וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בהשלכת לפיד לעבר שוטר בהפגנה נגד נתניהו: מפעילי "אחים לנשק"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 18:16

רוי גורדון, תושב ת"א בן 45, חשוד כי במהלך המחאות בשבוע שעבר מול בית ראש הממשלה בירושלים, השליך שני לפידים אל עבר פרש משטרה. מארגון אחים לנשק נמסר כי מדובר בקצין צנחנים במילואים שמתמודד עם פוסט טראומה. בתוך כך, הדגישו: "אין מקום לאלימות במחאה דמוקרטית"

בווידאו: מפגין משליך לפיד בוער לעבר פרש בהפגנה בירושלים 02.04.24/דוברות המשטרה

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שלישי) לפרסום כי רוי גורדון, תושב תל אביב בן 45 ומפעילי תנועת "אחים לנשק", הוא החשוד בהשלכת לפיד בוער אל עבר פרש משטרה בהפגנה מול בית ראש הממשלה בשבוע שעבר.

רוי גורדון, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
רוי גורדון, ממובילי ארגון "אחים לנשק"/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הבוקר, נעצר גורדון על ידי כוחות המשטרה, וכבר הים הודיע בית המשפט כי הוא מאריך את מעצרו של בארבעה ימים. גורדון חשוד כי בשבוע שעבר, השליך שני לפידים בוערים אל עבר שוטר במהלך הפגנה מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. מהמשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה כמה מפגינים ניסו לפרוץ את המחסומים, וחלם התעמתו פיזית עם השוטרים.

"רוי גורדון, אח שלנו לנשק, נעצר אחרי שהששתף בהפגנה להחזרת 133 חטופים מהגיהנום", מסר ארגון אחים לנשק בתגובה למעצר, "מיום השבעה באוקטובר הוא מלווה, בלי הפסקה את משפחות החטופים ונמצא איתם בקשר קרוב. רוי, קצין צנחנים במיל' שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי, הקדיש את כל עשייתו למשפחות וכאבם נעוץ בליבו".

מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מול בית ראש הממשלה/רוני כנפו

עם זאת, ביקש הארגון להבהיר באופן חד משמעי כי "אין מקום לאלימות במחאה אזרחית דמוקרטית. זכות המחאה היא זכות בסיסית וחיונית, נמשיך למחות בנחישות, ללא אלימות, נגד שלטון מנותק שרואה את שרידותו הפוליטית לפני טובת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully