וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זאב אלקין: "אם היו מקשיבים לנו ופועלים ברפיח - היינו היום במקום אחר"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 11:11

חבר הכנסת מתח ביקורת על קבינט המלחמה, וטען כי ישראל חייבת לפעול ברפיח. "בתפיסה הפוליטית שלנו מלחמה קודמת לבחירות, אבל אם הממשלה לא תשנה את המדיניות שלה היא לא תצליח להביא להכרעה", אמר בראיון לרדיו 103FM

גדעון סער מודיע על פרישתו מהממשלה/ניב אהרונסון

חבר הכנסת זאב אלקין (תקווה חדשה-הימין הממלכתי) התראיין הבוקר (שלישי) לענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103FM, והתייחס להחלטתו של יו"ר מפלגתו גדעון סער להתפטר מהממשלה, בעקבות הדרישה לצרפו לקבינט המלחמה שנענתה בסירוב.

תחילה הבהיר ח"כ אלקין כי פרישת המפלגה מהממשלה לא פוגעת במטרות המלחמה. "היא קמה מתוך ניסיון להביא את הממשלה להגיע למטרות המלחמה, שלצערי ראש הממשלה בחר אחרת. זה מהות הוויכוח פה - האם המלחמה מנוהלת נכון ואפשר להגיע להשגת היעדים שלה, או שבדרך הזו אנחנו מדשדשים ולא מצליחים להגיע ליעדים. המסקנה שלנו חד משמעית, שבדרך שהמלחמה מנוהלת אנחנו לא מצליחים להגיע להכרעה".

זאב אלקין, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"אנחנו לא מצליחים להגיע להכרעה". זאב אלקין/ראובן קסטרו

"רצף האירועים אתמול: ירי ממחנות המרכז לכיוון אשדוד, התנהלות חמאס במו"מ על עסקת החטופים, הוא מנהל את זה מעמדה של כוח ולא מוכן להגמיש את עמדותיו, תראה לאן הגענו מול האמריקנים. אם היו מקשיבים לנו לפני חודשיים ועושים פעולה ברפיח אז היינו היום במקום אחר", טען. "חייבים לפעול ברפיח, תראה כמה זה קשה ואיזה מחירים. חמישה חודשים אחרי תחילת המלחמה מול האויב הכי חלש שלנו במזרח התיכון - אם אחרי חמישה חודשים האויב שלך, שהוא יותר חלש מחיזבאללה ואיראן, אם אנחנו נמצאים במקום הזה, לדעתנו זה סימן שצריך לשאול את עצמנו מה צריך לנהל אחרת. על זה בדיוק היה הוויכוח".

לאור אמירותיו תהו דוידוב וסגל אם הוא קורא גם לגנץ ואיזנקוט לפרוש מהממשלה, וח"כ אלקין השיב: "התשובה מאוד פשוטה - הכתובת זה קבינט המלחמה, הוא נושא באחריות לניהול המלחמה, גם נתניהו, גם גנץ, הם שני האנשים שמובילים את קבינט המלחמה. אני קורא להם קודם כל לשנות מדיניות. בתפיסה הפוליטית שלנו מלחמה קודמת לבחירות, אבל אם הממשלה לא תשנה את המדיניות שלה היא לא תצליח להביא להכרעה, חד וחלק. אתה לא יכול להישאר נושא באחריות אם אין לך יכולת להשפיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו , שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בהצהרה לתקשורת, 18 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
"הכתובת זה קבינט המלחמה". נתניהו, גלנט וגנץ/ראובן קסטרו
הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
הריסות ברפיח אחרי תקיפות צה"ל (ארכיון)/רויטרס

"אז למה פרשתם? הייתם יכולים לנסות להשפיע", ציין סגל, וח"כ אלקין טען מנגד: "ניסינו. פוליטית יכולנו לקבל תפקידים ולהישאר, להמשיך לחמם כיסאות בממשלה. אמרנו, לא באנו בשביל זה. כשאתה בממשלה אתה נושא באחריות למה שהיא עושה, גם אם אתה לא מסכים איתה".

סגל סירב לקבל את תשובתו של חבר הכנסת והזכיר כי פרישתו של גדעון סער הגיעה בעקבות אי כניסתו לקבינט המלחמה. ח"כ אלקין הבהיר: "יש כמה גורמים שמנעו את זה, כמו שמנעו את הכניסה של ליברמן לקבינט המלחמה בתחילת המלחמה. כל אותם הגורמים שמנעו את זה כניסתנו, אותם הגורמים מנעו את זה בזמנו. זה לא עניין פרסונלי, סער יהיה בקבינט מלחמה או לא, מבחינתנו זה לא היה עניין פרסונלי".
.

"בסוף זו מחלוקת על דרך ניהול מלחמה, אם נותנים לך להשפיע או לא. נתניהו וגנץ מנסים את המלחמה הזו, ותראה איפה אנחנו היום, תבינו כמה אנחנו רחוקים ממימוש מטרות המלחמה", סיכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully