וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט לטייסים שהשתתפו בהגנה מול המתקפה האיראנית: "המשימות לא יצטצמו"

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 16:19

שר הביטחון ביקר בבסיס תל נוף של חיל האוויר, ושיבח את טייסי קרב שהשתתפו בפעולות ההגנה ליירוט הטילים והכטב"מים שנורו מאיראן על פעולתם. "יש לנו את האנשים הכי טובים, זה עומד במבחן ועובד היטב. ישראל צריכה לדעת שיש לה חופש פעולה לעשות מה שהיא רוצה"

דברי שר הביטחון לטייסים בתל נוף, 18 באפריל 2024/משרד הביטחון, שירה קינן

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (חמישי) בבסיס תל נוף של חיל האוויר, ושוחח עם טייסי קרב מהטייסות שהשתתפו בפעולות ההגנה ליירוט הטילים והכטב"מים שנורו מאיראן בתחילת השבוע. גלנט שיבח את הטייסים על פעולתם, והודה למפקד הבסיס תת-אלוף אריאל דיין ולמפקד הטייסת סגן-אלוף ע' על הובלת המשימה והביצוע המוצלח.

"כשאני מסתכל על המכונה הזאת של חיל האוויר, גם ביכולות הגנה וגם ביכולות התקפה - זה דבר מאוד מרשים. יש איסוף, תכנון ודיוק בביצוע והשתפרות כתוצאה מלימוד", אמר גלנט לטייסים. "היכולת שלנו לשבת ולקבל החלטות נכונות ולפעמים גם קשות בחמ"לים, במיוחד כשמדובר על ביצועים של חיל האוויר ועל דברים שקורים מהר, נעוצה בזה שאנחנו יודעים שיש לנו את מיטב האנשים בשמיים, זה נכון לכל גזרה, זה יכול להיות בתוך הטייסת מגיחה לגיחה, ובראייה שלנו מיום ליום, הוא תהליך שבו יש לימוד, כי יש פה השתנות מאוד גבוהה של הדברים".

שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024. שחר יורמן, אתר רשמי
גלנט בשיחה עם הטייסים היום בבסיס תל נוף/אתר רשמי, שחר יורמן
שר הביטחון גלנט במפגש עם טייסי קרב שהשתתפו במשימת ההגנה מול המתקפה מאיראן 18 באפריל 2024. שחר יורמן, אתר רשמי
"יש לנו את האנשים הכי טובים". גלנט בתל נוף/אתר רשמי, שחר יורמן

לדבריו, "יש לנו את האנשים הכי טובים, זה עומד במבחן ועובד היטב. והמשימות שלנו לא הולכות להצטמצם הן רק הולכות לגדול. המציאות הזאת שאנחנו מותקפים מ-7 זירות שונות היא מציאות מורכבת והיא תאתגר אותנו ותלווה אותנו. הטווחים שנפתחו ל-1500 ק"מ משנים תמונת עולם, גם בקצב, גם בתגובה, גם בפעולה, ומדינת ישראל צריכה לדעת שיש לה חופש פעולה לעשות מה שהיא רוצה, בזכות זה שחיל האוויר יוצר הגנה - ומה שעשיתם בשבת האחרונה זה דבר מרשים ביותר, אני מדבר על החיל כולו ובקצה על מי שמבצע, גם באוויר, גם על הקרקע".

עוד הוסיף: "זה מייצר לנו את היכולת לדעת שכאשר אנחנו מגיבים, יש מאחורי העניין הזה תעודת ביטוח, שמה שהוחלט זה מה שמבוצע, זה חיבור של שנים. הזה מקנה ביטחון רב לציבור בישראל ולמקבלי ההחלטות במדינת ישראל. אני הגעתי כדי להודות לכם על האיכויות הגבוהות של הביצוע, על הדיוק, על המסירות, על אימונים של שנים שבאים לידי ביטוי ברגעים בודדים".

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

המתקפה האיראנית על ישראל כללה למעלה מ-300 שיגורים מתימן, איראן, עיראק ולבנון. מתוך השיגורים נורו כ-100 טילים בליסטיים ו-170 כלי טיס בלתי מאוישים. בסך הכל ישראל יירטה 99 אחוזים מהמטרות. "מתוך 170 כלי טיס בלתי מאוישים - אף אחד לא חדר לשטח ישראל", אמר דובר צה"ל דניאל הגרי. לצד זאת, דווח על פגיעה קלה בבסיס נבטים בדרום במהלך המתקפה. היירוטים המוצלחים שעזרו לעבור את התקיפה המשמעותית הגיעו בזכות יכולות הגנה אוויריות, חיל הים, מודיעין וקואליציה אמריקאית, צרפתית ובריטית. למעלה מ-70 מטרות יורטו על ידי כוחות צבא זר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully