וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התעללות סדיסטית, מכוונת ואכזרית": דוח ראשון על פשעי המין של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 8:34

מהדוח שפרסם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית עולה שיטת פעולה של אונס, השחתה ופציעה ברוטליים ובלתי אנושיים שביצעו המחבלים כדי "להעצים את הכאב ולזרוע אימה בקורבנות". רבים מהם, נשים, נערות וגברים - נרצחו בזמן שנאנסו: "ייתכן שלעולם לא נדע את היקף הזוועות"

עדויות דניאל אלוני, דיצה היימן, יוכבד ליפשיץ, יפה אדר לאחר שחזרו משבי חמאס/חיים רובינשטיין דובר מטה המשפחות

פשעי מין ברוטליים, שיטתיים ובלתי נתפסים שביצעו מחבלי חמאס מאז 7 באוקטובר נחשפים לראשונה בדוח מחקר רשמי וראשון מסוגו שפורסם הבוקר (רביעי). הדוח, שמתבסס על שורת עדויות, ראיונות ומקורות, חושף איך מחבלי חמאס השתמשו בפרקטיקות סדיסטיות, שנועדו להעצים את ממד ההשפלה והאימה שבהתעללות המינית. בעיקר, הוא מציג בבירור כי אין מדובר בכמה במקרים בודדים או ארעיים, אלא בשיטת פעולה סדורה, ובהתעללות שיטתית, מכוונת, ואכזרית. יש לציין כי התיאורים המפורטים בדוח, ומובאים בחלקם גם בכתבה זו - קשים מאוד לקריאה.

הדוח מוצא כי מתקפת חמאס כללה מעשי אונס אלימים, תוך איום בכלי נשק, שבחלק מהמקרים כוונו כלפי נשים פצועות. רבים ממעשי האונס בוצעו בצורה קבוצתית, תוך שיתוף פעולה בין המחבלים המתעללים. לעיתים קרובות, בוצע האונס מול קהל - בני זוג, משפחה או חברים - באופן שנועד להגביר את הכאב וחוסר האונים של כל הנוכחים ולזרוע אימה נוספת. מחבלי חמאס ביצעו מסע ציד בעקבות צעירות וצעירים שברחו מהמסיבה, ולפי עדויות גררו אותם מהשיער, תוך צרחות. המעשים כוונו לנשים, נערות וגברים כאחד. במרבית המקרים, הקורבנות נרצחו לאחר ואף במהלך האונס.

חלק גדול מהגופות של קורבנות פשעי המין נמצאו כפותות וכבולות. איברי מין של נשים וגברים הושחתו באופן ברוטאלי, ולעיתים אף הוחדרו בהם כלי נשק. חלק מהגופות התגלו כממולכדות. המחבלים לא עצרו בירי, וכרתו והשחיתו עם סכינים איברי מין וחלקי גוף נוספים. חשוב לציין כי הדוח פורט אך ורק מידע ממקורות מזוהים שהותר לפרסום, אך הניתוח כלל מקורות מידע נוספים חסויים, שלא ניתן לפרסמם.

זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023/פלאש 90, יוסי זמיר

מהמידע עולה כי פגיעות מיניות ומגדריות התרחשו, בטבח השבעה באוקטובר, ובשבי ברצועת עזה:

מסיבת הטבע נובה - הן סרטונים והן עדויות של משתפפים במסיבה מעידים חד משמעית על שורת פגיעות מיניות קשות בזירת מסיבת הנובה. קיימות עדויות ניצולים על אונס קבוצתי, עדויות שמיעה על צרחות נשים ועוד. עדויות אלו מתיישבות עם תיאורים מקבילים מטעם גורמי הפינוי והטיפול בגופות.
קיבוצים וישובים בדרום - נאספו עדויותיהם של מחלצים וגורמי טיפול בגופות, לפיהן בבתים רבים נמצאו סימנים לביצוע מעשי אונס בסמוך לרצח, וכי חלק גדול מהמקרים קרה מול או ליד בני משפחה. עדויות על הנעשה בקיבוץ בארי חושפות שורת מקרים מזעזעים של פגיעות מיניות קשות בנשים ונערות ואף מקרה של הטמנת סכין באיבר המין. לידי איגוד מרכזי הסיוע הגיע מידע נוסף שלא ניתן לחשוף מטעמים אתיים.
בסיסי צה"ל - גופות חיילות שהגיעו למחנה 'שורה' כללו סימני לאלימות מינית ברורה.
שבי - מידע לגבי פגיעות מיניות שנעשו בשבי פורסם בעקבות עדותיהם של אלו שחזרו מן השבי. מדובר במספר עדויות שונות שפורסמו בחודשים האחרונים על ידי חטופות משוחררות, הכוללות מידע גם על חטופות וחטופים שעדיין בשבי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילות אנשי זק"א לפינוי גופות חללים במהלך חרבות ברזל. דוברות זק"א, עיבוד תמונה
"גופות הגיעו כפותות"/עיבוד תמונה, דוברות זק"א

הדוח, כאמור מנתח עשרות פרטי מידע חסויים וגלויים, כולל עדויות של עדי ראיה ושמיעה, ראיונות עם כוחות הצלה וטיפול, מידע שהותר לפרסום באמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית ופניות שהגיעו אל האיגוד. לאחר איתור המידע נעשה תהליך של קטלוג וניתוח במטרה למפות את הזירות ודפוסי הפעולה של ההתרחשויות בהן התבצעו פשעי המין. הדוח אינו מספק מידע כמותי, מאחר שלאור טבעם של האירועים, שנגמרו ברובם ברצח הקורבנות, היקפם המלא לא ידוע כעת, וייתכן שלא יוודע לעולם.

הדוח, שפורסם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, מהווה תשתית ראייתית ראשונית המעידה על פשעי מין של מחבלי חמאס מתחילת המלחמה, ויוגש גם למקבלי ההחלטות או"ם. "הממצאים לא משאירים אפשרות להכחשה או התעלמות. ארגון הטרור חמאס בחר לפצוע את מדינת ישראל בשתי אסטרטגיות ברורות - לקיחת אזרחים בשבי, ופשעי מין סדיסטיים", הצהירה אורית סוליציאנו מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע, שפרסם את הדוח. "אי אפשר עוד לשתוק - אנו מצפות מהארגונים הבינלאומיים לנקוט בעמדה חד משמעית, אי אפשר לעמוד מהצד. העמידה מנגד תיזכר ככתם היסטורי על כל מי שבחרו לשתוק, להשתיק ולהכחיש את פשעי המין שביצעו אנשי חמאס".

את הדוח כתבו ד"ר כרמית קלר חלמיש ונגה ברגר. "הפרקטיקות הברוטליות בהם נעשה שימוש ב-7 באוקטובר כמו כריתת איברים אינטימיים של נערות, נשים וגברים, ירי והטמנה של נשק באיברי מין, נועדו להשחית ולפגוע באופן סדיסטי ומזרה אימה", הן מעידות. "האופן בו בוצעו הפגיעות והמעשים שנלוו להם נועדו להעצים את ההשפעה על הקורבנות עצמם ועל סביבתם, שלא הצליחה למנוע את הפגיעה. בימים אלו, כשהצלקת בליבנו מסרבת להגליד, ונפשות אחיותינו ואחינו החיים צועקות אלינו מן האדמה, חלק גדול ממי שחשבנו לשותפות ושותפים פונים לשתיקה ולהכחשה של הזוועות. אנו קוראות לכם להשמיע את קולכם, ולא לתת לזעקת הקורבנות האלו להתאייד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully