וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל אמריקני בכיר יבקר בישראל לשיחות תיאום לקראת מתקפה איראנית אפשרית

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 3:20

במסגרת ביקורו, יפגש מפקד פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הגנרל אריק קורילה עם הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון גלנט. לפי בכיר ישראלי, ישראל ביקשה מארה"ב להעביר מסרי אזהרה לאיראנים, ושתי המדינות הגבירו את התיאום בנושא הגנה מטילים וכטב"מים לקראת מתקפה איראנית

גלנט: מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן/שירה קינן

מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל אריק קורילה, יגיע מחר לישראל לשיחות תיאום בנושא ההיערכות למתקפה אפשרית מצד איראן. זאת, בתגובה להתנקשות הישראלית בגנרל האיראני בדמשק בשבוע שעבר, כך לפי בכירים ישראלים.

שר הביטחון בני גנץ ומפקד סנטקום הגנרל מייקל קורילה, ארצות הברית. 26 באוגוסט 2022. משרד הביטחון
יבקר בארץ לשיחות תיאום לקראת מתקפה איראנית אפשרית. הגנרל קורילה לצד גנץ/משרד הביטחון

למה זה חשוב:

  • הגנרל קורילה ייפגש עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ועם שר הביטחון גלנט על רקע ההיערכות המשותפת של ארה"ב וישראל למתקפה איראנית באמצעות טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט נגד מטרות בישראל, שעלולה להסלים עוד יותר את העימות באזור.
  • בכירים ישראלים אמרו שישראל נערכת גם לתרחיש של מתקפת טילים חסרת תקדים משטח איראן. בתרחיש כזה, צפויה ישראל להגיב בהתקפה משלה נגד איראן.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ישראל עשתה טעות". בכיר משמרות המהפכה זאהידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במוקד החדשות:

  • המנהיג העליון של איראן עלי חאמנהאי אמר היום כי ישראל עשתה טעות כאשר חיסלה את הגנרל האיראני מוחמד רזא זאהדי שהיה מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה בסוריה ולבנון. "ישראל צריכה להיענש ולשלם מחיר על הטעויות שלה", אמרכ חאמנהאי.
  • שר הביטחון גלנט אמר ביום רביעי במהלך ביקור בסוללת כיפת ברזל בצפון הארץ כי "מי שינסה לתקוף אותנו יתקל בהגנה חזקה, ומיד אחר כך בתגובה עוצמתית בשטחו".
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, 13 בדצמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
הזהיר את איראן: ״המחויבות שלנו לביטחון ישראל - היא מברזל". ביידן/עיבוד תמונה, רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • בכירים ישראלים ואמריקנים קיימו בימים האחרונים שורה של התייעצויות בכל הרמות כדי להערך לתגובה איראנית, כך אמרו בכירים בשני הצדדים.
  • ביום שני שוחח גלנט עם מקבילו האמריקני לוייד אוסטין בנושא האיומים האיראנים. ביום שלישי התקיימה שיחה בנושא בין השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר לבין שר החוץ האמריקני טוני בלינקן.
  • כמו כן, שר החוץ של ארה"ב בלינקן שוחח בטלפון עם שר הביטחון גלנט ודן עמו במתיחות מול איראן. ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי בלינקן הדגיש בפני גלנט שארה"ב תעמוד לצד ישראל מול האיומים מצד איראן ושלוחיה.
  • בכיר ישראלי אמר שישראל הדגישה בפני ארצות הברית כי היא תוכל לסייע בצמצום המתקפה האיראנית באמצעות העברת מסרי אזהרה שקטים ופומביים לאיראנים, כמו גם באמצעות מפגני כוח צבאי באזור.
  • ישראל וארצות הברית הגבירו בימים האחרונים את התיאום בכל הנוגע להגנה מטילים וכטב"מים באזור לקראת מתקפה איראנית אפשרית, כך אמר הבכיר הישראלי.
  • בתוך כך, שרי החוץ של סעודיה, קטאר, איחוד האמירויות ועיראק שוחחו אמש בטלפון עם שר החוץ האיראני ודנו עמו במתיחות האזורית.
  • מקור שמעורה בפרטים אמר כי הארבעה פנו לשר החוץ האיראני אחרי שיחות שקיימו עם יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק שביקש מהם להעביר מסר לאיראן.
  • לפי המסר האמריקני על איראן להימנע מהסלמה מול ישראל שגם עלולה לסכל את המאמצים להגיע להפסקת אש בעזה.
שר הביטחון גלנט בפיקוד הדרום, 7 באפריל 2024. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
״מי שינסה לתקוף אותנו יתקל בהגנה חזקה, ומיד אחר כך בתגובה עוצמתית בשטחו״. גלנט/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

מה הם אומרים:

  • הנשיא ביידן שיגר מסר אזהרה פומבי לאיראן במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן בבית הלבן ואמר כי ארה"ב תסייע לישראל להגן על עצמה מפני איראן. "המחויבות שלנו לביטחון ישראל היא מחויבות מברזל", אמר ביידן.
  • מקור ביטחוני אמריקני סירב להתייחס לביקורו של קורילה בישראל, ואמר כי לא יגיב על נסיעות של קצינים בכירים משיקולי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully