וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתהפכות: שרה נתניהו זעמה על קיש שהחליט לקיים כרגיל את טקס פרס ישראל

24.3.2024 / 12:30

לפי מקורות בסביבת ראש הממשלה, רעייתו העבירה מסרים זועמים לשר החינוך בעקבות החלטתו לחלק את פרסי ישראל ולהעניק אותו גם ליזם איל וולדמן. מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "היא כלל לא שוחחה עם קיש או מטעמו בנושא". קיש: "כל ההחלטות היו בהתייעצות עם אנשי מקצוע בלבד"

איל ולדמן משתף בתחושותיו על פסילת פרס ישראל בכנסת/ערוץ הכנסת

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, זעמה בשבוע שעבר על החלטתו של שר החינוך יואב קיש לקיים את טקס פרסי ישראל ביום העצמאות המתוכנן, ולהעניק את הפרס ליזם איל וולדמן. לפי מקורות בסביבת ראש הממשלה, שרה נתניהו ביקשה ממקורבים לרה"מ להעביר לקיש מסרים זועמים ולהביע את מורת רוחה מההחלטה.

קיש הודיע בשבוע שעבר כי בניגוד להחלטתו הראשונית, טקס פרסי ישראל ייערך השנה ביום העצמאות כרגיל, ויחולקו בו פרסים לזוכים בכל הקטגוריות, כולל פרס ישראל לחדשנות לוולדמן, מייסד מלאנוקס ומבכירי עולם ההייטק הישראלי, ששכל את בתו דניאל במסיבת הנובה ב7 באוקטובר. זאת, לאחר שבתחילת מרץ הורה קיש על ביטול הענקת הפרס, בנימוק של התאמת הטקס למצב המלחמתי. עם זאת, בן כספית חשף כי ההחלטה על ביטול הפרסים התקבלה לאחר שלקיש נודע על בחירת ועדת הפרס בולדמן, שידוע כמתנגד לממשלת נתניהו ולמהפכה המשפטית, כחתן פרס ישראל לחדשנות.

יואש קיש, שרה נתניהו. צילום: לירון מולדובן/פלאש 90, רמי שלוש, עיבוד תמונה
סערת פרס ישראל. יואב קיש ושרה נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: לירון מולדובן/פלאש 90, רמי שלוש

קיש הכחיש בשבועות האחרונים את הטענה של וולדמן, לפיה לא פעל על דעת עצמו אלא על פי הוראות מגבוה ומסביבת ראש הממשלה. "לפי מה שנמסר לי, מי שבחש בהחלטה לפסול למעשה את מועמדותי הוא אחד, מר שלומי פוגל, איש עסקים ידוע המקורב לראש הממשלה ולרעייתו", אמר וולדמן בתחילת החודש בדיון בכנסת.

למרות הביקורת והתרעומת הציבורית, שר החינוך התחפר בעמדתו שלא להעניק את פרסי ישראל בקטגוריות הרגילות אלא רק בשתי קטגוריות מיוחדות של גבורה הקשורות למלחמה, אך בשבוע שעבר הודיע כי הוא נסוג בו כשהבין שלא יזכה לגיבוי משפטי בבג"ץ.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
היזם איל וולדמן בדיון בוועדת הכנסת, 3 במרץ 2024. צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
איל וולדמן בדיון בכנסת/אתר רשמי, צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עם זאת, למרות ההכחשות הנמרצות של קיש על מעורבות של מי מסביבת נתניהו בהחלטותיו, מקורות בסביבת ראש הממשלה סיפרו לוואלה! כי שרה נתניהו זעמה על ההחלטה לקיים את הטקס ולהעניק את הפרס לוולדמן וביקשה להעביר לו מסרים זועמים ומאוכזבים.

מלשכת שר החינוך קיש נמסר בתגובה: "כל ההחלטות בנושא פרס ישראל היו של השר קיש בהתייעצות עם גורמי המקצוע בלבד. לכל אורך הדרך לא היו שום פניות כאלו או אחרות מאף גורם".

מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "ידיעה שקרית ומומצאת מתחילתה ועד סופה. שרה נתניהו כלל לא שוחחה עם השר קיש או מי מטעמו בנושא. הטרנד של התקשורת להמציא שקרים על שרה נתניהו ולהסתתר מאחורי חיסיון מקורות שמגדירים עצמם 'מקורבים' נמשך כבר שנים רבות באופן הציני והמרושע ביותר. אם התקשורת היתה חושפת את אותם 'מקורבים', הציבור היה נחשף לבלוף הגדול של תעשיית המצאת השקרים הסדרתית על שרה נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully