וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים קוראים "לשנות את הלחימה מול חיזבאללה מהגנה להתקפה"

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 22:44

תחקיר ראשוני של צה"ל הראה כי ארגון הטרור ביצע אתמול יותר מ-60 שיגורים לעבר הבסיס האסטרטגי של חיל האוויר במירון. קצינים בכירים לא הופתעו, אך קוראים לשנות את סדר העדיפויות מדרום לצפון: "המלחמה בעזה קיבלה כיוון ברור, צריך לגבות מחיזבאללה מחירים יותר כואבים"

מטוסי קרב ישראליים תוקפים בלבנון. 7 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תחקיר ראשוני של צה"ל מעלה כי חיזבאללה ביצע יותר מ-60 שיגורים לעבר הר מירון במטרה לפגוע בבסיס יחידת הבקרה האווירית. חלק מהפריטים ששוגרו נמצאים כעת בבדיקה, נפלו בשטח לבנון, וחלק פגעו בעצים ובהר מסביב.

בתגובה צה"ל ביצע כמה תקיפות משמעותיות בלבנון הבוקר. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא השלים תקיפת מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון - לוחמי צה"ל תקפו חוליית מחבלים שזוהתה באזור מרווחין. כמו כן, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות של חיזבאללה, ביניהן מבנים בהם זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי לחימה".

קצינים בכירים בצה"ל הבהירו כי הפגיעה בהר מירון לא הפתיעה. "היה ידוע שיש לחיזבאללה את היכולות הללו. לצה"ל יש גיבוי לכל תשתית מהסוג הזה. הם ניסו לאתגר אותנו גם במלחמת לבנון השנייה ולא הצליחו".

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעה בבסיס יב"א במירון שחיזבאללה פרסם, אתמול/צילום מסך, ללא קרדיט

קצינים בכירים בצה"ל שיגרו מסר למטה הכללי של צה"ל ולדרג המדיני. "הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות מדרום לצפון", אמרו לוואלה!. "לשנות את מטרות הלחימה מול חיזבאללה ממערכת מוגבלת בהגנה או 'הגנה הורגת', להתקפה מוגבלת. צריך לגבות מחיזבאללה מחירים הרבה יותר כואבים כדי להעביר אליו את הלחץ. פיקוד צפון עושה עבודה טובה במגבלות".

עוד אמרו הקצינים כי "ברור לכל שתהליך מדיני לא באמת יגרום לחיזבאללה לנצור את האש ולהסיג כוחות. אסור ליפול שוב למשוואות שקדמו ל-7 באוקטובר. בינתיים עשרות אלפי אזרחים לא חזרו לבתיהם".

לדברי גורמי ביטחון, "נסראללה מנסה לקבוע תג מחיר לסיכולים ממוקדים. מאמץ ממוקד שלו לפגוע בתשתיות רגישות בעורף הישראלי, לא מפתיע. המלחמה ברצועת עזה כבר קיבלה צורה וכיוון ברור. על רקע ההישגים ברצועת עזה צריך להפנות קשב לפיקוד הצפון, להתנהל בהתאם. להכין את כוחות הסדיר, להתייחס ברצינות לכוחות המילואים, לקדם תוכניות אופרטיביות למלחמה מול חיזבאללה. זה יכול להידרדר בכל רגע. השבוע יתקיימו בנושא דיונים משמעותיים ואישורי תוכניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
מתוך תיעוד שפרסם חיזבאללה, אתמול/צילום מסך, ללא קרדיט

אמש פרסם חיזבאללה סרטון ממה שהוא כינה "תגובה ראשונה לחיסול אל-אערורי". בסרטון נראה מטח הרקטות לבסיס יב"א 506, בסיס חיל האוויר במירון שמכונה "העיניים של המדינה בצפון". בתיעוד נראות כמה פגיעות ישירות בכיפות ההגנה של הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully