וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד דרמטי: צוות השיטור העירוני בגן יבנה מנטרל את המחבל | צפו

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 8:15

המשטרה פרסמה סרטון שבו נראה צוות השיטור שקיבל את קריאת המצוקה והגיע לזירת הפיגוע בגן יבנה. בסרטון נראה הפקח רץ כשהמחבל מתקדם לעברו, ובשלב זה שולף השוטר את נשקו ויורה, לפני שהוא מספיק לפגוע בפקח

נטרול המחבל בגן יבנה, 31 במרץ 2024/דוברות המשטרה

המשטרה פרסמה הלילה (שני) תיעוד דרמטי של נטרול המחבל שביצע את הפיגוע בגן יבנה. בתיעוד נראה צוות שיטור עירוני המורכב משוטר ופקח, שקיבלו את קריאת המצוקה והגיעו תוך פחות מדקה לזירה. בזמן שסרקו את האזור הם הבחינו במחבל שרץ לעברם. הפקח נראה בסרטון כשהוא רץ והמחבל מתקדם לעברו. בינתיים שולף השוטר את נשקו ויורה במחבל, לפני שהוא מספיק לפגוע בפקח. מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן שמעו את שחזור הפיגוע ונטרול המחבל מפי השוטר והפקח.

זירת הפיגוע בגן יבנה. אבי רוקח
קיבלו קריאת המצוקה והגיעו תוך פחות מדקה לאזור. זירת הפיגוע בגן יבנה/אבי רוקח

3 אנשים נפצעו אמש קשה בפיגוע דקירה בקניון פרנדלי שבגן יבנה, בהם אחד במצב קשה, המחבל, בן 19 תושב דורא סמוך לחברון, נוטרל על ידי כוחות משטרה שהגיעו לזירת הפיגוע. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לשלושה טיפול ראשוני ופינה אותם לבית החולים אסותא שבאשדוד. מחקירה ראשונית עולה כי למחבל שביצע את הפיגוע היה אישורי עבודה בישראל.

על פי הפרטים שנודעו לוואלה!, המחבל, מואמן פאיז מוחמד עבר דרך פרצה בגדר מאזור חברון. הוא נשא עליו שני סכינים, אחד מהם סכין קומנדו, נכנס לחדר כושר ותקף מתאמן ליד המעליות. המתאמנים האחרים ברחו לחדר פנימי. לאחר מכן הוא תקף מתאמן בחדר הכושר, וליד בית קפה של "ארומה" תקף צעיר אחר. בשלב זה התקבלה קריאה במוקד 100, ולמקום הגיעו שוטר ופקח. הם הבחינו בפצוע בקומה הראשונה, ולאחר מכן זיהו את המחבל, שרץ לכיוונם וניסה לפגוע בהם. השוטר שלף נשק, ירה במחבל וניטרל אותו.

עוד נודע שלמוחמד היה היתר כניסה למישור אדומים עד 14 באוגוסט בשנה שעברה. הוא לא עמד בקריטריונים לעבודה בארץ, ולכן לא היה לו אישור להיכנס לישראל. בעוד המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון פנים איתמר בן גביר עושים את דרכם לזירת האירוע, כוחות הביטחון סורקים אחר חשודים נוספים בביצוע הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully