וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' במסר לארה"ב: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 11:40

בוועידת מעריב לעסקים, התייחס שר האוצר למשבר מול ממשל ביידן, וענה לביקורת של הנגיד ובכירים באוצר ביחס להתערבות פוליטיקאים בנושאים הכלכליים. "לבוא ולומר אל תערבו בין פוליטיקה לתקציב זה לזרוק את הדמוקרטיה לפח". על חוק הגיוס: "צריכים את כולם מתחת לאלונקה"

שידור ישיר מוועידת העסקים של מעריב. צילום: אבשלום ששוני

LIVE

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העביר היום (שלישי) מסר לממשל ביידן, ואמר שישראל תיכנס במהלך המלחמה בעזה למבצע ברפיח. "ניכנס לשם ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת לסיים את המלחמה, אמר סמוטריץ' בראיון לכתבת המדינית של מעריב אנה ברסקי בוועידת העסקים של וואלה-מעריב בחסות בנק לאומי.

נוצר משבר חסר תקדים בין רה"מ לבין הממשל האמריקאי, שבחר להימנע אתמול מהטלת וטו על החלטת האו"ם לקרוא להפסקת אש. יש כאלה שסבורים שאתם מסכנים את ביטחון המדינה.
"את החלטת שראש הממשלה יצר את המשבר. אנחנו במלחמה קיומית, שנפתחה באסון. זה אירוע מורכב, ההיקף של מדינת הטרור בעזה היה הרבה יותר גדול ממה שחשבנו. אנחנו מפרקים להם את הצורה, וצריך להגיד את זה. אחריי ידבר השר דיכטר ויאמר בדיוק את אותם דברים. אין לנו שום אפשרות לסיים את המלחמה הזו ללא ניצחון מוחלט, שמשמעותו השמדה מוחלטת של חמאס צבאית ומדינית. זה דורש עמידה בלחצים בינלאומיים. יש לנו מערכת יחסים טובה מאוד והדוקה עם ארה"ב. מתחילת המלחמה שיתוף הפעולה הצבאי חסר תקדים. אם מישהו חושב שנוכל להיכנע ללחץ בינלאומי, צריך להבין שניכנס לרפיח ונפרק שם את הגדודים של חמאס. אין דרך אחרת לסיים את המלחמה. בלי ניצחון לא יהיה ביטחון, ובלי ביטחון לא תהיה כלכלה. יש הערכה לידידות, אבל גם קווים אדומים ועמידה על שלנו. אם לנו מי לנו? אנחנו מנווטים בצורה עדינה ומורכבת. יש דרך להיכנע ללחצים ולהפסיק את המלחמה באמצע, וזו תהיה סכנה למדינת ישראל. המסר צריך להיות שמי שמעז לעשות לנו מה שחמאס עשה - מושמד. מי שאומר אחרת לא אומר אמרת. הצבא יודע לעשות את זה. נכון, זה לוקח זמן".

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"/מערכת וואלה!

קיבלת עכשיו מסר מהנגיד לא להתערב בענייני כלכלה, ואני שומעת את הביקורת הזו מגורמים נוספים. מה אתה עונה לכבוד הנגיד ולטענות של בכירי משרד האוצר?
"אני לא כל כך מבין את האמירה לא להתערב פוליטית בכלכלה. עד כמה שאני יודע ישראל מדינה דמוקרטית, והיא מתנהלת באמצעות מערכת פוליטית. יש בה איזונים והפרדה רשויות. לבוא ולומר אל תערבו בין פוליטיקה לתקציב זה אומר לזרוק את הדמוקרטיה לפח. אני פועל במערכת הפוליטית כדי לקדם את הערכים והמטרות שאני תופס אותן כטובות למדינת ישראל. אני מתעסק 99% מזמני בכלכלה. זו תקופה מאתגרת, אני לא חושב שהיה שר אוצר שהעביר ארבעה תקציבים בשנה, שניים מהם בזמן מלחמה. יש בכל תקציב כסף 'מלוכלך' ברמה הכלכלית, חלקו בימין חלקו בשמאל. אני אמרתי שבזמן מלחמה אני רוצה תקציב של אחדות, והצלחנו להביא תקציב שנותן מענה לכל צורכי המלחמה, מדיניות שהגדרתי בתחילת המלחמה. לא דחינו את הצעדים הלא פופולריים לשנת 2025. אני חושב שהתקציב טוב, יכולתי להיכנס לקרבות מטורפים, אבל לדעתי זה אסון בתקופת מלחמה. כמה שפחות להתעסק במפריד, זה שווה לי מיליארד או שניים שיכולנו להתייעל. זה לא פשוט לנווט במציאות הפוליטית הלא פשוטה הזו. אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף בהייטק דרך רשות החדשנות ודרך הקרן שאני מקווה שתכניס הרבה מאוד כסף, ובתעסוקת חרדים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
"אנחנו במלחמה קיומית". השר סמוטריץ' בוועידת העסקים של וואלה-מעריב/פלאש 90, אבשלום שושני
נגיד בנק ישראל אמיר ירון החלטת ריבית 27/11/23. יחצ,
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון/יחצ

בהתייחסו לחוק הגיוס אמר: "כולם מבינים שמה שהיה לא יהיה, כולל הציבור החרדי. אנחנו צריכים את כולם מתחת לאלונקה. לא עושים על זה הון פוליטי, לא הולכים להסתה ופילוג. אני תומך במה שהיה לאורך שנים, והכנסה מאסיבית של יותר ויותר צעירים מהציבור החרדי לצבא ולשוק התעסוקה. אני משוכנע שזה אפשרי. יש כאלה שרוצים את השינוי הזה. כשעלתה האיוולת הזו של הטלת גיל הפטור הטלתי את זה וטו כשר אוצר וכציוני ופטריוט. אנחנו לא חוזרים אחורה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully