וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא: במערכת הביטחון חוששים מתגובה איראנית חריגה שתסב נזק רב

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 6:53

בישראל מעריכים שאיראן נחושה להגיב על הסיכול הממוקד. לפי שעה בצה"ל לא לוקחים סיכונים והחליטו לתגבר את כלל המערכים מהקרקע, מהאוויר ומהים. מה האפשרויות העומדות בפני איראן, איך צה"ל נערך - והדילמה שהתקפה חריגה בעוצמתה תציב מול ישראל

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במערכת הביטחון נרשמת דריכות גבוהה ברקע האפשרות שאיראן תגיב באופן קיצוני לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה מחמד רזא זאהדי בלב דמשק. בישראל מעריכים שאיראן נחושה להגיב על הסיכול הממוקד - אולם סירבו להגיב האם ההערכות מתבססות על מידע מודיעיני מוצק שגרר אחריו גם את הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, לדבר על מחויבותה של ארה"ב לביטחון אזרחי מדינת ישראל נגד תוקפנות איראנית.

ניתן להעריך שאיראן לא תגיב ישירות מאיראן, שכן היא תגרור אחריה תגובה ישירה של ישראל באיראן. כך או כך, על האיומים חזר לפני יומיים שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללההיאן, בעת ביקורו בדמשק בתום מפגש עם ראשי המשטר הסורי.

החשש בישראל הוא שהאיראנים נערכים למתקפה רחבה שתסב נזק והרוגים לעורף הישראלי מאחר ובראייתם ישראל פגעה בקונסוליה שבה שהה זאהדי. מומחים בישראל אמרו שלא מדובר בקונסוליה והאיראנים מנסים לייחס לישראל פגיעה במרחב ריבוני איראני - כך נתפסת קונסוליה ושגרירות.

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

לפי ההערכות, איראן יכולה להגיב בכמה דרכים:

  • התגובה הראשונה והמיידית היא מסוריה, שבה מפעיל כוח קודס האיראני את דיביזיית האימאם חוסיין - אלפי לוחמים שיעים בפיקוד איראני. הדיביזיה כוללים גם גדוד נייד הנושא טילי קרקע אוויר ויחידה להפעלת כטב"מים.
  • האיראנים יכולים לשגר לעבר ישראל טילים וכטב"מים מהמרחב הלבנוני, התימני, העיראקי ואף מהים.
  • כמו כן, באשרותם להפעיל שליחים נגדי יעדים ישראלים ברחבי העולם - בהם גם שגרירות תוך סימון אישים ישראלים וגורמי ביטחון.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן/רויטרס

פגיעה איראנית בעורף הישראלי, בבסיס צה"ל, ריכוזי אוכלוסייה או מתקנים אסטרטגיים ותשתיות לאומיות, יחייבו את ישראל להגיב חריפות. אך אז תעמוד בפני ישראל הדילמה הבאה: האם להתקפה חריגה עם הרוגים או פגיעה בתשתיות לאומיות וצבאיות יגיב צה"ל נגד איראן או נגד מדינות המוצא כמו סוריה, תימן, לבנון? והאם יבליגו במידה ולא יהיו הרוגים אלא רק נזק?.

לכן, לפי שעה בצה"ל לא לוקחים סיכונים מיותרים והחליטו לתגבר את כלל המערכים בתחום הזיהוי, בקרה, והגנה אווירית מהקרקע, מהאוויר ומהים. המערכים השונים תוגברו על ידי כוחות מילואים במשמרות מסביב לשעון.

גורמים הדגישו כי הדרג המטכ"לי הציג בפני שר הביטחון, יואב גלנט, את רמת המוכנות של הכוחות באוויר, בים וביבשה לתרחישי האיום השונים והבהירו כי בשלב זה הוחלט על קיום שגרה בעורף ללא הנחיות מיוחדות. גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! כי תגובה חריפה מצד איראן תחייב את ישראל להגיב ועלולה לפגוע בקשב ובהתקדמות המשא ומתן לשחרור חטופים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully