וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני היציאה לפגרה: משפחות החטופים מרחו צבע צהוב ביציע האורחים בכנסת

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 13:59

בתום מליאה וועדות אחרונות של מושב החורף, פעילות הכנסת תסתיים בפועל היום. הפגרה מתקיימת על אף המחאה הציבורית על אישורה, בזמן שהמלחמה נמשכת והחטופים עדיין בשבי חמאס. בפתח המליאה יו"ר הכנסת החל בביקורת על ההפגנות אמש: "עלינו לפעול כדי למנוע פילוג"

נציגי משפחות החטופים ביציע האורחים בזמן ההצבעות של הח״כים במליאה/ערוץ הכנסת

נציגי משפחות החטופים מרחו היום (שלישי) צבע צהוב ביציע האורחים בכנסת בזמן מליאתה. פעולה זו נעשתה במחאה על התנהלות הממשלה, שלטענתם הכשילה עסקה לשחרור יקיריהם. כמו כן, המשפחות מחו על רקע מליאת הכנסת, שהינה האחרונה של מושב החורף, ויציאתם של חברי הכנסת לפגרה החל ממחר, זאת על אף מחאה ציבורית בנושא זה. הכנסת תצא לפגרה החל ממחר ועד 19 במאי.

מוקדם יותר במליאה, דיבר יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, שהתייחס להפגנות הסוערות אמש בירושלים. "אינני יכול להתעלם ממאורעות ליל אמש, המצטרפים להסתה ההולכת וגוברת שאפיינה את הימים שלפני השבעה באוקטובר, ואיימה לקרוע אותנו אלה מאלה", אמר אוחנה. "החלום של אויבינו הוא שיחזרו על עצמם מראות ליל אמש ואף ביתר שאת, החובה של כולנו היא להתעשת ולומר 'חדל'".

הוא קרא לרשויות האכיפה והתביעה לפעול "כדי לבלום את הסכנה בטרם נגיע חלילה לשפיכות דמים חלילה". כמו כן אמר, "אני קורא לכל חברות וחברי הבית להתעלות לגודל השעה. אני רואה בכל אחת ובכל אחד מחברי הכנסת מנהיגי ציבור. על כולנו לפעול כדי לשנות באופן מיידי את המגמות ההרסניות של ההסתה, השנאה והפילוג המאיימות לכלותנו".

משפחות החטופים צבעו את ידיהם בצהוב וחלק הצמידו אותן לשמשה של יציע האורחים בזמן מליאת הכנסת. Yonatan Sindel, פלאש 90
משפחות החטופים ביציע הכנסת, היום/פלאש 90, Yonatan Sindel

בשבוע שעבר ליוו משפחות החטופים את ההצבעה על אישור היציאה לפגרה של הכנסת. עם סיום ההצבעה הם מחו וצעקו יחד עם חלק מחברי הכנסת "בושה, בושה".

חן אביגדורי, שבתו ואשתו חזרו משבי חמאס, אמר לחברי הכנסת כי "כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו - אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה. אמרתם שאתם עובדים בפגרה? תעבדו. אל תצטלמו". ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה סינן לעברו בתגובה: "יאללה יאללה". אביגדורי הגיב בזעם: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך". משתתפת נוספת שנכחה באותו זמן בוועדה צעקה לעברו: "שהבת שלך תהיה חטופה בעזה ותגיד יאללה יאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully