וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיגורים מאיראן חתמו את הפרק של מלחמת העבר. כעת נערכים בישראל למערכה העתידית

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 11:28

המענה הישראלי למתקפת הטילים האיראנית הוא הישג טכנולוגי וצבאי חסר תקדים בקנה מידה עולמי, אבל במערכת הביטחון כבר עובדים על מלחמות העתיד. חלק מהפרויקטים הסודיים אושרו וקיבלו את המימון הנחוץ להתניע תהליכים ארוכי טווח

תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בנייה בבסיס נבטים/דובר צה"ל

בלילה שבין מוצאי שבת לראשון הציגה מערכת הביטחון יכולות טכנולוגיות וארכיטקטיות מהמתקדמות בעולם ליירוט מאות רבות של כלי טיס לא מאוישים, טילי שיוט וטילים בליסטים שמהווים פאר היצירה האיראנית המקומית. צריך גם לציין כי חלק מהאיומים נפלו בדרך מסיבות טכניות וחלקם חדרו את מעטפת ההגנה, דובר צה"ל בתחילה הסתיר אותן ולבסוף חשף לעיני כל את הפגיעה בשטח בסיס נבטים.

בפועל המתקפה האיראנית, הגם שנותרה מאיימת ומבעיתה בהיקפה, נכשלה כישלון צורם וזאת גם בסיוע קואליציה רחבה, כי מה שחשוב במתקפה הזו הוא לא רק שלב היירוט אלא גם האיתור והזיהוי. מדובר בהישג טכנולוגי וצבאי חסר תקדים בקנה מידה עולמי. אין לי ספק שהמנהיג העליון באיראן עלי חמינאי קם בבוקר יום ראשון בטהראן ושאל את בכירי משמרות המהפכה וראשי הצבא: מה קרה שאלו התוצאות?. חייבים להיות משוכנעים שרכיבי המתקפה וההגנה מעוררים עניין גם בקרב מדענים רוסים, שמחפשים כל העת את הדרך לחפש את הפתחים והתורפות בחומות של המערב.

נזק שנגרם לבסיס נבטים בעקבות מתקפת הטילים של איראן, 14 באפריל 2024. רויטרס
נזק שנגרם לבסיס נבטים בעקבות מתקפת הטילים של איראן, 14 באפריל 2024/רויטרס

אך ברקע הפסטיבל על יכולות מערכת הביטחון הישראלית, אמר גורם בכיר במשרד הביטחון כי בזמן שכולם צוהלים ושמחים מיטב המוחות של מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית), מבינים כי "מה שראו כולם בליל מוצ"ש הוא המלחמה הישנה. מלחמת העבר. הנתונים שהציגה מנהלת חומה שאחראית על פיתוח המערכות יחד עם התעשיות הביטחוניות הם מרשימים מאוד במסגרת המלחמה של פעם. אנחנו עובדים על מלחמות העתיד, שחלק מהן מייצג טיל חץ 4 והן עולות על כל דמיון".

כבר בראשית המלחמה הוצגה תוכנית מרשימה מאוד על ידי מפא"ת לשר הביטחון יואב גלנט ולאחר מכן לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמסגרתה הציגו כוונות לפתח יכולות פורצות דרך שיגדילו את הפער בין אויבי ישראל לצה"ל לא רק בתצורת הנשק, יכולות חישוב מעצמתיות, מהירות ודיוק, אלא גם בשיטות היירוט אל מול איומים שטרם פותחו על ידי אויבי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יירוט מחוץ לאטמוספירה- תיעוד: משהב"ט וה-MDA האמריקני השלימו ניסוי טיסה של מערכת חץ 3. משרד הביטחון
מערכת חץ 3/משרד הביטחון

חלק מהפרויקטים הסודיים אושרו וקיבלו את המימון הנחוץ להתניע תהליכים ארוכי טווח. "אסור לשכוח שחלק מהפרויקטים שאנחנו רואים היום ומתמודדים עם המוח האיראני, החלו אי שם בראשית שנות התשעים בתוכנית מלחמת הכוכבים של ארה"ב", אמר גורם בכיר במערכת הביטחון, "המענה העתידי יהיה משולב אבל מבוסס על פיתוחים ייחודים למערכת הביטחון, חלקם אוטונומיים וחלקם נשלטים מרחוק אך כבר עכשיו ניתן לומר שאין דומים להם בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully