וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה של איראן: מחצית מהטילים כשלו, ארה"ב הפילה 80 כטב"מים

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 11:40

גורמים אמריקניים אמרו כי לפחות מחצית ממאה הטילים הבליסטיים ששיגרה טהראן נכשלו בשיגור או התרסקו בדרך, בעוד שתשעה מהם פגעו בשני בסיסים של חיל האוויר בנגב. דיווח: סעודיה והאמירויות העבירו מודיעין לארה"ב לפני ההתקפה. קנצלר גרמניה: מזהיר את איראן מהתקפה נוספת

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

מחצית מהטילים ששיגרה איראן לעבר ישראל במהלך המתקפה ביום שבת בלילה כשלו בשיגורם או התרסקו לפני שהגיעו ליעדם - כך אמרו גורמים אמריקניים לרשת ABC. לפי ההערכות, טהראן שיגרה כ-150 טילים בליסטיים וטילי שיוט במהלך המתקפה, שחלק ניכר מהם יורט על ידי מערכות ההגנה האווירית של ישראל.

צה"ל אמר אתמול כי 99% מתוך 300 "סוגים שונים של איומים" ששיגרה איראן הופלו בזמן ההתקפה, אך גורם אמריקני בכיר חשף בפני ABC היקף נזק גדול יותר ממה שבישראל הודו: לפחות תשעה טילים הצליחו לחדור את מערך ההגנה האווירית ופגעו בבסיס נבטים ובבסיס אווירי נוסף בנגב.

חמישה מהטילים פגעו בנבטים, וגרמו נזק למטוס הרקולס, למסלול המראה שאינו בשימוש ובמתקני אחסון ריקים. ארבעת הטילים הנוספים פגעו בבסיס אחר באזור, אך לא דווח על נזק משמעותי.

לפי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, מטוסי קרב וספינות קרב הפילו 80 כטב"מים ולפחות שישה טילים בליסטיים שהיו בדרכם לישראל. מדינות נוספות שהשתתפו ביירוטים היו בריטניה, צרפת וירדן. בנוסף לכך, וול סטריט ג'ורנל דיווח כי בלחץ ארצות הברית, העבירו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות מידע מודיעיני לגבי המתקפה המתוכננת של איראן, שתדרכה את מדינות המפרץ לגביה.

נזק שנגרם לבסיס נבטים בעקבות מתקפת הטילים של איראן, 14 באפריל 2024. רויטרס
נזק שנגרם לבסיס נבטים במהלך המתקפה האיראנית/רויטרס

אף שהמתקפה כשלה ושתי המדינות שבו היום לשגרה עם חידוש הטיסות הפנימיות באיראן וביטול ההגבלות על העורף בישראל, בעולם חוששים שתגובה אפשרית של ישראל תוביל למלחמה כוללת באזור.

ארצות הברית הבהירה כי היא לא תהיה חלק מכל פעולה ישראלית, ולפי דיווחים הנשיא ג'ו ביידן לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להסתפק מתגובה לאור הסיכול המוצלח של השיגורים.

עם זאת, לא ברור אם ישראל תיעתר להפצרות של הקהילה הבינלאומית. אתמול הדגיש השר בני גנץ כי התגובה נגד איראן תהיה "בזמן שנכון לנו". בוואלה! פורסם כי גנץ והשר גדי איזנקוט היו בין חברי הקבינט שתמכו בתקיפה באיראן עוד בזמן המתקפה שלה על ישראל, אך נדחו.

עוד בוואלה!

בעזה שיבחו את המתקפה של איראן: "מי שמעז לתקוף את ישראל הוא גיבור"

לכתבה המלאה
שרידי טיל ששיגרה איראן ונחת בשטח עיראק, 14 באפריל 2024. רויטרס
שרידי טיל שנחת בעיראק, אתמול/רויטרס

בניסיון להוריד את מפלס הלהבות, קרא היום שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון לישראל שלא לנקום באיראן. לדבריו, עליה "לחשוב עם הראש כמו גם עם הלב" משום שההתקפה של איראן הייתה כישלון מוחלט.

קמרון אמר כי בריטניה תעבוד גם עם בעלות בריתה כדי לבחון הטלת סנקציות נוספות על איראן, והוא דחק בישראל להתמקד מחדש בשיחות להפסקת אש בעזה.

גם נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא יעשה כל שביכולתו כדי למנוע הסלמה נוספת בין ישראל לאיראן והוא ישוחח על המצב עם נתניהו במהלך היום.

"כולנו מודאגים מהסלמה אפשרית", אמר מקרון לכלי תקשורת בצרפת. "אנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע מהדברים להתלקח, להסלים", הוסיף נשיא צרפת, שקרא לישראל לשאוף לבודד את איראן במקום להסלים את המצב.

בגרמניה, הקנצלר אולף שולץ אמר כי הוא "מזהיר את איראן מהתקפה חדשה" על ישראל, בעודו מדגיש כי גם על ישראל להימנע מהסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully