וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ביקשה מישראל לקבל עידכון מוקדם ולקיים התייעצות לפני מתקפה נגד איראן

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 21:06

בכיר אמריקני אמר כי ממשל ביידן יסייע לישראל ביירוט טילים וכטב"מים איראנים, אולם מעוניין לקבל את האפשרות לומר את דעתם לפני שמתקבלות החלטות בנושא. האיראנים העבירו מסר לארה"ב דרך מדינות ערב: אם תתערבו בעימות ביננו לבין ישראל - נתקוף בסיסים אמריקנים באזור

נתניהו מאותת לאיראן מבסיס חיל האוויר: "נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות"/- רועי אברהם / לע״מ, בן פרץ / לע״מ

ממשל ביידן ביקש מישראל לקבל עידכון מוקדם ולקיים התייעצויות לפני כל תגובה ישראלית למתקפה איראנית, כך אמרו בכירים אמריקנים וישראלים.

שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב גנרל אריק קורילה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט במפגש עם מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב גנרל אריק קורילה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

למה זה חשוב

  • האמריקנים מתכוונים לסייע לישראל ביירוט טילים וכטב"מים איראנים, אולם מודאגים מכך שתגובה ישראלית חריפה תביא להתלקחות אזורית כוללת ולהתקפות על כוחות ובסיסים אמריקנים באזור ומעוניינים לקבל את האפשרות לומר את דעתם בנושא לפני שמתקבגלות החלטות, כך אמר בכיר אמריקני.
  • ממשל ביידן לא אהב את העובדה שישראל לא נתנה לארה"ב הודעה מוקדמת מספקת לפני התקיפה בה חוסל הגנרל האיראני בדמשק בשבוע שעבר, חרף העובדה שלאירוע עלולות להיות בשלכות על כוחות אמריקנים באזור.
  • הוושינגטון פוסט דיווח אתמול (חמישי) כי שר ההגנה האמריקני אוסטין התלונן על כך בפני שר הביטחון גלנט בשיחת טלפון שהשניים קיימו ב-3 באפריל.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

במוקד החדשות

  • מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב אריק קורילה נמצא עדיין בישראל כדי לתאם עם צה"ל את המאמץ ההגנתי המשותף נגד המתקפה האיראנית האפשרית.
  • מקור בטחוני אמריקני לוואלה: אנחנו שולחים תגבורת למזרח התיכון כדי לחזק את מאמצי ההרתעה שלנו באזור ולתת הגנה טובה יותר לכוחות האמריקנים.
  • שר ההגנה האמריקני אוסטין אמר אתמול בשיחת טלפון עם שר הביטחון גלנט כי "ישראל יכולה לסמוך על תמיכה אמריקנית מלאה בהגנה על ישראל מפני התקפות מצד איראן".
  • גלנט אמר לאוסטין כי "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן".
שר הביטחון גלנט נפגש עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה״ב, הגנרל קורילה.. דובר צה"ל
עדיין בישראל. מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב אריק קורילה/דובר צה"ל

מאחורי הקלעים

  • איראן העבירה השבוע מסרים לממשל ביידן באמצעות כמה מדינות ערביות לפיהם אם ארה"ב תתערב בעימות בין איראן לבין ישראל כוחותיה ובסיסיה באזור יותקפו, כך אמרו שלושה בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • הבכירים האמריקנים ציינו כי האיראנים העבירו מסר לפיו הם רואים את ארה"ב אחראית לחיסול של הגנרל האיראני בדמשק, בשל התמיכה שהם מעניקים לישראל וחרף הנסיונות האמריקנים להרחיק את עצמם מהאירוע.
  • "המסר האיראני היה - נתקוף את הכוחות שיתקפו אותנו. אל תתעסקו איתנו ואנחנו לא נתעסק איתכם", אמר בכיר אמריקני.
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי חולף על פני מל"ט עם הכיתוב "עזה" בתערוכת נשק בטהראן, 19 בנובמבר 2023/רויטרס

בין השורות

  • בכיר אמריקני אמר כי מהמסר האיראני לא היה ברור האם האיראנים מאיימים לתקוף כוחות אמריקנים במידה וארה"ב תסייע לישראל ליירט מתקפת טילים איראנית או רק אם ארה"ב תסייע לישראל במתקפת הנגד.
  • לדברי הבכיר האמריקני, ההערכה בקהילת המודיעין האמריקנית היא שאיראן תגיב נגד בסיסים וכוחות אמריקנים רק במקרה של התקפה ישראלית-אמריקנית משותפת נגדה.

כן, אבל:

  • בכיר אמריקני אחר אמר כי ארה"ב ואיראן מקיימות מגעים ישירים באמצעות ערוץ קשר רשמי אותו מנהלת ממשלת שוויץ שמייצגת את האינטרסים האמריקנים בטהראן. המסרים שהעבירו האיראנים בערוץ השוויצרי היו מתונים יותר מאלה שהועברו דרך מדינות ערב.
  • המסרים הכפולים מצד איראן בלטו גם בשיחות של שרי החוץ של בריטניה, גרמניה ואוסטרליה עם שר החוץ האיראני ביום חמישי. במהלך אותן שיחות האיראני אותתו כי תגובתם תהיה מוגבלת בצורה שלא תביא להסלמה רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully