וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקור השראה אינסופי": זה המודל לחיקוי שמצאה לה מרצה בכירה באוניברסיטת תל אביב

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 20:25

ד"ר ענת מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה, הספידה את המחבל וליד דקה בחשבון הפייסבוק שלה, ונפרדה ממנו: "היה שלום חבר אהוב. הלב עם העם הפלסטיני, שאיבד אחד מבניו המעולים ביותר", כתבה. סטודנטים באוניברסיטה כבר החלו למחות: "היא צריכה להיות בתא עם הנוחבות", כתב אחד מהם

המשטרה פירקה את סוכת האבלים של משפחת המחבל וליד דקה, מהומה פרצה במקום/ללא קרדיט

ד"ר ענת מטר, מרצה בכירה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, פרסמה אתמול (שלישי) הספד למחבל וליד דקה - שמת אתמול בתאו בכלא ממחלת הסרטן. את דקה, המחבל שהורשע במעורבות בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם, כינתה המרצה הבכירה: "מקור השראה אינסופי".

"האינטלקטואל, החבר, אציל הנפש", כך תיארה ד"ר מטר את המחבל דקה, והבטיחה שעוד תכתוב עליו ביתר הרחבה כשתצליח למצוא את המילים. אולם נראה שמצאה אותם מיד לאחר מכן, כשהמשיכה בהספדה: "לאורך השנים, קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו בשליש או למצער בשנים אחדות. בסוף הדרך האיומה, התפללנו שישוחרר לפחות מטעמי בריאותו המתדרדרת".

הפוסט, שעלול לעורר שאט נפש, נמשך כשסיפרה ד"ר מטר: "בעסקה לשחרורו של גלעד שליט שוחררו כמה אסירים אזרחי ישראל בהם חברים קרובים של וליד. אולם לא הוא. מסע השיסוי נגדו, שממשיך גם אחרי מותו הטראגי לא אפשר להעלות על הדעת שום שחרור, משום סוג. התקווה היחידה שהייתה היא שהוא ישלים את שנת המאסר האחרונה שנותרה לו ואז ישוחרר. הוא לא זכה לכך".

ענת מטר מרצה באוניברסיטת תל אביב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"קיווינו שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו". ד"ר ענת מטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ד"ר מטר הוסיפה הודעה שכתב לה דקה לאחר שחרורו של שליט: "שמחתי מאד ואף התרגשתי לראות את גלעד שליט משתחרר וחוזר למשפחתו ולחייו", כתב לה, לטענתה, דקה, "כי אדם שהופקעה חירותו מבין עמוק בנפשו שלחירות אין לאום או צבע עור. ומי שלא הפנים זאת איננו מבין את מהותה של החירות. כשהופיע לראשונה הילד/חייל על מסך הטלוויזיה צנום, ביישן, מבולבל, כמעט צרחתי - אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים. דנתי בתחושותיי עם האסירים ומצאתי שאני לא בודד בתחושה הזו".

לסיום, כתבה ד"ר מטר: "אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים. אוי וליד אוי וליד. היה שלום חבר יקר ואהוב. היית ותהיה מקור השראה אינסופי. הלב אתכן, סנאא ומילאד. עם אסעד וכל המשפחה. ועם העם הפלסטיני כולו, שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר". הפוסטים שהעלתה ד"ר מטר נמחקו לפי שעה מהרשת.

סטודנטים באוניברסיטה זועמים על התבטאותה של ד"ר מטר, סטודנטית מסרה לוואלה!: "אני זוכרת אותה כבר מאמירה מתריסה אחרת לפני שנתיים. אם היא עדיין מרצה זה אומר שלא משנה כמה נפיץ, זה לא יעזור. יעשו לה שיחת נזיפה בכאילו, והכל יחזור לקדמותו. לא הבנו כבר שאנחנו לומדים באוניברסיטת שיח' מוניס?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ענת מטר מרצה באוניברסיטת תל אביב במילות פרידה מוליד דקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"היה שלום חבר יקר ואהוב". הפוסט של המרצה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ענת מטר מרצה באוניברסיטת תל אביב במילות פרידה מוליד דקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לפטר את ענת מטר". קבוצות וואטסאפ נגד המרצה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שירה פלג, סטודנטית לתואר שני, הוסיפה: "כמרצה בכירה בחוג לפילוסופיה שהוציאה לאור ספר שלם על הדלות של השיח המוסרי, ההתבטאויות המחרידות שלה בזמן הכי רגיש וכואב של מדינת ישראל, המדינה שבה היא בחרה ללמד, מעוררות בי זעם שמלווה עם משבר אמון ענק מול האוניברסיטה שנותנת לאדם כזה במה".

לדבריה, "מדובר במוסר כפול. בן אדם שמטיף לערכי מוסר, ממהר להספיד מחבל שישב בכלא לאחר שהוגדר כאויב של המדינה. היכולת שלה להזדהות עם הכאב של האחר באה על חשבון היכולת שלה להזדהות עם הכאב של העם שלה".

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שדעותיה של המרצה מסעירות את מסדרונות האקדמיה. בשנת 2022 העלתה המרצה לרשת הפייסבוק תמונה של ספריית האוניברסיטה מקושטת בדגלי ישראל לכבוד יום העצמאות וכתבה "ככה נראית מחלה".

קבוצות הסטודנטים כבר סוערות. כמו כן, נפתחו כמה קבוצות סטודנטים בקריאה לפטר את המרצה ושבות עד אשר הדבר יקרה. שם נכתב בין היתר: "נשבר לי להתקפל ולוותר לאויבים מבפנים. מבחינתי היא צריכה להיות בתא עם הנוחבות באותם תנאים אם לא גרוע יותר. אנחנו חייבים להפעיל לחץ אמיתי".

וליד דקה. ללא, עיבוד תמונה
"אוי כמה שאנחנו אומללים ומטומטמים". המחבל וליד דקה/עיבוד תמונה, ללא

וליד דקה, מי שחטף ורצח את החייל משה תמם בשנת 1984, ומוותיקי האסירים הביטחוניים מת ביום ראשון האחרון לאחר שחלה בסרטן בשנה האחרונה. וליד מת בגיל 64, פחות משנה לפני שאמור היה להשתחרר בחודש מרץ 2025.

לפני כשנה, דקה פנה באמצעות סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, בבקשה לשחרור מוקדם בשל בריאותו הרופפת ובקשתו נדחתה. אחיו אסעד אמר לוואלה! כי הודעה רשמית טרם התקבלה אצל המשפחה. האחריות על מסירת הודעה למשפחות אסירים היא של משטרת ישראל.

אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם מסרה לוואלה! לאחר ההודעה על מותו: "הרוצח של הדוד שלי בחר לקחת את החיים שלו בעינויים קשים ולאחר הרצח המשיך לענות את המשפחה שלי, לעסוק בטרור ולענות את כל עם ישראל. נלחמנו רבות על מנת שלא ישוחרר מוקדם, פירות המאבק הבשילו - רוצח דוד שלי מת כשהוא סגור בכלא, חולה ומסכן. בדיוק כמו תת האדם שהוא. זה ניצחון עבור משפחתי ועבור כל עם ישראל כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully