וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה תיפתח נגד מרצה מהאוניברסיטה העברית בגין הסתה נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 13:26

פרופ' שלהוב-קיבורקיאן כבר הושעתה מתפקידה כמרצה לאחר שפרסמה ברשתות החברתיות עצומה לפיה ישראל מבצעת הרצח עם בעזה, בפרסום אחר הכחישה את מעשי האונס של חמאס.

בוידאו: שר החינוך יואב קיש מודיע על הכנסת "המחלוקות בחברה הישראלית" כנושא שנתי במערכת החינוך. קרדיט: ערוץ כנסת/ערוץ הכנסת

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל ניצב יגאל בן שלום היום (חמישי) המליץ לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן האוניברסיטה העברית בחשד להסתה.

לפני כשלושה שבועות, האוניברסיטה העברית השעתה את שלהוב-קיבורקיאן מהוראה בפקולטה למשפטים בעקבות התבטאויותיה נגד ישראל. פרופ' שלהוב-קיבורקיאן פרסמה ברשתות החברתיות עצומה לפיה ישראל מבצעת השמדת עם בעזה, בהתבטאות נוספת קראה לביטול הציונות והטילה ספק בקיומם של מעשי אונס ב-7 באוקטובר. תלמידי האוניברסיטה העברית ערכו הפגנה נגד שלהוב-קיברקיאן בקמפוס. "התבטאויותיה לוקחות את חופש הביטוי והחופש האקדמי לקצה ועושות בו שימוש ציני עד כדי שיסוי והסתה", נכתב בהודעת האוניברסיטה העברית.

קמפוס גבעת רם, האוניברסיטה העברית, ירושלים. ShutterStock
קמפוס גבעת רם, האוניברסיטה העברית, ירושלים/ShutterStock
הפגנת סטודנטים, להדחת המרצה תומכת הטרור שלהוב-קיבורקיאן, האוניברסיטה העברית. האוניברסיטה, אתר רשמי
הפגנת סטודנטים, להדחת המרצה תומכת הטרור שלהוב-קיבורקיאן, האוניברסיטה העברית/אתר רשמי, האוניברסיטה

בדיון שנערך לפני יומיים בועדת החינוך, התרבות והספורט, חברי הכנסת הטיחו ביקורת חריפה באוניברסיטה העברית בעקבות המשך העסקתה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן. "לאוניברסיטה העברית יש עבר בעיתי - התנהגות הזויה של מוסד שלא מוכן להגן על התלמידים שלו שמרגישים שהם תחת מרצה עוינת", אמרה אז ח"כ קטי שטרית. "לא נשתוק. לא עוד. גם לחופש האקדמי יש גבולות".

בהמשך הדיון, ח"כ משה סעדה פנה לנציגת המשטרה בדיון: "אני מצפה שתזמנו אותה לחקירה פלילית. מה שנכון לאיימן עודה ולעופר כסיף נכון גם למרצה הזאת". נציגת המשטרה, פקד ליזו כהן, השיבה, "בחטיבת החקירות בחנו את כל ההתבטאויות שלה. בעבירות חופש הביטוי אנחנו מעבירים חוות דעת שלנו לפרקליטות המדינה ומקבלים אישור לחקירה או לא ומתקדמים הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully