וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים לנתניהו: "ההיסטוריה לא תסלח לך אם תחמיץ הזדמנות לעסקה"

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 8:46

ברקע הדיווחים הסותרים על התקדמות לעסקה ומבצע ברפיח, מטה המשפחות פנו לרה"מ וביקשו ממנו "להתעלם מהלחצים הפוליטיים". בהודעה, שמתפרסמת בבוקר יום השואה, כתבו בין היתר במטה: "אנחנו רוצים להזכיר לך שהבטחת כל שנה כי 'לא עוד', חובה עליך להתעלם מכל לחץ פוליטי"

בווידאו: משפחות החטופים מול הקריה: "הילדים שלנו נאנסים ונתניהו מתכנן קמפיין"/צילום: שלומי גבאי

מטה המשפחות להחזרת החטופים פנה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, וקרא לו "להתעלם מהלחצים הפוליטיים ולקחת פיקוד בהחזרת 132 החטופים". המשפחות פנו לנתניהו, ברקע הדיווחים הסותרים על התקדמות במגעים לעסקה ועל פעולה אפשרית של צה"ל ברפיח: "היום, ערב יום השואה, אנחנו רוצים להזכיר לך שהבטחת כל שנה כי 'לא עוד', חובה עליך להתעלם מכל לחץ פוליטי. ההיסטוריה לא תסלח לך אם תחמיץ את ההזדמנות, שכן החזרת החטופים הינה תנאי הכרחי בשיקום, הגאולה והתקומה הלאומית".

ההודעה של המטה למשפחות חטופים מגיעה ברקע הדברים של ארגון הטרור חמאס מאמש, שהודיעו כי השיחות לעסקה יימשכו גם היום. בכיר בחמאס אמר לאל ג'זירה שהארגון לא יקבל שום הסכם שאינו כולל עצירה מפורשת של הלחימה. "האויב נושא באחריות המלאה על התעקשותו להיכנס לרפיח במקום לעצור את התוקפנות וליסוג נסיגה מלאה", אמר והוסיף כי ישראל מחפשת הסכם מסגרת לשחרור החטופים שלא כולל את הפסקת המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לתופעות האנטישמיות בקמפוסים בארצות הברית. עומר מירון /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, עומר מירון /לע"מ

דבריו של הבכיר בחמאס מגיעים ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים, כאשר גם אמש, כמו בכל מוצאי שבת, יצאו עשרות אלפי ישראלים לרחובות להפגין למען עסקה שתביא לשחרורם של 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה.

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, מסרה בהצהרה בתל אביב כי "זה היום ה-211 שבו בני משפחותינו נמצאים בגיהינום של עזה. יש כעת עסקה על השולחן, חמאס אותת שהוא מסכים לה אבל נתניהו יוזם מהלך נוסף לטרפוד העסקה. זה פשע, הוא מפקיר אותם למותם. סיימו את המלחמה, החזירו את החטופים לפני הכל".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024. אורי סלע
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024/אורי סלע
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024. אורי סלע
עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024/אורי סלע

אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, הוסיפה כי "נתניהו מעדיף את בן גביר וסמוטריץ על פני הצלת חיים. חייבים לסיים את המלחמה ולהחזירם הביתה". גם דני אלגרט, שאחיו איציק עדיין חטוף בעזה, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרת משפחות חטופים, ואמר: "המלחמה הסתיימה, אל תעבוד עלינו. אתה מושך זמן כי אתה פוחד מבן גביר. הכניסה לרפיח היא גזר דין מוות לחטופים - אין לך מנדט להרוג 132 אזרחים כדי להיות ראש ממשלה. ימי הממשלה ספורים".

אלא שמנגד קראו השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לצאת למבצע ברפיח. "לממשלת ישראל יש מנדט אחד בלבד. לנצח", אמר סמוטריץ'. "עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון. רפיח עכשיו", נכתב בהודעה שיצאה מטעמו של סמוטריץ'.

בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"עסקת כניעה שתביא לסיום המלחמה ללא ניצחון מוחלט היא אסון". סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר איתמר בן גביר יישר קו עם סמוטריץ' ואמר כי "אני מברך על ההחלטה של ראש הממשלה לא להוציא את המשלחת הישראלית לקהיר. אני מקווה שהוא אף יעמוד בשאר ההתחייבויות שהוא התחייב בפניי בפגישה שקיים עימי בשבוע שעבר: לא לעסקה מופקרת, כן לרפיח. ראש הממשלה יודע היטב מה המחיר של אי קיום ההתחייבויות האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully