וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלטות פלדה ענקיות שיורכבו כמו לגו: המבצע ההנדסי של הצבא האמריקני לבניית הנמל הימי בעזה

עודכן לאחרונה: 9.3.2024 / 17:18

בשבועות הקרובים יחלו כוחות ההנדסה בזרועות הצבא האמריקני להקים את הנמל הימי הזמני לחופי עזה - עליו הורה הנשיא ביידן. הנמל, יספק כ-2 מיליון ארוחות ביום לתושבי הרצועה. איך ייבנה? מה הצפי לסיום? וכיצד יועברו הארוחות לתושבי הרצועה? | כל התשובות

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

בתחילת המלחמה בעזה, הפגינה ארה"ב את עוצמתה באזור עם כוחות נושאות המטוסים וסירות הטילים ששטו למזרח התיכון ולים האדום כדי להרתיע את איראן וחיזבאללה מלהצטרף למתקפת החמאס. חלק מספינות הקרב עדיין כאן, הן פועלות בשיתוף כלי שיט נוספים של מדינות נאט"ו נגד החות'ים, ביירוט טילים בליסטיים, כטב"מים ושיגור תקיפות של מטוסי קרב על מטרות בתימן.

בחודשיים הקרובים יגיע תורם של כוחות ההנדסה מזרועות הצבא האמריקני. פיקוד התובלה האמריקני יהיה אחראי על הקמת הנמל הימי הזמני לחופי עזה - הנמל יקלוט כ-2 מיליון ארוחות ביום שארה"ב וגופים נוספים יספקו לתושבי הרצועה, כדי למנוע רעב המוני בעקבות המלחמה.

הקמת נמל זמני בתרגיל באוסטרליה בשנה שעברה. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
פיקוד התובלה האמריקני יהיה אחראי על הקמת הנמל/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני
הקמת נמל זמני בתרגיל באוסטרליה בשנה שעברה. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
כ-1,000 חיילים יפליגו מבסיסם בווירג'יניה בצי של ספינות שנועדו לספק תמיכה/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני

את הנמל יקים צוות הלוגיסטיקה המשותף לצי ולצבא היבשה האמריקני, שמחזיק ביכולות להקמת נמלים כאלה למשימות שונות - בהן, סיוע הומניטרי, בניית תחליפים זמניים לנמלים אמריקניים אם יותקפו, וסיוע להנחתת כוחות לוחמה גדולים בחזיתות לחימה - כפי שעשתה ארה"ב בעת הנחיתה בנורמנדי ביוני 1944, במלחמת העולם השנייה.

אז, בנו האמריקאים שני נמלים זמניים וגררו את רכיבי הענק שלהם מבריטניה. מאז פותחו יכולות חדשות, והנמל בעזה ייבנה כמו נמל לגו ענקי. כ-1,000 חיילים יפליגו מבסיסם בווירג'יניה בצי של ספינות שנועדו לספק תמיכה למבצעים הנדסיים כאלה.

ספינת פריסה מיוחדת תוריד למים במנופים פלטות פלדה ענקיות באורך של 12 מטר, שיחוברו זו לזו ליצירת מזח צף שאליו ייפרקו מטעני המזון. המזח יחובר לחוף עזה במסלול מתכתי באורך של 550 מטר, ברוחב שיאפשר לשני כלי רכב לנוע בו זמנית.

הקמת נמל זמני בתרגיל באוסטרליה בשנה שעברה. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
המזח יחובר לחוף עזה במסלול מתכתי באורך של 550 מטר/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני
הקמת נמל זמני בתרגיל באוסטרליה בשנה שעברה. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
במשרד ההגנה של ארה"ב מעריכים כי בניית הנמל תסתיים בעוד כחודשיים/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני

לפי משרד ההגנה האמריקני, ספינות משא שיגיעו מקפריסין לאחר הפלגה של כ-370 קילומטרים יורידו את מטענן לספינות אמריקניות קטנות שיכולות לפעול במים רדודים המאפיינים נמלים זמניים כאלה, והן יעבירו את המטען אל המזח - ומשם יועבר לחוף.

הנשיא ביידן הבהיר לציבור האמריקני החושש ממעורבות ישירה בלחימה בעזה ומהסכנה לחיי החיילים, כי לארה"ב לא יהיו כוחות על אדמת עזה. ביידן אמר לכתבים כי ישראל תאבטח את הנמל הימי, אבל לא פירט כיצד יועברו הארוחות לתוך עזה לאחר שיגיעו לחוף.

האמריקנים לא יוכלו פשוט להשאירו שם, מחשש ליצירת התקהלות ענקית, שתיגמר ברמיסה של מבקשי הסיוע, כפי שאירע לפני שבועיים בעיר עזה - בתקרית שבה נהרגו עשרות בני אדם לאחר שהמון התנפל על משאית סיוע. הדבר יחייב גם העברת דלק עבור צי משאיות מקומי שיעביר את הארוחות, ומציאת גוף שיהיה אחראי לחלוקה.

במשרד ההגנה של ארה"ב מעריכים כי בניית הנמל תסתיים בעוד כחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully