וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ג'ורנל: איראן נערכת לתקוף את ישראל תוך 48 שעות

עודכן לאחרונה: 12.4.2024 / 7:24

התגובה האיראנית עומדת בפתח? על פי הדיווח, במדינה מתכננים לתקוף את ישראל, מדרום או מצפון, כבר ביומיים הקרובים. עם זאת, גורם מדיני המקורב להנהגה, מסר כי בטהרן טרם התקבלה החלטה סופית בנושא

נתניהו מאותת לאיראן מבסיס חיל האוויר: "נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות"/- רועי אברהם / לע״מ, בן פרץ / לע״מ

איראן נערכת לתקוף את ישראל עוד ב-48 השעות הקרובות, בתקיפה שתהיה מכוונת לדרום או לצפון הארץ - כך דיווח הבוקר (שישי) גורם לוול סטריט ג'ורנל. עם זאת, על פי מקור המקושר להנהגה האיראנית, בטהרן טרם התקבלה החלטה סופית בנושא.

במערכת הביטחון נרשמת דריכות גבוהה ברקע האפשרות שאיראן תגיב באופן קיצוני לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה מחמד רזא זאהדי בלב דמשק. בישראל מעריכים שאיראן נחושה להגיב על הסיכול הממוקד - אולם סירבו להגיב האם ההערכות מתבססות על מידע מודיעיני מוצק שגרר אחריו גם את הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, לדבר על מחויבותה של ארה"ב לביטחון אזרחי מדינת ישראל נגד תוקפנות איראנית.

ניתן להעריך שאיראן לא תגיב ישירות מאיראן, שכן היא תגרור אחריה תגובה ישירה של ישראל באיראן. כך או כך, על האיומים חזר לפני יומיים שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללההיאן, בעת ביקורו בדמשק בתום מפגש עם ראשי המשטר הסורי.

החשש בישראל הוא שהאיראנים נערכים למתקפה רחבה שתסב נזק והרוגים לעורף הישראלי מאחר ובראייתם ישראל פגעה בקונסוליה שבה שהה זאהדי. מומחים בישראל אמרו שלא מדובר בקונסוליה והאיראנים מנסים לייחס לישראל פגיעה במרחב ריבוני איראני - כך נתפסת קונסוליה ושגרירות.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס סיום קורס קצינים בטהראן, 10 באוקטובר 2023/רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר אתמול לשר הביטחון גלנט בשיחת טלפון בינהם כי, "ישראל יכולה לסמוך על תמיכה אמריקנית מלאה בהגנה על ישראל מפני התקפות מצד איראן". בשיחתם השניה השבוע, גלנט גם פירט בפני שר ההגנה אוסטין את הפעולות בהן ישראל נקטה על מנט להיערך למתקפה איראנית, והדגיש כי ישראל לא תקבל מתקפה כזאת בשטחה.

איראן מעולם לא תקפה את ישראל ישירות משטחה אלא בעיקר השתמשה בארגוני טרור ומיליציות בעזה, עיראק, סוריה ולבנון. התקפה ישירה כזו תהיה חסרת תקדים ועלולה להביא למלחמה אזורית. בכירים ישראלים אמרו שבידי ישראל אינדיקציות לכך שהאיראנים עלולים לתקוף משטחם באמצעות טילים בליסטיים ארוכי טווח, כטב"מים או טילי שיוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully