וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו רותח, אבל גלנט מרוצה משיחותיו בבית הלבן: "פגישה טובה"

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 22:12

בצל המשבר הגובר מול הממשל האמריקני, גלנט סיים את פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן - ומשם ימשיך למשרדי מחלקת המדינה, לפגישה עם שר החוץ בלינקן. סאליבן אמר לאחר הפגישה: "הייתה לנו שיחה מועילה לגבי מהי הדרך הטובה ביותר לוודא שחמאס מובס בעזה לתמיד"

גלנט בבית הלבן: "ללא הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה - אנו מקרבים מלחמה מצפון"/משרד הביטחון

בצל המשבר הגובר בין ראש הממשלה, בנימי נתניהו, לממשל ביידן - שר הביטחון, יואב גלנט, יצא לפני זמן קצר (שני) מפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, ואמר כי "הפגישה הייתה טובה". בהמשך, יגיע גלנט למשרדי מחלקת המדינה - שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.

גם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, סאליבן, הגיב לאחר הפגישה: "שמחתי לפגוש את שר הביטחון גלנט בבית הלבן. הייתה לנו שיחה מועילה לגבי מהי הדרך הטובה ביותר לוודא שחמאס מובס בעזה לתמיד. הדגשתי בפני השר גלנט את המחויבות האיתנה של הנשיא ביידן לביטחון ישראל מול כל האיומים נגדה. בירכתי על כוונתו של השר גלנט לנקוט בצעדים נוספים כדי לטפל במצב ההומניטארי בעזה".

טרם הכניסה לפגישה, אמר גלנט: "אני פותח כעת את ביקורי בוושינגטון כנציגה של מדינת ישראל ובשם ממשלת ישראל. הגעתי לכאן על מנת להבהיר את הצורך בחיזוק צה"ל ובחיזוק עוצמתה של מדינת ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבית הלבן, 25 במרץ 2024. אלעד מלכה, משרד הביטחון
גלנט ביציאה מפגישתו עם סאליבן: "הייתה פגישה טובה"/משרד הביטחון, אלעד מלכה

לדבריו, "כבר עכשיו, בפגישה הראשונה עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, אבהיר את החיוניות במיטוט שלטון החמאס ובהחזרת החטופים אל ביתם. אנחנו נפעל כנגד החמאס בכל מקום, גם במקומות שבהם עוד לא היינו. אנחנו נייצר אלטרנטיבה לחמאס על מנת שצה"ל יוכל להשלים את משימתו".

שר הביטחון התייחס ללחימה בעזה והזהיר מפני התקלחות מלחמה בזירה הצפונית: "אין לנו זכות מוסרית לעצור את המלחמה בעזה עד אשר נחזיר את כל החטופים לביתם. אם לא נשיג הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה זה עלול לקרב מלחמה מצפון".

פגישותיו של גלנט מגיעות ברקע משבר הולך וגובר מול ממשל ביידן - שהיום הגיע לנקודת רתיחה לאחר שארה"ב בחרה להימנע ולא להטיל וטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם - שקוראת להפסקת אש מידית בעזה בזמן הרמדאן ושחרור מידי וללא תנאי של כל החטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: חיים גולדברג,מרים אלסטר/פלאש 90, Win McNamee/Getty Images,, עיבוד תמונה
ממשל ביידן: "העובדה שלא הטלנו וטו, לא מהווה שינוי בעמדת ארה"ב"/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג,מרים אלסטר/פלאש 90, Win McNamee/Getty Images,

בעקבות החלטת ארה"ב לא להטיל וטו, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי נתניהו החליט שלא לשלוח את המשלחת הישראלית לארה"ב. בהודעת הלשכה נמסר: "ארה"ב לא הטילה וטו על הנוסח החדש שקורא להגלנט פסקת אש ללא התניה בשחרור החטופים. זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה"ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה".

אולם דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, הבהיר לאחר ההחלטה כי עמדת ארה"ב לא השתנתה: "העובדה שלא הטלנו וטו על החלטת מועצת הביטחון לא מהווה שינוי בעמדת ארה"ב. לאור העובדה שאנחנו חושבים שהפסקת אש ושחרור חטופים מגיעות יחד - החלטנו להימנע".

על נסיעתו של גלנט, אמר קירבי: "שר הביטחון גלנט ייפגש היום בבית הלבן עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן ואין לי ספק שבפגישה הזו נדבר על התכניות למבצע ברפיח. אנחנו מתמקדים בלהתקדם בעסקת החטופים ובהכנסת סיוע לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully