וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהאולטימטום שהציב לא התקבל: גדעון סער הודיע על התפטרותו מהממשלה

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 20:57

"איני יכול לשאת באחריות כל עוד אין לי, לפי שיפוטי, אפשרות מעשית להשפיע על כיוון המדיניות", אמר השר והוסיף: "לא באנו לממשלה כדי לחמם כסאות - בלב כבד אך שלם, הודעתי לפני שעה קלה על כוונתי להתפטר מהממשלה" | שידור חי

גדעון סער על סיום התקשרות עם מפלגת כחול לבן/אלעד גוטמן

יו"ר הימין הממלכתי, השר גדעון סער, הודיע הערב (שני) במסיבת עיתונאים שכינס, על התפטרותו מהממשלה. לאחר שהאולטימטום שהציב לחברי הממשלה לפני כשבועיים - לפיו או שימונה כחבר קבינט המלחמה או שיפרוש מהממשלה - לא התקבל.

"איני יכול לשאת באחריות כל עוד אין לי, לפי שיפוטי, אפשרות מעשית להשפיע על כיוון המדיניות. פשוט איני רואה בכך עוד תועלת. לא באנו לממשלה כדי לחמם כסאות. באנו לממשלה - לה התנגדנו - כדי לעזור לעם ישראל בשעה קשה. בנסיבות כאלה , כשיסורי העם כה כבדים ומקץ כמעט חצי שנה של לחימה, מוטב להשמיע קול ברור וצלול מחוץ לממשלה ואף לאתגר אותה בשיח הציבורי בנושא המלחמה".

סער הוסיף: "לפיכך, בלב כבד אך שלם, הודעתי לפני שעה קלה על כוונתי להתפטר מהממשלה וחתמתי על כתב התפטרות לראש הממשלה, כנדרש בסעיף 22 לחוק יסוד: הממשלה. כמוני עשתה השרה יפעת שאשא ביטון".

גדעון סער בהצהרה לתקשורת, תל אביב. 25 במרץ 2024. צילום מסך, אתר רשמי
גדעון סער מודיע על פרישתו מהממשלה: "לא באנו לחמם כיסאות"/אתר רשמי, צילום מסך

בפתח דבריו, התייחס סער לאירועי ה-7 באוקטובר שהובילו להחלטתו להצטרף לממשלת נתניהו: "אזרחי ישראל, בני עמי ובנות עמי היקרים. הטבח הנורא ב - 7 באוקטובר מידי מרצחי החמאס העמיד את מדינת ישראל בשעה גורלית. תחושת החירום ושברון הלב אותו חווינו כולנו, הובילו אותי ואת חברי להחלטה כי טובת המדינה מחייבת להניח בצד את המחלוקות ואת היריבויות הפוליטיות ולהצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו".

זאת לדבריו, "על אף המשקעים שהיו ויש לנו מהתנהלות ממשלה זו. כך היה לדעתי חייב לפעול כל פטריוט ישראלי וכך פעלנו. המטרה בכניסה לממשלת החירום הייתה להתגייס למלחמה החשובה במערכות ישראל. לטובת העניין נכנסתי לממשלה למרות שלא נכללתי בקבינט המלחמה, בניגוד
להסכם שהיה ביני לבין שותפי לשעבר. תעדפתי אז את עצם הקמת ממשלת החירום. בראיה לאחור - אולי טעיתי בכך".

סער הדגיש: "במסגרת חברותי בקבינט הביטחוני נטלתי חלק גם בעיצוב יעדי המלחמה. האמנתי ואני עדין מאמין - שהם שאפתניים אך ברי השגה. וגם: שאין לנו ברירה. חיילינו נלחמו ונלחמים בגבורה כל החודשים האחרונים. צה"ל רשם ורושם הישגים ראויים לציון. ואולם, בחודשים האחרונים אני, יחד עם אזרחי ישראל, רואה בכאב כיצד ניווט המערכה לא מקרב אותנו כנדרש להשגת יעדיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גדעון סער בהצהרה לתקשורת, תל אביב. 25 במרץ 2024. צילום מסך, אתר רשמי
"ראיתי והתרעתי, האטת ההתקדמות הצבאית מנוגדת לאינטרס הלאומי". סער/אתר רשמי, צילום מסך

עוד הוסיף: "ראיתי והתרעתי מראש, כי האטת ההתקדמות הצבאית, שמשמעותה הארכת המערכה,
תהיה מנוגדת לאינטרס הלאומי. יש לכך השלכה גם על התארכות העימות בצפון והמשך הסבל של רבבות המפונים מבתיהם. להשמדת הכוח הצבאי של חמאס היה צורך לפעול בלוח זמנים מהיר יותר. בהורדת הלחץ הצבאי איבדנו מנוף משמעותי להגעה למתווה חטופים חדש. הארכת המערכה גם החריפה את מצבנו בזירה המדינית הבינ"ל".

"דשדוש היה גם בכל הנוגע להתקדמות ליעד של השמדת הכוחות השלטוניים של חמאס. נעדרה תוכנית עבודה מסודרת, שיטתית ואפקטיבית להשגתו. גם השתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי מרחיקה אותנו ממיטוט שלטונו. כבר חודשים שאנחנו מתריעים על כך".

סער אמר שגם בשיח הציבורי, וחשוב מכך, גם בישיבות הקבינט הביטחוני חזר שוב ושוב, יחד עם השרה יפעת שאשא-ביטון, על עמדותיהם ודרישתם לשינוי כיוון: "דרישתנו לרעיון מסדר חדש למלחמה. לצערי, לא הצלחנו בכך. כאן המקום לומר כי ניווט המערכה ניטל במידה רבה מהקבינט הביטחוני לטובת קבינט המלחמה המצומצם. הקבינט הפך לפרלמנט".

יפעת שאשא ביטון בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
השרה שאשא ביטון תפרוש גם כן/ראובן קסטרו

על הקבינט הוסיף: "הוא מודר ממידעים חשובים שהובאו לידיעת הקבינט המצומצם - על אף שהוא הפורום הסטטוטורי המוסמך. בקבינט המלחמה חסרים לטעמי קולות ביקורתיים המביאים לשולחן הדיונים תפיסות אחרות. לכן, דרשנו לפני שבועיים להצטרף לקבינט המלחמה כדי שאוכל להביא לשולחן את ניסיוני מחמישה קבינטים ב-25 השנים האחרונות וכן את עמדותיי והשקפת עולמי".

סער ביקר גם את התנהלות שותפו לשעבר, בני גנץ: "פחות מיממה לאחר שהבעתי את תביעתנו לנציגות בקבינט המלחמה - הגיב על כך השר גנץ במילים: "If it's ain't broken - why fix it ?" לשון אחרת: הכל עובד מצוין - אז למה לשנות? אבל ציבור רחב אינו חושב כך. הוא מזדהה עם יעדי המלחמה, אך מבין שנדרש שינוי כיוון להשגתם".

"אני רוצה להדגיש את הדבר החשוב ביותר: משמעותה של נשיאה באחריות. אני רוצה להדגיש: אני אחראי ויש לי אחריות משותפת על כל ההחלטות ועל המדיניות מאז הצטרפותי לממשלה ב- 12 באוקטובר. אני אחראי למרות ביקורת גם כשהייתה לי כזאת".

בתוך כך, ח"כ שרן השכל, חברת מפלגתו של סער, שוחחה מוקדם יותר עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, וטענה כי לטעמה מדובר "בעניין של מספר ימים": "כפי שזה נראה כרגע, בשבוע הבא נהיה מחוץ לממשלה. אנחנו רואים שהמלחמה לא מתנהלת בדרך הנכונה. אנחנו פועלים באחריות, וגם מחוץ לממשלה נפעל באחריות".

עוד הוסיפה השכל: "תמיד נשים את השיקול הלאומי מעל השיקול הפוליטי, וזה מה שאנחנו עושים גם עכשיו. הובטח לנו שעד הרמדאן תהיה או עסקת חטופים או שנהיה ברפיח. לא זה קרה ולא זה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully