וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: נתניהו ישוחח מחר עם הנשיא ביידן

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 20:37

השניים תתקיים על רקע התקרית שבה נהרגו עובדי הסיוע בתקיפה של צה"ל. הנשיא ביידן פרסם אמש הודעה חריפה בה אמר כי ישראל לא עשתה מספיק מאמצים כדי להגן על עובדי סיוע ועל אזרחים בעזה

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו השתחרר מבי"ח הדסה עין כרם לאחר שעבר ניתוח בקע, 2 באפריל 2024/לשכת רה"מ

גורם מדיני מסר הערב (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשוחח מחר בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. השיחה בין השניים תתקיים על רקע התקרית שבה נהרגו עובדי הסיוע בתקיפה של צה"ל. הנשיא ביידן פרסם אמש הודעה חריפה בה אמר כי ישראל לא עשתה מספיק מאמצים כדי להגן על עובדי סיוע ועל אזרחים בעזה.

"אני זועם ושבור לב על מותם של שבעה עובדים הומניטריים מ-WCK, כלל אמריקני אחד, בעזה", אמר הנשיא בפתח דבריו, "הם סיפקו מזון לאזרחים רעבים באמצע מלחמה. הם היו אמיצים וחסרי אנוכיות. מותם הוא טרגדיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images

לאחר מכן, התייחס ביידן להתחייבות הישראלית לערוך חקירה יסודית בנושא מותם של הפעילים. "החקירה הזו חייבת להיות מהירה, היא חייבת להביא אחריות, וממצאיה חייבים להתפרסם", מסר הנשיא האמריקני.

ביידן המשיך וציין כי לא מדובר באירוע עצמאי, וכי הסכסוך הזה הוא אחד הגרועים שידע מבחינת מספר עובדי סיוע שנהרגו. "זו הסיבה העיקרית לכך שחלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה הייתה כה קשה - מכיוון שישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על עובדי סיוע, המנסים לספק עזרה נחוצה נואשות לאזרחים", תקף ביידן, "תקריות כאלו פשוט לא אמורות לקרות. ישראל גם לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים. ארצות הברית קראה לא פעם ישראל לפצות על פעולותיהם הצבאיות נגד חמאס באמצעות פעולות הומניטריות, כדי למנוע נפגעים אזרחיים".

עוד המשיך ביידן ומסר כי ארצות הברית תמשיך לעשות ככל שביכולתה כדי לספק סיוע הומניטרי לרצועה, וכי ימשיך ללחוץ על ישראל להקל על העברת הסיוע. "אנחנו דוחפים חזק להפסקת אש מיידית כחלק מעסקת בני ערובה. יש לי צוות בקהיר שעובד על זה עכשיו", מסר הנשיא.

תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
תקיפת צה"ל בעזה, שבה נהרגו עובדי הסיוע/רויטרס

לבסוף מסר הנשיא האמריקני כי שוחח עם מייסד המטבח המרכזי העולמי, השף חוסה אנדרס, כדי להביע את תנחומיו על מותם של עובדי הסיוע, כמו גם מסר את תנחומיו למשפחותיהם וליקיריהם של ההרוגים.

הפעם האחרונה ששני המנהיגים שוחחו הייתה ב-18 במרץ, אז נמסר כי השניים "דנו במצב ברפיח ובמאמצים להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully