וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאשר: חיזבאללה גרם נזק לבסיס בהר מירון

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 19:52

צה"ל אישר כי נגרם נזק לתשתיות בבסיס היב"א הצפונית כתוצאה ממטח הרקטות הכבד ששיגר חיזבאללה אתמול. עם זאת, הבהירו כי חופש הפעולה של חיל האוויר נשמר

חיזבאללה טוען שפגע ב"עיניים של המדינה" בירי לעבר בסיס יב"א במירון/מערכת וואלה!

בצה"ל מאשרים היום (ראשון) לראשונה כי נגרם נזק לתשתיות בבסיס חיל האוויר במירון, יב"א 506 (היב"א הצפונית), כתוצאה מהמטח הכבד של חיזבאללה אתמול. עם זאת, הבהירו כי נשמר חופש הפעולה של חיל האוויר ויש חלופות.

תחקיר ראשוני של צה"ל מעלה כי חיזבאללה ביצע יותר מ-60 שיגורים לעבר הר מירון במטרה לפגוע בבסיס יחידת הבקרה האווירית. בתגובה צה"ל ביצע כמה תקיפות משמעותיות בלבנון הבוקר.

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא השלים תקיפת מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון - לוחמי צה"ל תקפו חוליית מחבלים שזוהתה באזור מרווחין. כמו כן, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה, ביניהן מבנים בהם זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה".

קצינים בכירים הבהירו כי הפגיעה בהר מירון לא הפתיעה. "היה ידוע שיש לחיזבאללה את היכולות הללו. לצה"ל יש גיבוי לכל תשתית מהסוג הזה. הם ניסו לאתגר אותנו גם במלחמת לבנון השנייה ולא הצליחו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

חיזבאללה נקט אתמול בשיטה שנקראת "הצפה", וירה ירי מסיבי לעבר תא שטח מוגדר. בשיטה זו לרוב משתמש הצד החלש יותר בעימות. על אותו משקל נקטו מחבלי חמאס במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר לא חדירה אחת, אלא כ-30 מוקדי חדירה.

המטח הכבד שנורה אתמול הוא פרומו למצב מלחמה במהלכו ישגרו פעילי חיזבאללה אלפי רקטות, אך עם מיקוד לעבר אתרים אסטרטגיים ורגישים כמו תשתיות לאומיות, בסיסי צבא וסמלי שלטון. שיגורים אלו מגיעים במטרה להקשות על מערכי ההגנה האוויריים של צה"ל, ולחדור אותם לפחות בכמה רקטות או טילים בודדים, מתוך מסה רחבה יותר ששוגרה במטח. במלחמה רב זירתית יהיו עשרות ואף מאות מוקדים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully