וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני לשרת החוץ של גרמניה: נגיב לחיסול בדמשק - אבל בצורה מוגבלת

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 22:23

שרת החוץ של גרמניה יזמה את שיחת הטלפון עם מקבילה האיראני לבקשת ארה"ב והעבירה מסר אמריקני לפיו הממשלה בטהראן עושה הערכת חסר לגבי אופי והיקף התגובה הישראלית למתקפה מצד איראן

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ האיראני, חוסין אמיר עבדולהיאן, אמר לשרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק במהלך שיחת טלפון היום (חמישי) כי איראן מחויבת להגיב על ההתנקשות הישראלית בגנרל מוחמד אזר זאהדי בדמשק בשבוע שעבר, אולם התגובה תהיה מוגבלת - כך אמר מקור שמעורה בתכני השיחה.

למה זה חשוב:

  • שרת החוץ של גרמניה יזמה את שיחת הטלפון לבקשת הממשל האמריקני כדי להעביר מסר לאיראן לפיו יש להימנע מהסלמה - כך אמר המקור.
  • אתמול (שלישי) פורסם בוואלה כי שרי החוץ של סעודיה, איחוד האמירויות, עיראק וקטאר התקשרו גם הם לשר החוץ האיראני והעבירו לו מסר דומה, לאחר שהתבקשו לעשות זאת ע"י ארה"ב.
בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאחורי הקלעים:

  • המקור ציין כי שר החוץ האיראני אמר במהלך השיחה כי התגובה האיראנית תהיה "מתאימה" (Appropriate) ומוגבלת. עם זאת המקור ציין כי לא כל מה שנתפס כמוגבל בעיני איראן ייתפס כמוגבל בעיני ישראל.
  • המקור ציין כי שרת החוץ של גרמניה העבירה לשר החוץ האיראני מסר מארה"ב לפיו הממשלה בטהראן עושה הערכת חסר לגבי אופי והיקף התגובה הישראלית למתקפה מצד איראן.

מה הם אומרים:

  • "שרת החוץ ברבוק שוחחה עם שר החוץ של איראן על המצב המתוח במזרח התיכון והדגישה כי האינטרס של כולם הינו להימנע מהסלמה. אנחנו קוראים לכל הגורמים באזור לנהוג באחריות ובאיפוק מירבי", נמסר משרד החוץ בברלין.
  • דובר משרד החוץ של ארה"ב מת'יו מילר אמר הערב כי ממשל ביידן עדיין מודאג מהאיומים האיראנים לתקוף את ישראל. הוא אמר כי שר החוץ בלינקן שוחח עם שרי החוץ של סין, סעודיה וטורקיה וביקש מהם להדגיש בפני איראן כי יש להימנע מהסלמה של המצב באזור. מילר אמר כי ארה"ב ביקשה גם מכמה מבנות בריתה באירופה להעביר מסרים לאיראן לפיהם הסלמה באזור לא תשרת את האינטרסים של איראן.
  • בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט שוחח הערב עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין, והדגיש בפניו: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת נגד איראן".
  • מדובר בשיחה השנייה בין השרים בשבוע האחרון, גלנט פרט בפני המזכיר אוסטין את פעולות ההיערכות הישראליות, והדגיש כי ישראל לא תקבל מתקפה איראנית לשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully