וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים פרצו את המחסומים מול מעון רה"מ; עימותים קשים עם המשטרה

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 23:59

מפגינים רבים התכנסו מול בית ראש הממשלה - וקראו לקביעת מועד לבחירות. שוטרים תועדו גוררים בכוח את כלתו של החטוף יורם מצגר. מפגין התבצר מתחת למכתז"ית ומנע את התקדמותה. בנוסף, פרש נפגע מלפיד בוער שנזרק לעברו. 5 מפגינים נעצרו, קצין משטרה נפצע

בווידאו: מפגין נשכב מתחת למכת"זית במהלך ההפגנה מול מעון רה"מ בירושלים 02.04.24/צילום: סאטוויו, רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.

מפגינים רבים התכנסו הערב (שלישי) מול בית ראש הממשלה, בנימין נתניהו ברחוב עזה שבירושלים - וקוראים לקביעת מועד לבחירות. במקום התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה לאחר שיצאו בצעדה מאזור הכנסת לבית הנשיא ומשם לבית ראש הממשלה. כמה מהם עוכבו לחקירה. במשטרה לא ציפו לכמות כזאת של מפגינים.

במחאה שהשתוללה בבירה, השוטרים במקום התעמתו גם עם אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שעדיין חטוף בעזה, שהגיע למחות יחד עם משפחות חטופים נוספות שדורשות לשחרר את יקיריהן שמוחזקים בעזה כבר כמעט חצי שנה - 179 ימים.

בהמשך הערב השוטרים ביקשו לפנות את המפגינים באמצעות מכתז"ית - אז אחד המוחים נשכב מתחתיה והקשה עליה להתקדם במשך כחצי שעה. רק כשהמשטרה פתחה את הגישה לכביש, בחר המפגין לשחרר את אחיזתו מהמכתז"ית - ואז נעצר על ידי השוטרים והועבר לחקירה. המפגינים קראו לעברו: "הוא גיבור".

בווידאו: שוטרים גוררים את כלתו של החטוף יותם מצגר/צילום: גיל לוין, רוני כנפו. עריכת וידאו: שירן גולן.
מפגין נכנס מתחת למכתזית הבואש ועצר את התקדמותה, סמוך למעון ראש הממשלה ברח׳ עזה. עכשיו,. גיל לוין Gil levin, אתר רשמי
מפגין נכנס מתחת למכתזית הבואש ועצר את התקדמותה, סמוך למעון ראש הממשלה ברח׳ עזה. עכשיו,/אתר רשמי, גיל לוין Gil levin
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

במשטרה מסרו כי "במהלך היום והערב, כמו גם ביומיים האחרונים, פעלה המשטרה בירושלים לאבטחת המוחים הרבים בסמוך לכנסת. הערב אלפי מוחים הפגינו במתחם המחאות באזור הכנסת. בהמשך רובם יצאו לתהלוכה במסלול סדור שתואם עם המשטרה מראש לכיוון רחוב עזה במרחק המותר להפגין מול בתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור בהתאם לפסיקת בית המשפט. המשטרה פועלת גם בשעה זו לאפשר למוחים את חופש הביטוי והמחאה כחוק".

אולם, במשטרה הדגישו כי לצד זאת - "גם הערב חלק מהמוחים החליט לנסות להתפרע ולנסות להגיע בסמוך לבית ראש הממשלה בניגוד לחוק. המשטרה בלמה אותם והרחיקה לאחור את אלו שלא נשמעו להוראות השוטרים למרחק המותר להפגנה במקום. יודגש כי בשום שלב לא נשקפה כל סכנה לבית ראש הממשלה עצמו ואף אדם לא הגיע אליו פיזית".

"כמו כן כמה מפרי סדר הזיזו גדרות משטרתיים במטרה לחסום צירים נוספים ולהפר את הסדר, וחלקם השליכו לפידים לכיוון פרשי המשטרה - מעשה מסוכן, פסול וחסר אחריות".

מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

בעקבות אירוע השלכת הלפיד לעבר פרש משטרתי במהלך הפרות הסדר בירושלים - המשטרה פתחה בחקירה. לפי המשטרה, עד כה נעצרו חמישה מפרי סדר, בהם חשוד שנשכב מתחת למכתז"ית והפר את הסדר, חשוד שהפר את הסדר וגרם נזק במקום, וחשוד נוסף מוקדם יותר היום בגין הפרת סדר והובלת מפרי סדר לפריצת מחסומי המשטרה במקום. שוטר אחד נפצע כתוצאה מגדר ברזל שהשליך מפר סדר לעברו.
בניגוד לנהוג, חקירת אירוע השלכת הלפיד הוטלה על ימ"ר ירושלים - יחידה המתעסקת בפשיעה חמורה ועבירות ביטחון.

בדוברות המשטרה אף ציינו באופן חריג: "לצערנו ברשתות החברתיות יש מי שממשיך להשתלח בשוטרים המבצעים את תפקידם, ובמשטרה בניסיון לנרמל התנהלות חמורה ופסולה של מפרי סדר, שהערב גם כללו ניסיון לשרוף שוטר".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לאירועים: "רק בשבוע שעבר התרעתי בפני ראש השב"כ על הזלזול באבטחת ראש הממשלה ונענתי בביטול. אני דורש מהשב"כ להתעורר באופן מידי ולקחת ברצינות את אבטחת ראש ממשלת ישראל ומשפחתו. סיטואציה שבה אלפי אנשים פורצים לאזור בית ראש הממשלה והשב"כ עוצם עיניים היא בלתי מתקבלת על הדעת".

בווידאו: מפגין משליך לפיד בוער לעבר פרש בהפגנה בירושלים 02.04.24/דוברות המשטרה
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024. רוני כנפו
מפגינים עם לפידים מקיפים את מעון רה"מ בירושלים 02 באפריל 2024/רוני כנפו

מוקדם יותר, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נאם בעצרת משפחות החטופים סמוך לכנסת. "דורשים בחירות עכשיו, ברור לכולם שהכניסה לרפיח תקרה בעוד שבועות, וחיסול החמאס שם יתמשך כמה חודשים. עד אז, החטופים עלולים לחזור בארונות. מי שהפקיר אותם ב-7 באוקטובר מוכן להקריב אותם גם היום על מזבח אשליית הניצחון המוחלט".

בהמשך דבריו, התייחס ברק לסערת גיוס החרדים: "חוק הגיוס מבהיר לכולם שבראש שיקוליו של נתניהו הישרדות אישית, לא ביטחון ישראל לא הלוחמים ולא אנחנו, בושה, דורשים בחירות עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully