וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: ישראל לא עשתה מספיק כדי להימנע מפגיעה באזרחים ובעובדי סיוע בעזה

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 3:21

במהלך נאומו, ביקר ביידף חריפות את ישראל ומסר כי לא נעשו מספיק מאמצים להגן על עובדי הסיוע והאזרחים ברצועה. הנשיא הוסיף כי לא מדובר רק באירוע בודד, וכי המלחמה הנוכחית היא מהגרועות שידע מבחינת מוות של עובדי סיוע. "תקריות כמו של אתמול פשוט לא אמורות לקרות"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יצא הלילה (רביעי) בהצהרה בנושא הרג שבעת עובדי המטבח המרכזי העולמי (WCK) בתקיפה צה"לית ברצועת עזה. במהלך הנאום העביר ביידן ביקורת חריפה על ישראל ומסר כי המדינה "לא עשתה מספיק כדי להגן על עובדי סיוע ועל אזרחים"

"אני זועם ושבור לב על מותם של שבעה עובדים הומניטריים מ-WCK, כלל אמריקני אחד, אתמול בעזה", אמר הנשיא בפתח דבריו, "הם סיפקו מזון לאזרחים רעבים באמצע מלחמה. הם היו אמיצים וחסרי אנוכיות. מותם הוא טרגדיה".

לאחר מכן, התייחס ביידן להתחייבות הישראלית לערוך חקירה יסודית בנושא מותם של הפעילים. "החקירה הזו חייבת להיות מהירה, היא חייבת להביא אחריות, וממצאיה חייבים להתפרסם", מסר הנשיא האמריקני.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
"החקירה הזו חייבת להיות מהירה" ביידן/רויטרס

ביידן המשיך וציין כי לא מדובר באירוע עצמאי, וכי הסכסוך הזה הוא אחד הגרועים שידע מבחינת מספר עובדי סיוע שנהרגו. "זו הסיבה העיקרית לכך שחלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה הייתה כה קשה - מכיוון שישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על עובדי סיוע, המנסים לספק עזרה נחוצה נואשות לאזרחים", תקף ביידן, "תקריות כמו של אתמול פשוט לא אמורות לקרות. ישראל גם לא עשתה מספיק כדי להגן על אזרחים. ארצות הברית קראה לא פעם ישראל לפצות על פעולותיהם הצבאיות נגד חמאס באמצעות פעולות הומניטריות, כדי למנוע נפגעים אזרחיים".

עוד המשיך ביידן ומסר כי ארצות הברית תמשיך לעשות ככל שביכולתה כדי לספק סיוע הומניטרי לרצועה, וכי ימשיך ללחוץ על ישראל להקל על העברת הסיוע. "אנחנו דוחפים חזק להפסקת אש מיידית כחלק מעסקת בני ערובה. יש לי צוות בקהיר שעובד על זה עכשיו", מסר הנשיא.

לבסוף מסר הנשיא האמריקני כי שוחח עם מייסד המטבח המרכזי העולמי, השף חוסה אנדרס, כדי להביע את תנחומיו על מותם של עובדי הסיוע, כמו גם מסר את תנחומיו למשפחותיהם וליקיריהם של ההרוגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל.. דובר צה"ל
"תוצאה של זיהוי שגוי", תגובת הרמטכ"ל להרג הפעילים/דובר צה"ל

מוקדם יותר הלילה, שחרר הרמטכ"ל הצהרה בנודע לתקיפה שהביאה למות הפעילים. "האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאי מורכבים - בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות", מסר הרמטכ"ל. כמו כן, הבטיח הלוי כי בימים הקרובים יתפרסמו תוצאות התחקיר, וכי הממצאים ישותפו עם גופים בין לאומיים.

"אנחנו נמשיך לפעול על מנת להגן על ארגונים בינלאומיים המחלקים סיוע הומניטרי", מסר הרמטכ"ל בהכרזתו, "התקיפה הזו היא טעות חמורה. ישראל נמצאת במלחמה עם חמאס, לא עם תושבי עזה".

השף חוסה אנדרס מארגון המטבח המרכזי העולמי והגברת הראשונה ג'יל ביידן במרכז לפליטים אוקראינים ליד מדריד, 28 ביוני 2022. רויטרס
מייסד "המטבח המרכזי העולמי", השף חוסה אנדרס/רויטרס

כבר אתמול, ביקר הנשיא האמריקני את ההתנהלות הישראלית ברצועה. בשיחה שקיים עם מייסד הארגון, שף אנדרס, אמר כי "אבהיר לישראל שעובדי סיוע הומניטארי חייבים להיות מוגנים". עוב באותו היום, אמר ובר הבית הלבן ג'ון קירבי כי ארצות הברית "זועמת מהאירוע", וכי הם ממתינים לראות את ממצאי התחקיר הראשוני, ומצפים שהם יפורסמו לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully