וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיכאלי על הסנקציות נגד נצח יהודה: גדוד של "נערי גבעות" - שהורג פלסטינים ללא סיבה

עודכן לאחרונה: 21.4.2024 / 15:07

בפוסט שפרסמה בחשבון ה-X שלה התייחסה יו"ר מפלגת העבודה לסנקציות שצפויה להטיל ארה"ב נגד הגדוד, על רקע הפרת זכויות פלסטינים ביהודה ושומרון. "ההתנהלות האלימה והמושחתת של הגדוד ידועה מזה שנים", כתבה, "סתם כאלה שרואים בדת תירוץ לתקוף ערבים"

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"גדוד של 'נערי גבעות' - שהורג פלסטינים ללא סיבה": כך, כתבה היום (ראשון) יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, תוך התייחסות לפרסומו הראשון של עיתונאי וואלה ברק רביד אודות הסנקציות שצפויה להטיל ארצות הברית נגד גדוד נצח יהודה על רקע הפרת זכויות פלסטינים ביהודה ושומרון.

"התגובה לסנקציות - צריכה להיות נפילה של אסימון, הבנה שהתנהלות ישראל בשטחים לא תוכל להמשך", כתבה מיכאלי בחשבון ה-X שלה. "ההתנהלות האלימה והמושחתת של גדוד נצח יהודה ומסביבו ידועה כבר שנים, ולא נעשה דבר כדי להפסיק אותה. כבר לפני שנתיים הקימה ארה"ב צוות חקירה על הגדוד, הדרג המדיני והצבאי לא יכולים להעמיד פנים שלא ידעו על זה", המשיכה.

"נצח יהודה הוא גדוד בצה"ל שהיה צריך לפרק לפני שנים רבות. רוב החרדים שמשרתים בצה"ל לא משרתים בו היום. זה גדוד של 'נערי גבעות' וסתם כאלה שרואים בדת תירוץ לתקוף ערבים. גדוד שמכשיר את אלימות המתנחלים וגם מייצר אותה בהתלהבות בעצמו. גדוד שהשאיר אזרח פלסטיני-אמריקאי בן 80 למות בשטח, שהורג פלסטינים ללא סיבה אמיתית, שמכה עצורים פלסטינים ומתעלל בהם", כתבה.

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"סתם כאלה שרואים בדת תירוץ לתקוף ערבים". מיכאלי על הסנקציות הצפויות נגד "נצח יהודה"/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

"הסנקציות הללו חייבות לגרום לצה"ל להבין את זה, לפרק את נצח יהודה בדחיפות ולפעול בהתאם להבא".

אמש, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסום, שעורר תרעומת רבה במערכת הפוליטית כולה - ובפרט במפלגות הימין. "שיא האבסורד ושפל ערכי", טען, "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל. אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה"ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".

עוד בוואלה!

הסנקציות הצפויות על נצח יהודה - תוצאה של הזנחה והעדפת שיקולים פוליטיים

לכתבה המלאה
גדוד נצח יהודה בפעילות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
"מכשיר את אלימות המתנחלים". גדוד נצח יהודה/דובר צה"ל

גם השר בני גנץ ביקר את ההחלטה: "גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה"ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה"ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

תגובות דומות התקבלו גם מחברי כנסת ושרים בקואליציה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר כי "הדיווח על כך שארה"ב מתכוונת להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה הוא חמור ביותר ומהווה חציית קו אדום. מצפה משר הביטחון יואב גלנט שלא להיכנע לתכתיבים האמריקאים - יש לתת להם גב על מלא". עוד הוסיף השר כי "אם במשרד הביטחון לא יהיה מי שיגבה את הגדוד כנדרש, אבקש לקלוט אותם במשטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. שורות מג"ב פתוחות כדי לקבל את הגדוד החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully