וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה טוען שפגע "בעיניים של המדינה": תיעוד המטח על בסיס חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 22:54

אחרי חיסול אל-עארורי הגיעה התגובה של חיזבאללה בתקיפות הממוקדות לבסיס יב"א במירון. בסרטון ששחרר הארגון נראות פגיעות ישירות בכיפות ההגנה בבסיס. אחרי 3 חודשי לחימה נשאלת השאלה האם אחד הצדדים ישבור את הכלים, ואם כן מי יישבר ראשון? צה"ל מול חיזבאללה: תמונת מצב

חיזבאללה טוען שפגע ב"עיניים של המדינה" בירי לעבר בסיס יב"א במירון/מערכת וואלה!

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עומד כעת עם הגב לקיר. הוא הצטרף למלחמה נגד ישראל במסגרת המחויבות שלו לציר הרשע, ובלחץ איראן, במטרה להצר את צעדי ישראל ולמנוע ממנה תמרון רחב היקף נגד חמאס בעזה. כשחיזבאללה הופתע מיכולות ההגנה וההתקפה של צה"ל, כולל כושר הזיהוי ותגובת הנגד לחוליות הנ"ט ושיגור הרקטות, כבר היה מאוחר מבחינתו. כעת, נסראללה עמוק בתוך האירוע שנקרא מלחמה עם ישראל. האגו והכבוד שלו על הכף. יש מי שאומר במערכת הביטחון שהוא טיפס על עץ גבוה, ולראשונה זה תקופה ארוכה ישראל לא ממהרת להניח לו את הסולם לרדת.

במאזן האימה זה שלושה חודשי לחימה יש עדיין ארגון טרור עוצמתי בלבנון, שחורש מזימות נגד ישראל ומחזיק בסדר כוחות שמונה עשרות אלפי אוחזי נשק מאומנים, ומערכות לחימה מתקדמות מאוד. כדי להבין את מצבו יש לבחון את הסיכול הממוקד של סלאח אל-עארורי בלב רובע הדאח'ייה בביירות, שמוגדר כמרחב המוגן ביותר עבור הארגון השיעי. מדובר בפגיעה בסמל, שהיא סטירה מצלצלת לנרטיב.

הערב פרסם חיזבאללה סרטון ממה שהוא כינה "תגובה ראשונה לחיסול אל-אערורי". בסרטון נראה מטח הרקטות לבסיס יב"א 506, בסיס חיל האוויר המירון שמכונה "העיניים של המדינה בצפון". בתיעוד נראות כמה פגיעות ישירות הכיפות ההגנה של הבסיס.

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

תמונת מצב נפגעים

בבואנו לבחון את המאזן בין הצדדים צריך לפתוח בכך שבצד הישראלי נהרגו חמישה אזרחים ישראלים ו-11 חיילים וקצינים, כשהבכיר ביניהם הוא סמח"ט 300. מנגד, מתחילת הלחימה נהרגו מאש צה"ל יותר מ-152 מחבלי חיזבאללה, יותר משליש מהם לוחמי הקומנדו מכוח רדואן המוגדר ככוח העילית של הארגון, ביניהם שני מפקדי גדודים, שהיו בעת תהליך חפיפה בגזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

תמונת מצב הרס תשתיות ומבנים

בראשית המלחמה שילח חיזבאללה חוליות חדירה, שסוכלו, ומהר מאוד הבין שצה"ל עיבה באופן חריג כוחות באוויר, בקרקע ובמודיעין. בתגובה לכך הוא החליט להסיט את המאמץ למרחב הקל מבחינתו: שיגור רקטות וטילי נ"ט לעבר העורף הישראלי. רוב השיגורים של חיזבאללה נופלים בשטחים פתוחים, עשרות אחוזים מהם נופלים בשטחי לבנון. יחד עם זאת, בתקיפות עד כה נפגעו יותר מ-120 מבנים אזרחיים בשטח ישראל, ונרשם מאמץ של חיזבאללה לפגוע באמצעי האיסוף לאורך קו הגבול. בנוסף לכך, פגע חיזבאללה בעוצבת הגליל באמצעות רקטות עתירות משקל.

מבחינת צה"ל, היקף ההרס והנזק בצד הלבנוני לא בר השוואה. עד כה נפגעו יותר מ-600 תשתיות ומבנים ששרתו את המאמץ של חיזבאללה. פיקוד הצפון הצליח לפגוע באופן משמעותי בכל אותן תשתיות, שהיו אמורות לשמש את חיזבאללה למבצע פשיטה רחב היקף בדומה לחמאס בדרום: חמ"לים, שטחי כינוס, עמדות שיגור, מחסני נשק, תעלות הגנה ופשיטה וכו'.

לול שנפגע מירי נ"ט, ביישוב דוב"ב. 26 בדצמבר 2023. ללא, אתר רשמי
יותר מ-120 מבנים נפגעו בתקיפות מלבנון. לול שנפגע מירי נ"ט ביישוב דוב"ב, בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא

האמינות של נסראללה

האמינות של מזכ"ל ארגון הטרור היו תמיד המותג הכי חזק שלו ברחוב הישראלי אך בחודשים האחרונים הוא נאלץ לשקר מספר רב של פעמים כדי לבנות תמונת מצב מדומה לגבי מהלכי המלחמה כמו היקף הרוגים והנזק שהסב לצד הישראלי. גורמים במערכת הביטחון מתעקשים כי היקף ההרוגים שלו הוא גדול ממה שהוא מספר לציבור הלבנוני, ואת חלקם הנוסף הוא הגדיר כ"מנותקי קשר" כדי לצמצם ביקורת ציבורית. במילים אחרות: כשנסראללה בלחץ הולך וגובר, הוא משקר ומתאר מצג שווא בלשון המעטה.

נאום נסראללה 3.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמינותו נפגמת. נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פליטים

ישראל פינתה כ-60 אלף אזרחים מיישובי הצפון בדגש על יישובי קו המגע. בלבנון יותר מ-120 אזרחים התפנו מבתיהם ועברו צפונה. ממשלת ישראל מצאה פתרון זמני לאזרחים ומפצה אותם, אך לאורך זמן יוכל להגיד מזכ"ל חיזבאללה כי הוא קובע מתי התושבים יחזרו לבתים ומבחינתו זו תהיה תמונת "ניצחון".

ההישג המשמעותי

חיזבאללה יכול לרשום לזכותו כהישג את היקף מספר ההרוגים בצד הישראלי, והעובדה שישראל נאלצה לפנות עשרות אלפי אזרחים, לשבש את השגרה, כולל אי ודאות לגבי העתיד. חשוב לציין, כי מטחי הרקטות המרוכזים שלו, כפי שארע היום (שבת), והשימוש בכלי טיס לא מאוישים עדיין נותרו כאיום ללא פתרון מושלם מבחינת צה"ל, וכלל התעשיות הביטחוניות עמלות על מציאת פתרון טוב יותר ממה שניתן עד כה.

צה"ל רושם לזכותו את דחיקת חיזבאללה לטווח של קילומטרים מקו הגבול, הרס תשתיות משמעותיות עליהן עמל שנים רבות במרחב קו המגע והם נשללו ממנו, והרג פעילים רבים.

הלחימה בגבול לבנון. אייל מרגולין/פלאש 90, עיבוד תמונה
חיזבאללה נזהר לא להרחיב את רדיוס הלחימה. תקיפה בלבנון/עיבוד תמונה, אייל מרגולין/פלאש 90

טווח לחימה גיאוגרפי

עד כה חיזבאללה מאוד נזהר לא להרחיב את רדיוס הלחימה שמתרכז מקו הגבול ועד קרית השמונה. מי שפרץ עד כה את הטווח היו חוליות חמאס, וצה"ל מיהר להגיב בתקיפת יעדים מרוחקים ובהיקף משולב של ארטילריה, מסוקי קרב, מטוסי קרב וטנקים על תא שטח מוגדר.

תגבור כוחות

בזמן שצה"ל מתגבר כוחות ומווסת בהתאם להתרעות והתוכניות האופרטיביות להמשך, ארגון חיזבאללה חושש מאוד להתקרב לקו המגע ולעבות כוחות בטווח ה-5 ק"מ לפחות מחשש שיסוכל על ידי צה"ל.

העתיד

הדרג המדיני בישראל ממתין להתפתחות עד כדי פתרון מדיני למצב המלחמתי בדרום לבנון, שיכלול את הרחקת חיזבאללה לטווח של יותר מ-5 ק"מ מכל קווי הגבול של מדינת ישראל (בהקשר זה, ההגדרה "מצפון לנהר הליטני" לא נכונה מאחר ויש מקומות שבהם הטווח מצפון לליטני הוא 2 ק"מ). לצד זאת, צה"ל נערך לתמרון ועד מלחמה. בשבועות האחרונים אושרו תוכניות לפיקוד הצפון, ובשבוע הקרוב יעבור מפקד פיקוד הצפון והרמטכ"ל לאשר תוכניות לאוגדות השונות למקרה של החרפה במצב הביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully