וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקח שסייע בנטרול המחבל בפיגוע בגן יבנה: "ראינו בחור צעיר כשכולו דם"

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 15:25

אדוארדו שלפן, שנכח ביחד עם השוטר העירוני בפיגוע סמוך לקניון בעיר, תיאר בראיון ל-103FM את שהתרחש בזירה. "המחבל היה יותר מדי קרוב אליי והייתי צריך להחליט אם הוא דוקר אותי", אמר. "נפלתי, המחבל נפל עליי, דחפתי אותו עם הרגליים והשוטר סיים את הניטרול"

נטרול המחבל בגן יבנה, 31 במרץ 2024/דוברות המשטרה

שלושה בני אדם נפצעו אמש (ראשון) קשה בפיגוע דקירה סמוך לקניון בגן יבנה. המחבל, מואמן פאיז מוחמד בן ה-19, נוטרל וחוסל. אדוארדו שלפן, פקח עירוני בעיר שסייע בנטרול המחבל בפיגוע, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב בראיון ל-103FM ותיאר את שהתרחש בשטח.

"קיבלנו אירוע ב־100 על פח"ע, והגענו למקום תוך דקה וחצי", שיחזר. "ראינו בחור צעיר שבא כולו דם, השוטר ניגש אליו, שאל אותו שאלות אבל הבחור לא כל כך ענה כי הוא היה פצוע. עליתי במדרגות לתוך הקניון, ואז מאיזשהו מקום המחבל יצא ובהתחלה לא זיהינו את הסכין. איך שראינו את הסכין פשוט מאוד, הוא היה יותר מדי קרוב אליי והייתי צריך להחליט אם הוא דוקר אותי".

זירת הפיגוע בגן יבנה. אבי רוקח
"בהתחלה לא זיהינו את הסכין". זירת הפיגוע בגן יבנה/אבי רוקח

שלפן המשיך ותיאר את שאירע: "הייתי בין המחבל והשוטר, רצתי הצידה בשביל לתת לשוטר את טווח הירי, כי הייתי יותר מדי קרוב. המחבל רץ אחרי, השוטר ירה בו כמה כדורים אבל הוא המשיך לכיווני. עצרתי את עצמי, נפלתי, המחבל נפל עליי, דחפתי אותו עם הרגליים והשוטר סיים את הניטרול".

"העיר כרגע מתעוררת, אבל אני אומר לכם, שיתוף הפעולה בין הפקחים של המועצה המקומית והמשטרה זה 24/7, זה מנע אסון יותר גדול", טען לסיום.

המשטרה פרסמה הלילה את התיעוד הדרמטי של נטרול המחבל בפיגוע בגן יבנה. בתיעוד נראה צוות שיטור עירוני המורכב משוטר ופקח, שקיבלו את קריאת המצוקה והגיעו תוך פחות מדקה לזירה. בזמן שסרקו את האזור הם הבחינו במחבל שרץ לעברם. הפקח נראה בסרטון כשהוא רץ והמחבל מתקדם לעברו. בינתיים שולף השוטר את נשקו ויורה במחבל, לפני שהוא מספיק לפגוע בפקח. מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן שמעו את שחזור הפיגוע ונטרול המחבל מפי השוטר והפקח.

שוטר תחנת גן יבנה, רב סמל צ', שנטרל את המחבל אמש תיאר את הרגעים הדרמטיים: "עם קבלת האירוע במוקד 100 על פיגוע בקניון פרנדלי, הגעתי מיד למקום וזיהיתי אזרח פצוע רץ לכיווני. מיד התחלתי תשאול ראשוני, טיפלתי בו ותוך כדי אני מבחין במחבל רץ לכיווני ומנסה לדקור את השותף שלי, הפקח, ובשלב זה אני מתחיל לבצע ירי לכיוון המחבל עד שאני מנטרל אותו. בשלב מסוים, אזרחים התחילו לצעוק שיש עוד שני פצועים נוספים באזור חדר הכושר, רצנו עם מד"א לשם, נתנו טיפול ראשוני וסרקנו אחרי פצועים נוספים ומחבלים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully