וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כטב"ם של חיזבאללה פגע בבסיס חיל האוויר במירון

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 11:59

מצה"ל נמסר שאין נפגעים ולא נפגעה כשירות היחידה בעקבות הפגיעה. זוהי לא הפעם הראשונה שחיזבאללה מכוון את התקיפות שלו לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית, שכן בחודש ינואר האחרון שיגר ארגון הטרור עשרות רקטות לעבר לעבר הר מירון במטרה לפגוע בבסיס

חיזבאללה טוען שפגע ב"עיניים של המדינה" בירי לעבר בסיס יב"א במירון/מערכת וואלה!

כטב"ם של חיזבאללה פגע היום (שלישי) בבסיס חיל האוויר במירון, כך אישר דובר צה"ל לפרסום. "אין נפגעים ואין פגיעה בכשירות היחידה", נמסר. לצד זאת, זוהו שלושה שיגורים מלבנון למרחב אביבים. אין נפגעים בתקרית, אך שריפה פרצה במרחב היישוב ונגרם נזק. כוחות כיבוי אש פועלים במקום. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון.

זוהי לא הפעם הראשונה שחיזבאללה מכוון את התקיפות שלו לעבר בסיס יחידת הבקרה האווירית, שכן בחודש ינואר האחרון שיגר ארגון הטרור עשרות רקטות לעבר לעבר הר מירון במטרה לפגוע בבסיס.

בצה"ל אישרו אז כי נזק לתשתיות הבסיס, אך עם זאת, הבהירו כי נשמר חופש הפעולה של חיל האוויר ויש חלופות. קצינים בכירים הבהירו אז כי הפגיעה בהר מירון לא הפתיעה. "היה ידוע שיש לחיזבאללה את היכולות הללו. לצה"ל יש גיבוי לכל תשתית מהסוג הזה. הם ניסו לאתגר אותנו גם במלחמת לבנון השנייה ולא הצליחו".

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס חיל האוויר במירון, ינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

חיזבאללה יודע עד כמה יחידות הבקרה האווירית חשובות. הבקרים רואים רחוק יותר ממה שרואים הטייסים ומכ"מי המטוסים שלהם, מכוונים אותם לעבר מטרות כמו מטוסי אויב וטילי שיוט, עושים סדר בשמיים ומוודאים שהוראות מגבלות האש יישמרו.

במלחמת לבנון השנייה ב-2006 נסראללה תקף שוב ושוב את אנטנות המכ"ם של היב"א הצפונית, יב"א 506, עד שהשמיד אותן והוציא אתן מכלל פעולה. חיל האוויר שיקם אותה אחר כך, אבל האם הוא הפיק לקחים? לא כמו שנסראללה הפיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully