וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים: לשלול תקציב ממוסדות המעסיקים מרצים "תומכי טרור"

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 13:55

בעקבות הזעם שעוררו דבריהם של ד"ר ענת מטר ופרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן, יו"ר התאחדות הסטודנטים שיגר מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, וביקש ממנה "להעביר מסר ברור, שהמדינה לא תסבול פגיעה בביטחון ובערכיה הלאומיים"

"אנחנו מוקיעים אותך": הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מפגינים נגד המרצה שתמכה במחבל/אם תרצו

התאחדות הסטודנטים הארצית פנתה היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בקריאה לשלול תקציבים ממוסדות אקדמיים המעסיקים אנשי סגל "המביעים תמיכה בטרור ופועלים נגד מדינת ישראל". זאת, ברקע הכעס על ההספד שפרסמה ד"ר ענת מטר מאוניברסיטת תל אביב על המחבל וליד דקה, ועל דבריה של פרופ' נאדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית, שהכחישה כמה ממעשי הזוועה של 7 באוקטובר.

"אנו עדים לעוד ועוד אנשי סגל ומרצים באקדמיה שמפיצים את דעותיהם השערורייתיות המעודדות אלימות ומסיתות לטרור, תוך פגיעה בביטחון הציבור ובערכי היסוד של מדינת ישראל", כתב יו"ר ההתאחדות אלחנן פלהיימר. "אני פונה אליכן בבקשה לתת את הדעת לעניין ולבחון את הנזק הרב הנגרם עקב תופעת ההסתה לטרור על ידי אנשי סגל ומרצים במוסדות האקדמיים במדינת ישראל. תופעה זו, שכוללת הפצת שנאה כלפי יהודים ומדינת ישראל, הפצת תמיכה בפעילי טרור והפגנת ביזיון כלפי סמלי המדינה, ראויה לגינוי לא רק במילים אלא גם במעשים ע"י פעולות מהירות ונחרצות".

פלהיימר כתב בפנייתו כי שלילת התקציב תשלח "מסר ברור לכלל המוסדות האקדמיים כי המדינה לא תסבול פגיעה בביטחון ובערכיה הלאומיים, וכי ישנן גבולות שלא ניתן לחצות בתירוץ אבסורדי של 'חופש אקדמי' ו'חופש ביטוי'". הוא סיכם כי הוא "משוכנע מעל לכל ספק כי הצעדים המוצעים ישמשו כדי להבטיח את התפתחות האקדמיה בישראל תוך שמירה על ערכי המדינה וביטחון אזרחיה ובתוכם הציבור הסטודנטיאלי".

הפגנה בקריאה לפיטוריה של המרצה לפילוסופיה ענת מטר. כיכר אנטין, אוני' ת"א. 11 באפריל 2024. אם תרצו, אתר רשמי
הפגנה באוניברסיטת תל אביב נגד ד"ר ענת מטר, היום/אתר רשמי, אם תרצו

סטודנטים באוניברסיטת תל אביב מחו היום בקריאה "לפטר לאלתר" את המרצה ד"ר ענת מטר, שכתבה בפייסבוק הספד על המחבל וליד דקה, שמת בתחילת השבוע בכלא ממחלת הסרטן. ד"ר מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה, תיארה בחשבון הפייסבוק שלה את דקה, שהורשע במעורבות בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנות ה-80, במילים "מקור השראה אינסופי", וכן "אינטלקטואל, חבר, אציל הנפש". הדברים נמחקו לפי שעה מהרשת.

"לאורך השנים, קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו בשליש או למצער בשנים אחדות. בסוף הדרך האיומה, התפללנו שישוחרר לפחות מטעמי בריאותו המתדרדרת", כתבה מטר בפוסט, "מסע השיסוי נגדו, שממשיך גם אחרי מותו הטראגי לא אפשר להעלות על הדעת שום שחרור, משום סוג. התקווה היחידה שהייתה היא שהוא ישלים את שנת המאסר האחרונה שנותרה לו ואז ישוחרר. הוא לא זכה לכך".

ד"ר מטר הוסיפה הודעה שכתב לה דקה לאחר שחרורו של שליט: "שמחתי מאד ואף התרגשתי לראות את גלעד שליט משתחרר וחוזר למשפחתו ולחייו", כתב לה דקה, "כי אדם שהופקעה חירותו מבין עמוק בנפשו שלחירות אין לאום או צבע עור. ומי שלא הפנים זאת איננו מבין את מהותה של החירות. כשהופיע לראשונה הילד/חייל על מסך הטלוויזיה צנום, ביישן, מבולבל, כמעט צרחתי - אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים. דנתי בתחושותיי עם האסירים ומצאתי שאני לא בודד בתחושה הזו". היא סיכמה באומרה כי לבה "עם העם הפלסטיני כולו, שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר".

ענת מטר מרצה באוניברסיטת תל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט עורר זעם. המרצה ד"ר ענת מטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
וליד דקה. ללא, צילום מסך
מת ביום ראשון. וליד דקה/צילום מסך, ללא

וליד דקה, מי שחטף ורצח את החייל משה תמם בשנת 1984, ומוותיקי האסירים הביטחוניים מת ביום ראשון האחרון בגיל 64, לאחר שחלה בסרטן בשנה האחרונה. זאת, פחות משנה לפני שאמור היה להשתחרר בחודש מרץ 2025.

ההתבטאות עוררה כעס רב בקרב סטודנטים באוניברסיטה. כמה מהם קראו להשבתת הלימודים עד לפיטוריה. כמו כן, קבוצת וואטסאפ תחת הכותרת "לפטר את ענת מטר" נפתחה, ובתיאורה נכתב: "הגיע הזמן לעצור את האנטישמיות והשנאה לישראל". שם הוכרז על המחאה היום.

"הפגנה בחמישי בכיכר אנטין - לפטר את ענת מטר!", נכתב בהזמנה למחאה ששלחו הסטודנטים. "מרצה לפילוסופיה מהאוניברסיטה, ענת מטר, כתבה פוסט בפייסבוק על כמה שכואב לה שמחבל שחטף, עינה ורצח את החייל משה תמם ז"ל ב-1984 - מת מסרטן. לכן, נצא להפגנה במטרה לקרוא לפיטוריה עקב דבריה המזוויעים!".

הסטודנטים המארגנים כתבו כי ההפגנה לא מזוהה פוליטית. "אין קשר לימין/שמאל, ביבי/לא ביבי, יהודי/ערבי - זו קריאה לכל מי שמסכים שהערצה בפומבי של אדם אשר נודע ברצח על רקע אתני היא הסתה איומה שחורגת הרחק מגבולות חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully