וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן שוחח עם גלנט: "ארה"ב מתנגדת למבצע רחב ברפיח. יש אלטרנטיבות"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 5:57

שר החוץ האמריקני נפגש עם גלנט במהלך ביקורו בבית הלבן והתעקש כי ישנה דרך חלופית למבצע קרקעי, שתוכל להבטיח הגנה על חיי אזרחים פלסטינים. מוקדם יותר, יצא גלנט משיחה עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, ומסר כי "הייתה טובה"

גלנט בבית הלבן: "ללא הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה - אנו מקרבים מלחמה מצפון"/משרד הביטחון

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה (שלישי) עם שר הביטחון יואב גלנט במהלך ביקורו בבית הלבן ומסר לו כי ארצות הברית מתנגדת למבצע קרקעי רחב ברפיח. בלינקן התעקש כי "יש אלטרנטיבות" למבצע שיגנו על חיי פלסטינים. זאת, ברקע המשבר בין ישראל לממשל ביידן, לאחר שארה"ב לא הטילה וטו על החלטת האו"ם שקוראת להפסקת אש

בלינקן מסר הלילה לשר הביטחון גלנט כי בארצות הברית. "מתנגדים למבצע קרקעי רחב ברפיח שיסכן את חייהם של יותר מ-1.4 מליון אזרחים פלסטינים שמוצאים שם מחסה". עוד הוסיף ומסר שר החוץ האמריקני כי "יש אלטרנטיבות למבצע קרקעי ברפיח שיבטיחו בצורה טובה יותר את ביטחון ישראל ויגן על חיי אזרחים פלסטינים".

אנתוני בלינקן,  מזכיר המדינה של ארצות הברית נואם בישראל בעקבות מבצע חרבות ברזל. 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"מתנגדים למבצע שיסכן את חייהם של 1.4 מיליון פלסטינים". בלינקן/ראובן קסטרו

אתמול בערב, יצא שר הביטחון מפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ואמר כי "הפגישה הייתה טובה". גם סליבאן עצמו שחרר הצהרה בתום הפגישה ומסר כי "שמחתי לפגוש את שר הביטחון גלנט בבית הלבן. הייתה לנו שיחה מועילה לגבי מהי הדרך הטובה ביותר לוודא שחמאס מובס בעזה לתמיד".

סאליבן הוסיף כי הדגיש בפני גאלנט "את המחויבות האיתנה של הנשיא ביידן לביטחון ישראל מול כל האיומים נגדה", ולבסוף מסר כי בירך את כוונתו של ביידן לנקוט בצעדים נוספים כדי לטפל במצב ההומניטארי ברצועה.

טרם הכניסה לפגישה, מסר גלנט כי הוא "פותח כעת הביקור בוושינגטון כנציגה של מדינת ישראל ובשם ממשלת ישראל. הגעתי לכאן על מנת להבהיר את הצורך בחיזוק צה"ל ובחיזוק עוצמתה של מדינת ישראל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבית הלבן, 25 במרץ 2024. אלעד מלכה, משרד הביטחון
"שיחה מועילה לגבי הדרך הטובה ביותר לוודא שחמאס מובס". סאליבן לאחר השיחה עם גאלנט/משרד הביטחון, אלעד מלכה

הגעתו של גלנט לוושינגטון מגיעה ברקע משבר הולך וגובר מול ממשל ביידן. אתמול, הגיע המשבר לנקודת שיא לאחר שארצות הברית בחרה שלא להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם - שקוראת להפסקת אש מידית בעזה בזמן הרמדאן ושחרור מידי וללא תנאי של כל החטופים.

בעקבות ההחלטה האמריקנית לא להטיל וטו, נתניהו הודיע כי לא ישלח את המשלחת הישראלית לארצות הברית. "זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארצות הברית במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה", מסר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully