וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירתה של סוסנה להתייצב בפנים גלויות עבור החטופים היא מעשה גבורה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 10:35

בריאיון ל-103FM התייחסה נגר ברגר, אחת ממחברות הדוח על פשעי המין ב-7 באוקטובר, לעדותה של עמית סוסנה בנוגע להתעללות המינית שעברה בשבי חמאס, לדבריה, מדובר בתררומה חשובה למלחמה על התודעה בחו"ל: "היא נותנת לעדויות פנים, בזמן שאנחנו מתמודדים עם הכחשה"

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

נגה ברגר, ממחברי הדוח שעסק בפגיעות מיניות ומגדריות מהשבת השחורה, התראיינה הבוקר (רביעי) ב-103FM, שם התייחסה לריאיון של עמית סוסנה, ששוחררה משבי חמאס וסיפרה על התעללות מינית שעברה מצד המחבלים. "הבחירה להתייצב בפנים גלויות עבור האחים והאחיות שלנו בשבי זה באמת מעשה גבורה, בטח ממי שכבר שילמה מחירים כל כך גבוהים", אמרה על סוסנה.

לדבריה, היא לא הפותעה מחשיפתה מהעדות עצמה, אלא מנכונותה של ברגר להיחשף. "זה סוג של מעשה גבורה", אמרה על כך. "אנחנו יודעות שהדברים האלה קורים, גם תיארנו את זה בדוח שלנו, אבל עצם החשיפה הזו, כלומר גם הסיפור המלא, הבחירה להתייצב בפנים גלויות, קודם כל עבור האחים והאחיות שלנו בשבי, זה באמת מעשה גבורה, בטח ממי שכבר שילמה מחירים כל כך גבוהים.

"העדות עצמה חוזרת על פרטים שכבר שמענו, היא פשוט נותנת להם פנים", הסבירה ברגר. "בזמן שאנחנו מתמודדות עם הכחשה, התחקיר הזה בנוי כמו בטון יצוק, הוא נותן תמונה מאוד מקיפה".

עמית סוסנה, שנחטפה על ידי החמאס, בראיון לרויטרס.. Alexandre Meneghini, רויטרס
עמית סוסנה בראיון שנתנה, אתמול/רויטרס, Alexandre Meneghini

עוד אמרה על העדות, כי "מבחינת הדפוסים, הם חוזרים על עצמם. זה חלק ממה שראינו. גם עם ההתקפים של ההתעללות המינית של השבעה באוקטובר, לא יודעת אם אי פעם יתגלו לנו במלואם, כי חלק גדול ממי שעברו את ההתעללות הזו נרצחו. במקרים האלו הגופות דיברו או מי שהצליחו להיות עדים לזה. האפשרות לשמוע את זה עכשיו בפה מלא היא דרמטית, אני מאוד מקווה שהיא תוריד את האסימון גם בעולם אבל קודם כל פה - להבין שחייב להפסיק את ההפקרות הזו ולהחזיר את כולם הביתה, מיד.

"עמית מדברת על זה שהיא יודעת שהחיים שלה תלויים בבן אדם הזה בכל רגע תלוי. השימוש באלימות הפיזית, האיומים, אני חלילה לא מייצרת מדרג, אבל שבעה באוקטובר הציף וגרם קשיים רבים גם בקרב מי שנפגעו בעבר. ראינו פה דפוסים מאוד ברורים שבראש ובראשונה יש את האיום בנשק, שהוא גם חלק מהסיפור פה".

זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
"חלק גדול ממי שעברו את ההתעללות הזו נרצחו". זירת מסיבת הנובה/פלאש 90, יוסי זמיר

על ההשפעה שעשויה להביא עדותה של סוסנה בתקשורת, אמרה כי היא "רוצה לקוות שמאוד, יש מי שלא ירצו ולא יסכימו להקשיב, אבל יש קהל מאוד גדול שבאמת אומר, המחסור בפנים, זה היה חלק מהמשימה שלנו להגיד 'יש דברים שחוזרים על עצמם'. לכולנו יותר קל להתחבר לפנים, לשם. יש משהו בקונקרטיות של הדברים, וגם באמת בעבודה, עצם הבחירה להביא פה קול, ולא רק עמית מרואיינת בתחקיר הזה, יש שורה שלמה שמאשרת את הדברים ונותנת עוד זוויות. צריך לעשות הכול כדי שכולם יחזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully