימה". עופרי ביבס לוי/צילום מסך, טל אנגלנדר

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת החטופה בעזה, פרסם פוסט בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) ובו התייחס להקשר של יום השואה, והאשים את רה"מ נתניהו שלא מציל לדבריו את החטופים מעזה: "בשואה הראשונה לא היה מי שיציל אותם. בשואה השנייה יש מי שיציל אותם, והוא בוחר לא לעשות את זה. מה יותר גרוע?".

גם יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון כתבה מילים חריפות בחשבון ה-X שלה. "שבעה חודשים אנחנו צועקים עסקה או גזר דין מוות, הם בחרו בגזר דין מוות. מארה על ראשכם ממשלת ישראל

שרון שרעבי, ששני אחיו נחטפו לעזה במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, אמר: "כל עוד המשא ומתן לא פוצץ ואף צד לא עזב את החדר יש סיכוי לעסקה. חמאס אומר ישראל, ישראל אומרת חמאס. משיקולים פוליטיים, כדי לא לאבד בוחרים ולפרק קואליציה, ביבי בוחר להגיד הפסקת אש ולא הפסקת מלחמה. זאת סמנטיקה. כל דבר כזה מטלטל משפחות. הנה מרגישים שזה קורה, ושוב זה חוזר ולא קורה. יום אחד התקווה צפה, יום שני התקווה מתרסקת. כל ידיעה כזאת משפיעה ישירות עלינו המשפחות. צריך לסיים כבר את הסיפור ולהביא אותם. השיקולים הפוליטיים מביאים נזק היסטורי לעם שסובל שבעה חודשים. אי אפשר לייצר תקווה שמביאים אותם ומנסים להציל מי שבחיים ולאחר מכן להגיד ניתן להם להיקבר שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully