וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'המסביר הלאומי' - אילון לוי פורש ממערך ההסברה הישראלי ויוצא לדרך עצמאית

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 17:35

בסרטון שהעלה לחשבון ה-X שלו הסביר אילון לוי שהוא מגייס כספים למיזם עצמאי להסברה ישראלית, "לא צריך להיות דובר כדי לדבר בעד ישראל". לפני כמה ימים, הוחלט להשעות אותו בגלל תקרית דיפלומטית שיצר מול ראש ממשלת בריטניה לשעבר, דיוויד קמרון

בווידאו: ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, נוחת בישראל/מערכת וואלה!

אילון לוי, דובר מערך ההסברה הישראלי לתקשורת הזרה, ומי שנחשב ל"מסביר הלאומי" הודיע היום (ראשון) כי הוא פורש מתפקידו. בסרטון שהעלה לחשבון ה-X שלו, הסביר שהוא מגייס כספים עבור עמותה שהקים שתעסוק בהסברה ישראלית באופן עצמאי. "לא צריך להיות דובר בשביל לדבר בעד ישראל", אמר.

הלוי שהיה עד לא מזמן יחסית אנונימי, התפרסם קרוב לתחילת המלחמה כשראיון שהעניק לתקשורת הבריטית נהפך לויראלי ברשתות החברתיות. לפני כמה ימים, פורסם כי לוי הושעה מתפקידו ותהליך הדחתו מהתפקיד החל, כך לפי פרסום בחדשות 12. לפי הדיווח, השעייתו של הלוי הגיעה בעקבות ציוץ תגובה שלו לציוץ של שר החוץ של בריטניה. בציוץ כתב השר הבריטי כי מדינתו מפצירה בישראל לאפשר למשאיות סיוע נוספות להיכנס לעזה. לוי הגיב לציוץ וכתב כי אין בעיה בקיבולת של המשאיות שנכנסות לעזה.

אילון לוי. עדי אורני, אתר רשמי
השעייתו של הלוי הגיעה בעקבות ציוץ תגובה שלו לציוץ של שר החוץ של בריטניה. אילון לוי/אתר רשמי, עדי אורני
אילון לוי מתראיין לרשת סקיי ניוז. סקיי ניוז, צילום מסך
אילון לוי בראיון ויראלי לתקשורת הבריטית/צילום מסך, סקיי ניוז

בעקבות הציוץ, פנו הבריטים למשרד החוץ כדי להבין אם התגובה של לוי היא עמדתה הרשמית של ממשלת ישראל. בפנייה כתבו הבריטים: "כפי שאתם בוודאי יודעים, שר החוץ שוחח בנושא ההומניטרי באריכות עם ראש הממשלה, שר החוץ ועם השר דרמר. הציוצים הפתיעו אותנו, בהתחשב בדו שיח הבונה בין המדינות, כשהם מגיעים מחברה טובה ובת ברית. נשמח להבין אם הציוצים האלה תוקפים בפועל את עמדת שר החוץ קמרון ואם הם משקפים את עמדת ממשלת ישראל הרשמית".

בינואר פורסם בחדשות 12 כי אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, עומדת מאחורי ניסיון להדיח את לוי, דמות בולטת במערך ההסברה הלאומי הישראלי מאז פרוץ המלחמה, בגלל תמיכתו בעבר בתנועת המחאה נגד המהפכה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully