וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילה האחרונה לא נאמרה: העימות הבא עם איראן מעבר לפינה

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 20:14

מחיזבאללה, דרך החות'ים וכלה במליציות בעיראק ובסוריה: ישראל נלחמת בזרועות של התמנון האיראני - ותגביר את המאבק בשיטת ה"שליחים" של טהרן. קיים סיכוי לסבב נוסף מול האיראנים בקרוב. גורם ביטחוני: "נגמרו הימים שבהם אנחנו נאבקים ברפובליקה האסלאמית ולא קורה כלום"

הדי פיצוצים ויירוטים בשמי הארץ בעקבות המתקפה האיראנית 14 באפריל 2024/סעיף 27 א'

ישראל נלחמת ב"נרמול" שיטת השליחים של איראן במזרח התיכון לצורכי פיגועים נגד ישראל. לפי השיטה כוח קודס האיראני מעביר אמצעי לחימה, ידע, הדרכה ומשאבים נוספים לחיזבאללה בלבנון, ח'ותים בתימן, מליציות בעיראק ובסוריה ולחמאס והג'יהאד האסלאמי.

לפי גורמים במערכת הביטחון, התקבלה החלטה להילחם במספר מגוון של דרכים בשיטת השליחים של איראן ולראייה, לפי פרסומים זרים, מתחילת המלחמה נהרגו 17 איראנים ביניהם שניים בכירים כשהאחרון הוא חסן מהדווי. "הרעיון הזה שישראל נלחמת באיראן ולאיראן לא קורה כלום הסתיים", אמר אחד הגורמים הביטחוניים.

שרידי טיל ששיגרה איראן ונחת בשטח עיראק, 14 באפריל 2024. רויטרס
שרידי טיל ששיגרה איראן ונחת בשטח עיראק, 14 באפריל 2024/רויטרס

לפחות לפי מומחים בישראל, הסיכול הממוקד של מהדווי שיוחס לצה"ל "הוציא את האיראנים מדעתם ולכן הם החליטו על התגובה. מי שרוצה לעשות פעולות באפס סיכון מחזיר אותנו ל-6 באוקטובר".

לפי גורמים במערכת הביטחון, מהדווי הוא דמות בכירה ברמה אחת מתחת למפקד כוח קודס קאסם סולימאני שחוסל על ידי ארה"ב. עוד אמרו הגורמים כי מהדווי היה אחראי על כל הפעולות של איראן וכוח קודס בסוריה ולבנון, ומוכר ומוסמך לפעול מול צמרת השלטון באיראן, סוריה וחיזבאללה ולצד זאת הוא גם השפיע על הברחות אמל"ח לתוך ישראל.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבכיר האיראני שחוסל בסוריה. חסן מהדווי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בסוריה/רויטרס

לפי הערכות בישראל לא נאמרה המילה האחרונה של שני הצדדים, ויכול מאוד ויהיו התפתחויות בתקופה הקרובה. אחד הגורמים אמר: "האיראנים קיבלו החלטה על תגובה. עשו מבצע מתואם, רחב היקף, עם חימושים שלא בטוח שיש להם אין סוף מהם, והם נכשלו. יש לזה מחיר, כל העולם ראה שהם שיגרו מאות חימושים ולא קרה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully