וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סגלוביץ': "הפקרת החטופים - פיגוע ערכי שלא נתאושש ממנו"

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 10:11

בראיון ברדיו 103FM, חבר הכנסת מיש עתיד סיפר כי הוא טרוד ביום שאחרי המלחמה: "אנחנו באיחור מטורף, המלחמה פרצה לפני חצי שנה והדיון בנושא לא קיים עד היום". עוד התייחס למינויו המסתמן של ניצב פלד למפכ"ל: "אני מודאג ממי שממנה. המשטרה נצבעת בצבעים פוליטיים"

במקביל להפגנות בירושלים: משפחות חטופים צועדות בת"א/ארז הראל

"חצי שנה עברה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. הדיון על היום שאחרי, שהיה אמור להתחיל מזמן, לא קיים", אמר היום (שלישי) הניצב בדימוס ח"כ יואב סיגלוביץ' בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM.

"היום שאחרי הוא חלק בלתי נפרד מהמלחמה, אנחנו באיחור מטורף. עד לפני זמן קצר התעקשנו שלא יהיה נמל בעזה, והאמריקנים בנו לנו נמל על הראש". יש הטוענים שלישראל יש תוכנית ליום שאחרי, והיא הקמת התיישבות ישראלית מחודשת ברצועת עזה. סיגלוביץ' דוחה את האופציה הזאת מכל וכל, "אני לא שמעתי מעולם את נתניהו אומר את הדברים האלה", אמר."סמוטריץ' איננו ראש הממשלה, המפלגות הקיצוניות לא יקבעו מה יקרה".

יואב סגלוביץ',28 ביוני 2023. אורן בן חקון, פלאש 90
"עד לפני זמן קצר התעקשנו שלא יהיה נמל בעזה, והאמריקנים בנו לנו נמל על הראש". כ"ח יואב סגלוביץ'/פלאש 90, אורן בן חקון

"הפער בין הדיבורים למציאות", קבע. "צריך להסתכל על המציאות בצורה קרה. למלחמה יש יעדים, היעד הראשון הוא החזרת החטופים, וזה פשוט לא קורה. בחודש פברואר נתניהו דיבר על רפיח, ממתי בתמרון צבאי אנחנו מכריזים על המהלך הבא שלנו? אנחנו נמצאים פה בהצגה אחת גדולה, ונדמה שסיפור החטופים עובר לרקע".

"החטופים הם היעד המרכזי, אין זמן, נקודה", התעקש סיגלוביץ'. "לא נוכל לשלם את מחיר האלטרנטיבה - הפקרה נוספת של אזרחים שכבר הופקרו ב-7 באוקטובר. זה לא עניין של מחירים כאלה או אחרים, זה סיפור של מוסר שהוא נשמת אפה של מדינת ישראל. ברור שהמחירים יהיו כבדים, אנחנו כמדינה מספיק חזקים כדי לשלם אותם".

"אנחנו צריכים לעשות את כל מה שניתן להחזיר אותם. אם לא נעשה את זה, זה יהיה פיגוע ערכי שמעולם לא נשתחרר ממנו. באותה שבת נוראית, כולנו שמענו את אותם האנשים צועקים 'תגיעו אלינו', והמדינה לא הייתה שם. מוסר הוא חלק מנשמת אפה של המדינה הזו. זה לא מחיר, זו חובה מוסרית עליונה. גם מול המתנגדים הכי קשים בממשלה הזו לעסקה, אנחנו ניתן גב ורשת ביטחון לממשלה הזו. אני מאוד מקווה שנתניהו וממשלתו יקבלו את ההחלטות הנכונות"

הפגנת משפחות חטופים בדרישה לקיום עסקה,  דרך בגין תל אביב, 26 במרץ 2023. גיא נמש, אתר רשמי
"גם מול המתנגדים הכי קשים בממשלה הזו לעסקה, אנחנו ניתן גב ורשת ביטחון לממשלה הזו". מחאה למען החזרת חטופים/אתר רשמי, גיא נמש

סיגלוביץ', לשעבר ראש אגף חקירות של המשטרה, התייחס לכך שבן גביר הציע את הסמפכ"ל אבשלום פלד לתפקיד המפכ"ל הבא. "אני מכיר את ניצב פלד, קצין שעשה הרבה מאוד תפקידים במשטרת ישראל, מה שמטריד אותי כבר תקופה ארוכה הוא לא מי שהתמנה אלא הממנה. משטרת ישראל נצבעת בצבעים פוליטיים כבר שנה וחצי. כל מי שייכנס לתפקיד המפכ"ל הוא נכנס עם סימן שאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully