וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחיזבאללה פרסם תיעוד של הירי: צה"ל מודה שבסיס חיל האוויר במירון נפגע

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 21:07

הצנזורה הצבאית התירה לפרסום כי הייתה פגיעה בשטח הבסיס בהר מירון, זאת לאחר שחיזבאללה פרסם תיעוד של הירי שבוצע בשבוע שעבר. בסרטון שהפיץ חיזבאללה ברשתות החברתיות שלו נראה טיל שנורה מעבר לבנון אל תוך שטח ישראל, ופוגע בגדר הבסיס

ירי של חיזבאללה ליב"א במרון/ללא

ארגון הטרור חיזבאללה פרסם היום (חמישי) תיעוד של הירי שביצע לעבר בסיס חיל האוויר במירון בשבוע שעבר. בסרטון שהפיץ חיזבאללה ברשתות החברתיות שלו נראה טיל שנורה מעבר לבנון אל תוך שטח ישראל, ופוגע בגדר בבסיס בהר מירון. לאחר הפיצוץ ניתן לראות כי הגדר ניזוקה. אחרי פרסום התיעוד בידי ארגון הטרור התירה לפרסום הצנזורה הצבאית כי אכן זוהתה פגיעה בשטח הבסיס.

זוהי לא הפעם הראשונה שחיזבאללה מכוון את התקיפות שלו לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית, שכן בחודש מרץ האחרון פגע כטב"ם של חיזבאללה בבסיס. "אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה", נמסר מדובר צה"ל בחודש שעבר.

בחודש ינואר האחרון שיגר ארגון הטרור עשרות רקטות לעבר לעבר הר מירון במטרה לפגוע בבסיס. בצה"ל אישרו אז כי נזק לתשתיות הבסיס, אך עם זאת, הבהירו כי נשמר חופש הפעולה של חיל האוויר ויש חלופות. קצינים בכירים הבהירו אז כי הפגיעה בהר מירון לא הפתיעה. "היה ידוע שיש לחיזבאללה את היכולות הללו. לצה"ל יש גיבוי לכל תשתית מהסוג הזה. הם ניסו לאתגר אותנו גם במלחמת לבנון השנייה ולא הצליחו".

ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון. מערכת וואלה!, אתר רשמי
ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון/אתר רשמי, מערכת וואלה!
ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון. מערכת וואלה!, אתר רשמי
ירי של חיזבאללה לבסיס צה"ל יב"א בהר מירון/אתר רשמי, מערכת וואלה!

חיזבאללה יודע עד כמה יחידות הבקרה האווירית חשובות. הבקרים רואים רחוק יותר ממה שרואים הטייסים ומכ"מי המטוסים שלהם, מכוונים אותם לעבר מטרות כמו מטוסי אויב וטילי שיוט, עושים סדר בשמיים ומוודאים שהוראות מגבלות האש יישמרו.

במלחמת לבנון השנייה ב-2006 נסראללה תקף שוב ושוב את אנטנות המכ"ם של היב"א הצפונית, יב"א 506, עד שהשמיד אותן והוציא אתן מכלל פעולה. חיל האוויר שיקם אותה אחר כך, אבל האם הוא הפיק לקחים? לא כמו שנסראללה הפיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully