וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים אמריקנים: נתניהו בחר ליצור משבר עם ארה"ב מסיבות פוליטיות פנימיות

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 19:45

הבית הלבן רואה בהחלטתו של ראש הממשלה נתניהו ליצור משבר סביב ההצבעה האמריקנית במועצת הביטחון כמהלך מכוון ומלאכותי, כך אמרו שני בכירים אמריקנים. "זו דרך מוזרה להתייחס לבת ברית שנתנה לישראל כל כך הרבה תמיכה. אם זה כל הפריע לנתניהו מדוע לא התקשר לביידן?"

מועצת הביטחון אישרה: הפסקת אש מיידית בזמן הרמדאן - ושחרור ללא תנאי של כל החטופים/מערכת וואלה!

למה זה חשוב

  • פחות מחצי שנה מאז מתקפת ה-7 באוקטובר שבעקבותיה הנשיא ביידן תמך באופן חסר תקדים בישראל, נראה שהיחסים בין הבית הלבן לבין ממשלת נתניהו מעולם לא היו גרועים יותר.
  • המשבר הנוכחי מזכיר במידה רבה את המלחמה אליה יצא נתניהו נגד הנשיא אובמה ב-2015, בעניין הסכם הגרעין עם איראן או את העימות בין המדינות בדצמבר 2016 סביב ההחלטה להימנע מהצבעה במועצת הביטחון לגנות את ההתנחלויות בגדה המערבית. "מה שנתניהו עשה היום זו דרך מוזרה להתייחס לבת ברית שנתנה לישראל כל כך הרבה תמיכה מאז תחילת המלחמה", אמר בכיר אמריקני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Samuel Corum/Getty Images

מאחורי הקלעים

  • אמש והיום בבוקר הבית הלבן קיים שיחות עם יועצי נתניהו לגבי הצעת ההחלטה שתובא להצבעה במועצת הביטחון והבהיר כי ארה"ב צפויה להימנע ולא להטיל וטו, כך אמרו מקורות שמעורים בנושא.
  • הבית הלבן הדגיש בפני יועציו של נתניהו כי הימנעות אמריקנית אינה מהווה שינוי מדיניות מצד ארה"ב לגבי התנאים הנחוצים להפסקת אש וכי ממשל ביידן אינו רואה את ההחלטה כמחייבת, ציינו המקורות.
  • נתניהו מצידו אמר בהודעה שפרסם כי הוא הבהיר לבכירי הבית הלבן כבר ביום ראשון כי ישראל כן רואה הימנעות אמריקנית כשינוי מדיניות ואיים שאם הדבר יקרה הוא יבטל את יציאת יועציו - רון דרמר וצחי הנגבי לבית הלבן לשיחות בנושא המבצע ברפיח.
  • "אם ראש הממשלה נתניהו כל כך התנגד להימנעות אמריקנית בהצבעה, מדוע הוא לא התקשר לנשיא ביידן ואמר לו את זה? מדיניות ארה"ב ברורה - אנחנו מסתכלים על ההחלטה ככזו שקוראת להפסקת אש ולשחרור החטופים באותה פסקה", אמר בכיר אמריקני.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022/עיבוד תמונה, Mike Segar

בין השורות

  • בכיר אמריקני ציין כי הבית הלבן השתומם לנוכח התגובה של נתניהו וראה בה כמוגזמת ביותר. לדברי הבכיר האמריקני נתניהו בחר לדחות את הפרשנות שארה"ב נתנה להחלטה, ליצור משבר עם ממשל ביידן ואז לומר לארה"ב מה המדיניות שלה למרות שהיא טוענת ההיפך.
  • "כל זה רק יזיק לישראל. ראש הממשלה היה יכול לבחור בנתיב אחר - ליישר קו עם ארה"ב בכל הנוגע למשמעות של ההחלטה. הוא בחר לא לעשות זאת, ככל הנראה מסיבות פוליטיות פנימיות", אמר בכיר אמריקני.

תמונת המצב

  • הבית הלבן מנסה להפחית מהמשמעות של ביטול הגעת יועצי נתניהו לוושינגטון ולהתמקד דווקא בכך ששר הביטחון גלנט נמצא בעיר, ומקיים פגישות היום עם כמה מבכירי הממשל - כולל בנושא רפיח.
  • בכיר אמריקני נוסף אמר כי נתניהו השתמש בהצבעה באו"ם כתירוץ וכדרך לברוח משיגור משלחת לשיחות בבית הלבן בנושא רפיח. "ביבי פחד שאנחנו עלולים חס וחלילה להציע אלטרנטיבות טובות למבצע קרקעי ברפיח. הוא מעדיף לריב איתנו גם אם זה מנוגד לאינטרסים של ישראל", אמר הבכיר האמריקני.

מה הלאה

הנשיא ביידן אינו מתכוון בשלב זה לקיים שיחת טלפון עם נתניהו, כך לפי מקורות שמעורים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully