וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופה עמית סוסנה: הותקפתי מינית בשבי חמאס

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 21:16

בראיון שהעניקה לניו יורק טיימס, עמית סוסנה סיפרה כי המחבל גרר אותה לחדר ילדים והכריח אותה לבצע אקט מיני. זמן קצר לאחר מכן, הביע חרטה: "הוא אמר 'אני רע, בבקשה אל תספרי לישראל'. הייתי תלויה בו לחלוטין וידעתי שזה יכול לקרות שוב"

ארגון הטרור חמאס הפיץ סרטון נוסף של שחרור חטופים מעזה/מערכת וואלה!

עדות ממקור ראשון על תקיפות מיניות בשבי חמאס: עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס לאחר כ-50 ימים, העניקה ראיון לניו יורק טיימס בו סיפרה על התקופה שלה בשבי חמאס ועל התעללות מינית מחרידה מצד אחד המחבלים שנדרשו למנוע ממנה לברוח.

"הוא התקדם אלי כשהוא מכוון אקדח למצח שלי", סיפרה בראיון לניו יורק טיימס. היא המשיכה וסיפרה כי המחבל הכה אותה, הכריח אותה להסיר את המגבת שלגופה, ונגע בה. "לאחר מכן, הוא גרר אותי לחדר ילדים, שקירותיו מכוסים בפוסטרים של בובספוג, ושם כיוון אלי את הרובה והכריח אותי לבצע בו אקט מיני".

עמית סוסנה, שנחטפה על ידי החמאס, בראיון לרויטרס.. Alexandre Meneghini, רויטרס
"כשניסיתי לסגור את רגלי הוא הכרה אותי וקירב את האקדח לפני". החטופה המשוחררת עמית סוסנה/רויטרס, Alexandre Meneghini

בבוקר התקיפה המינית, מוחמד, המחבל שמונה כדי לשמור עליה, התעקש שתתקלח. עמית סירבה, בטענה שהמים קרים. הוא לא התרצה, שחרר אותה מהשרשרת בה הייתה קשורה, ולקח אותה למטבח שם היה סיר מים רותחים. בזמן שהתקלחה, היא שמעה את מוחמד מתקרב.

"הסתובבתי והוא פשוט עמד שם, מחזיק באקדח", סיפרה עמית בראיון. היא ניסתה לאחוז במגבת כדי לכסות את עצמה אך הוא הכה אותה. "הוא אמר לי להסיר את המגבת, אחרי מאבק, באמת הסרתי. הוא הושיב אותי על שפת האמבטיה. כשניסיתי לסגור את רגלי הוא הכרה אותי וקירב את האקדח לפני", המשיכה. "אז גרר אותי לחדר השינה והכריח אותי לבצע בו אקט מיני. הוא עזב את החדר וכשחזר אמר 'אני רע, אני רע, בבקשה אל תספרי לישראל', בחרטה".

עמית המשיכה וסיפרה שהוא הציע לו אוכל והיא סירבה. הוא ידע שהיא כמהה לאור שמש, ולכן לא פתח את הוילונות עד שהסכימה לאכול, "לא יכלתי להסתכל עליו, אבל הייתי מוכרחה, הוא זה ששומר עליך", סיפרה עמית. "את שם איתו ואת יודעת שבכל רגע זה יכול לקרות שוב, הייתי תלויה בו לחלוטין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס. רויטרס
"את שם איתו ואת יודעת שבכל רגע זה יכול לקרות שוב, הייתי תלויה בו לחלוטין". עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס/רויטרס

עמית המשיכה וסיפרה כי כעבור כמה ימים, הועברה לדירה אחרת עם כמה חטופים ישראלים אחרים. באחד הימים, עמית נקראה לסלון הדירה, שם ראשה נקשר וידיה נאזקו. "הוא החל להכות אותי עם קת רובה, ולאחר מכן אטם לי את הפה והאף עם סרט דביק וקשר את רגליי". עמית המשיכה וסיפרה כי נתלתה "ממש כמו עוף", ממקל שנתלה בסלון, הכל כחלק ממהלך חקירה, שהמחבלים הפעילו עליה.

"הם המשיכו להכות ולבעוט בי בזמן שהם דורשים ממני מידע שהם האמינו שאני מסתירה מהם". עמית לא הבינה מה בדיוק הם רוצים ומה גרם לחשוב שהיא מסתירה מהם משהו. "בשלב מסויים, המחבל הביא מקל חד, והחל להזיז אותו בפתאומיות, כאילו הוא מתכוון לנקר את עיני. הוא עצר מילימטרים ספורים לפני שפגע".

לאחר כ-45 דקות של עינויים, שוביה של עמית שחררו אותה מהאזיקים והחזירו אותה לחדר עם שאר החטופים, הם אמרו לה שיש לה 40 דקות להביא את המידע לו הם זקוקים או שיהרגו אותה. "אחת החטופות הייתה בטוחה שהם יהרגו אותי, היא שאלה אותי אם יש מסר שאני רוצה להעביר למשפחה שלי".

שחרור החטופה עמית סוסנה מידי חמאס 30 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
"אחת החטופות הייתה בטוחה שהם יהרגו אותי, היא שאלה אותי אם יש מסר שאני רוצה להעביר למשפחה שלי". רגע השחרור של החטופה עמית סוסנה/אתר רשמי, ללא

סוסנה נחטפה מביתה שבכפר עזה ובמשך 55 ימים שהתה בשבי חמאס. מאז שחזרה, היא נלחמת עבור החזרתם של 136 החטופים שנותרו בשבי. כחלק ממאבקה, התאיינה לכלי תקשורת בעולם מאז שחרורה. "קשרו אותי בידיים וברגליים. חטפתי מכות קשות. כל הפנים והגוף שלי היו חבולים", אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס בינואר.

"הייתי תחת אימה רגשית ופיזית במשך כל 55 הימים שהייתי בשבי, הרגשה שכל רגע יכול להיות האחרון שלי. כל שנייה הרגישה כמו נצח", סיפרה סוסנה למראיינים, "אני מקווה שבני הערובה הנותרים שם יצליחו לשמור בחיים על האמונה שלהם ולהישאר חזקים. אבל אפילו הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן".

עם שחרורה, פורסמו צילומי טלוויזיה במעגל סגור בהם נראים רגעי חטיפתה של סוסנה. בצילום נראית סוסנה כשהיא נאבקת בשבעת החוטפים שלה, בועטת ומתפתלת בעוד שהם מנסים לגרור אותה דרך השדה לכיוון עזה. בשלב מסויים, אחד הגברים מנסה להרים אותה מהקרקע ולקחת אותה על כתפו, אבל היא בועטת בו ומפילה אותו על הקרקע. בשלב זה נראים החוטפים האחרים מכים אותה.

"המשכתי להתנגד עד שבסופו של דבר קשרו אותי בידיים וברגליים וגררו אותי על הרצפה", היא סיפרה בראיון על רגעי חטיפתה מביתה שבכפר עזה, "לקח להם יותר משעה לקחת אותי לגבול. חטפתי מכות קשות. כל הפנים והגוף שלי היו חבולים," היא אמרה.

עמית סוסנה, שנחטפה על ידי החמאס, בראיון לרויטרס.. Alexandre Meneghini, רויטרס
"הייתי תחת אימה רגשית ופיזית במשך כל 55 הימים שהייתי בשבי, הרגשה שכל רגע יכול להיות האחרון שלי". עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס/רויטרס, Alexandre Meneghini
הפגנת נשים בדרישה לביצוע עסקה לשחרור חטופים משבי חמאס, ת"א, 24 בינואר 2024. ניב אהרונסון
"כל דקה בשבי היא סכנת נפשות, כולן חשופות לפגיעה מינית". הפגנה למען החזרת החטופות/ניב אהרונסון

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה הערב לעדותה של עמית סוסנה ואמרה, "העדות של עמית סוסנה הגיבורה היא התשובה הניצחת לכל הצבועים בעולם, כולל ארגוני הנשים הבינ"ל וכל מי שמנסים להכחיש את הטבח והפשעים המיניים שחמאס עשה ועושה בנשים ישראליות. עמית מפגינה גבורה לכל אורך הדרך כולל כעת בעדות הכל כך קשה הזאת. עומדות מאחוריך. וכמובן כמובן מאמינות לך ומחזקות אותך".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, התבטאה ברוח דומה ואמרה כי "העדות של עמית סוסנה מרסקת את הלב, ומחייבת את העולם לפעול. הבחירה לומר את הדברים בקולה ובפניה היא גבורה אדירה. אנו מבקשות לחזק אותה ולעמוד לצידה בשעה זו, וממשיכות להדהד את הפשעים המיניים והמגדריים שבוצעו במלחמה". היא הזכירה את שאר 134 החטופות והחטופים שעודם בשבי, ואמרה כי גם הם "חשופים להתעללות ולפגיעות מיניות. כל דקה בשבי היא סכנת נפשות. חובה על ממשלת ישראל ועל ממשלות העולם לעשות כל מה שדרוש כדי להחזיר אותם הביתה".

מפרויקט דינה - צוות המשפטניות הבכירות שסייע באיסוף העדויות על הפגיעות המיניות ב-7 באוקטובר - נמסר בתגובה לעדות כי "חשיפתה של עמית לא יכולה להיות לשווא, הלחץ הישראלי והבינלאומי לשחרור החטופות והחטופים חייב לגבור נוכח העדות המצמררת והמחשבה על מצבן של החטופות ומה עובר על החטופים כעת. אנו תקווה שבחירתה של עמית להשמיע את קולה תהווה צעד חשוב בתהליך ההחלמה והאיחוי. אנו קוראות להשבתם הבטוחה של החטופות והחטופים על מנת לסיים את מסע הייסורים שהוא מנת חלקם מאז יום 7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully