וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אבהיר לישראל שעובדי סיוע הומניטרי חייבים להיות מוגנים

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 21:32

נשיא ארה"ב התייחס לראשונה להרג שבעת העובדים ההומניטרים בתקיפה הישראלית בעזה. בשיחה עם השף חוזה אנדרס, שעומד בראש ארגון World Central Kitchen, הדגיש בפניו ביידן כי הוא מתאבל עם כל אנשי הארגון על מותם של העובדים. דובר הבית הלבן: "אנחנו זועמים מהאירוע הזה"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הערב (שלישי) בפעם לראשונה להרג שבעת העובדים ההומניטרים בתקיפה הישראלית בעזה. ביידן התקשר לשף חוזה אנדרס, שעומד בראש ארגון World Central Kitchen, והדגיש בפניו כי הוא מתאבל עם כל אנשי הארגון על מותם של שבעת העובדים. "אבהיר לישראל שעובדי סיוע הומניטארי חייבים להיות מוגנים", אמר ביידן לשף אנדרס לפי הודעת הבית הלבן.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר בתדרוך לכתבים כי ארה"ב הבהירה לישראל את תחושותיה לגבי ההתקפה על עובדי הסיוע ועל הציפיות מישראל בהקשר לתקרית הזו. "אנחנו זועמים מהאירוע הזה. אנחנו ממתינים לראות את ממצאי התחקיר הראשוני אבל מצפים לחקירה מקיפה שממצאיה יפורסמו לציבור וכן מצפים שתהיה נשיאה באחריות. צה"ל צריך לעשות יותר כדי לשפר את נוהלי התיאום עם ארגוי הסיוע ונלחץ על ישראל לעשות יותר כדי להגן על עובדי סיוע", אמר קירבי.

הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים הערב שיחת טלפון עם מייסד הארגון World Central Kitchen, השף חוסה אנדרס. בשיחתם, הביע הנשיא את צערו העמוק ואף התנצל על מותם הטרגי של צוות WCK ברצועת עזה אמש. בנוסף, ביקש הנשיא לשלוח את תנחומיו למשפחות וליקיריהן של כל אלו שאיבדו את חייהם.

כמו כן, הנשיא חזר על מחויבותה של ישראל להבטיח את חקירתה היסודית של הטרגדיה, שהתרחשה כחלק מהמלחמה המתמשכת כנגד ארגון הטרור חמאס. ובמקביל, מחויבותה של ישראל לספק ולשדרג את הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה. לצד מאמציה הבלתי פוסקים לשחרורם המיידי של כל החטופים המוחזקים בשבי בידי חמאס.

"נשיא המדינה הודה לשף אנדרס ול-WCK על מחויבותם לרווחתם של הישראלים והפלסטינים ועל מחוייבותם לערכי האנושות", נמסר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
התקיפה שבה נהרגו עובדי הסיוע ההומינטרי בעזה/רויטרס

מוקדם יותר, גם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן התייחס היום לתקרית בה שבעה עובדי ארגון סיוע נהרגו בתקיפה ישראלית ברצועת עזה, במסיבת עיתונאים שקיים עם שר החוץ הצרפתי. "צריך להגן על עובדי סיוע", אמר. "שוחחנו עם ממשלת ישראל בנושא התקרית הזו ודרשנו חקירה מיידית כדי להבין מה קרה".

לפחות חמישה עובדי ארגון הסיוע WCK נהרגו בתקיפה אווירית בעיר דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה - כך דיווח הלילה (שלישי) הארגון בהצהרה רשמית. לפי הדיווחים, בתקיפה היו פצועים נוספים. העובדים שנהרגו, כך עולה מהדיווחים השונים, הם אזרחי המדינות קנדה, אוסטרליה, בריטניה ופולין.

תקיפת צה"ל בדיר אל בלח במרכז רצועת עזה - שהובילה למותם של 7 פעילי סיוע. רויטרס
פרטי הסיבה לתקיפה עדיין לא פורסמו וצה"ל מסרב בשלב הזה למסור פרטים/רויטרס

מהממצאים עד כה, עלה כי התקיפה אירעה באזור המסדרון - חיץ שמפריד את הרצועה לשני חלקים ובו פועלים לוחמי הנח"ל במטרה לאבטח את האזור. במסגרת הפעילות, הם מונעים ממחבלים להניח מטעני חבלה על הציר, לבצע מארבים נגד הכוחות או לנסות לחצות מדרום לצפון הרצועה. כוח דומה מוצב גם באזור המזח ברצועה שמהווה נתיב להעברת ציוד, מזון וסיוע הומניטארי לאזרחים הפלסטינים.

התקיפה האווירית החלה אמש, לקראת השעה 23:00. פרטי הסיבה לתקיפה עדיין לא פורסמו וצה"ל מסרב בשלב הזה למסור פרטים בנושא. ההערכה היא שהשיירה שכללה שלושה כלי רכב ונעה במרחב עוררה את החשד בצה"ל לפעילות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully