וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיגה לצורך מתקפה: צה"ל מנצל את היציאה מחאן יונס לקראת התמרון ברפיח

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 7:21

לדברי גורמים בצבא, הנסיגה ממעוז חמאס בדרום הרצועה נועדה לרענן את הכוחות ולהעלות את רמת הכשירות של הטנקים והנגמ"שים למשימה המורכבת בגבול מצרים • ההערכה בצה"ל היא שעיכוב בעסקת חטופים יתמרץ כניסה לרפיח, אך שכל התקדמות במו"מ עלולה להוביל להפסקת התמרון

הרמטכ"ל אחרי הנסיגה חאן יונס: "המלחמה רחוקה מלהסתיים"/דובר צה"ל

גורמים בצה"ל הבהירו הערב (שני) כי היציאה מחאן יונס היתה מתבקשת, זאת כדי להיערך לקראת התמרון ברפיח, בדגש על פינוי אוכלוסייה. כמו כן הוא מאפשר לצבא לרענן את הכוחות ולהעלות את רמת הכשירות של הכלים הכבדים - טנקים, נגמ"שים, דחפורים ושופלים. לפי הערכות בצה"ל, לפחות שתי אוגדות ישתתפו בתמרון הקרקעי בעיר האחרונה אליה עד כה לא תמרן הצבא.

גורמים בצה"ל הבהירו שייתכן מאוד שאם העסקה לשחרור חטופים לא תתקדם, הכוחות עשויים לקבל "אור ירוק" מהדרג המדיני לתמרן, אך מנגד מזהירים, כי עסקה יכולה לעצור תמרון ברפיח גם אם הכוחות יפעלו בלב העיר. גורמי ביטחון חידדו את הסוגייה כי צה"ל יעצור בכל נקודת זמן לטובת עסקה עליה יחליט הדרג המדיני.

עשן מיתמר מהעיר חאן יונס כפי שנראה ממחנה אוהלים בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, 11 בפברואר 2024. רויטרס
היציאה מחאן יונס נחוצה לקראת התמרון הבא. מחנה אוהבלים ברפיח, בפברואר/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי למרות שנמשך המאמץ לסיכול בכירי ארגוני הטרור לאורך כל רצועת עזה, אף אחד לא פוסל הגליה של בכירים במסגרת עסקה רחבה.

עוד אמרו הגורמים כי יש מעקב צמוד של צה"ל אחר תנועות אזרחים מרפיח לחאן יונס, כולל ההתרחשות בצפון ובמרכז רצועת עזה, וזאת כדי לפקח על מאמצי חמאס להשיב משילות. "יש גורמים שהעלו רעיון להחזיר את הפלסטינים לצפון הרצועה. אין לאן. לא רק דירות ובתים. הם צריכים תשתיות כמו מים וחשמל", אמר אחד הגורמים שציין כי התמרון הקרקעי הותיר אחריו הרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully